Samlertilladelse og hvor henne? (Sjælland)

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
BasicReality
Silver Member
Silver Member
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 34 times

Samlertilladelse og hvor henne? (Sjælland)

Indlæg af BasicReality » 26. okt 2014, 09:57

Jeg står sådan lidt akut og skal bruge en samlertilladelse til skydevåben og ville tage direkte op på våbenkontoret for at få det i orden, hvor skal det gøres nu om dage her på sjælland?

Jeg har allerede SKV2 tilladelser, sortkrudtstilladelser, blankvåbentilladelser osv. Men mangler samlertilladelsen til skydevåben.

Kan få fingerne i et våben fra et dødsbo (en m1889) men det skal også gå stærkt, ellers bliver den solgt videre!

SGLaursen
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: 4300 Holbæk
Been thanked: 1 time

Re: Samlertilladelse og hvor henne? (Sjælland)

Indlæg af SGLaursen » 26. okt 2014, 10:22

Du skal forvente 2 ugers behandlingstid.

Du kan afl. ansøgning hos lokal politi og de sender for dig, optimalt sender du den selv til Tåstrup (mener Jeg det er).

Efter 1/10 er alle behandlinger at våbentilladelser samlet i 2 afdelinger henholdsvis vest(Holstbro) og øst(Tåstrup).

Haster det meget så få den afhentet på en vens samlertilladelse i mellemtiden det er gratis..

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 34 times

Re: Samlertilladelse og hvor henne? (Sjælland)

Indlæg af BasicReality » 26. okt 2014, 11:15

SGLaursen skrev:Du skal forvente 2 ugers behandlingstid.

Du kan afl. ansøgning hos lokal politi og de sender for dig, optimalt sender du den selv til Tåstrup (mener Jeg det er).

Efter 1/10 er alle behandlinger at våbentilladelser samlet i 2 afdelinger henholdsvis vest(Holstbro) og øst(Tåstrup).

Haster det meget så få den afhentet på en vens samlertilladelse i mellemtiden det er gratis..
Perfekt, det må være løsningen, tak for hjælpen.

Besvar