Urimelig reaktion fra Holstebro nye våbenkontor

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Superintendant
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: historisk skydning/ jagt
Geografisk sted: vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Urimelig reaktion fra Holstebro nye våbenkontor

Indlæg af Superintendant » 8. nov 2014, 18:13

Jeg har idag modtaget et afslag på en pistol fra det nye våbenkontor vest i Holstebro. De begrunder afslaget med at jeg er blevet antruffet sammen med, i nærheden af kendte opholdsteder for rockere.
Dertil kan jeg oplyse at jeg tidligere har været medlem af en MC klub, men jeg har aldrig været tiltalt i noget som helst kriminelt.
Afslaget kunne måske begrundes med at jeg derfor ikke er en stabil og pålidelig person :oops:
Javel ja, men det urimelige i afslaget er at i samme forbindelse, har de oplyst at alle de andre tidligere udstedte tilladelser nu vil blive tilbage trukket, og at de desuden vil fratage mig mit jagttegn :shock:
De tilsidesætter dermed den gældende praksis, samt alle de tidligere vandels vurderinger der er gjort på min person :wall:
Hvad fanden gør man nu, håber der er nogen der kender en rigtig god advokat, med et godt kendskab til våbensager

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 431 times

Re: Urimelig reaktion fra Holstebro nye våbenkontor

Indlæg af Langenge » 8. nov 2014, 18:22

Det er vel stadig din lokale politikreds, der skal vandelsgodkende dig?
Hvis de ikke vil det, så har de vel en grund (berettiget eller uberettiget) til dette.
Hvad med at tage en snak med din lokale politimand :???:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Lycon
Moderator
Moderator
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 596 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 8. nov 2014, 18:41

Superintendant skrev:Jeg har idag modtaget et afslag på en pistol fra det nye våbenkontor vest i Holstebro. De begrunder afslaget med at jeg er blevet antruffet sammen med, i nærheden af kendte opholdsteder for rockere.
Dertil kan jeg oplyse at jeg tidligere har været medlem af en MC klub, men jeg har aldrig været tiltalt i noget som helst kriminelt.
Afslaget kunne måske begrundes med at jeg derfor ikke er en stabil og pålidelig person :oops:
Javel ja, men det urimelige i afslaget er at i samme forbindelse, har de oplyst at alle de andre tidligere udstedte tilladelser nu vil blive tilbage trukket, og at de desuden vil fratage mig mit jagttegn :shock:
De tilsidesætter dermed den gældende praksis, samt alle de tidligere vandels vurderinger der er gjort på min person :wall:
Hvad fanden gør man nu, håber der er nogen der kender en rigtig god advokat, med et godt kendskab til våbensager
Jeg mener ikke det er mere end 6-8 måneder siden at en anden NVF'er skrev om nøjagtigt den samme problematik, de ville også tage hans tilladelser med tilbagevirkende kraft, ud fra samme begrundelse.
Jeg husker dog ikke at vedkommende har postet en opdatering på hvad den sag endte med - hvis den da er endt.

Er du kommet til deres fester, siden du er registeret som rockerrelateret?
Var den MC klub du var medlem af blot en MC klub, eller en Rockerklub?
Har du daglig omgang med rockere?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Superintendant
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: historisk skydning/ jagt
Geografisk sted: vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Indlæg af Superintendant » 8. nov 2014, 19:12

Hej Lycon. Klubben jeg var i kunne nok krakteriseres som rockerklub, da den var en af de klubber som blev samlet sammen i Devils Choice, som er en støtte klub til HA.
Men jeg er ikke længere med og har heller ikke kontakt til medlemmer fra nogen klub mere.
Det som kan undre mig er at jeg har 7 tilladelser til rifler både jagt og skytteforening, samt 4 tilladelser til pistol og revolvere. Samt genladningstilladelse og blankvåben tilladelse.
Som det er blevet skrevet er det den lokale sheriff der skriver vandels attesten, vil det så sige at han bliver overtrumfet af en kontor mus i Holstebro, er de bedre til at vurdere folk?
Eller det en prøvesag for at de kan se hvor langt de kan gå.
Er det de siger om at hjælpe folk der tidligere var i bande miljøet så bare tom snak, skal man fastlåses i en given rangorden? Er der ingen muligheder for at folk kan ændre sig? Eller bare ændre holdninger.
Vi har politikere som har udført samfundsskadelige handlinger f eks Ole Sohn, og de kan frit fortsætte deres gøren og laden. Jeg forstår det ikke helt

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 8. nov 2014, 19:46

Jeg tvivler på, at den lokale sheriff er blevet overtrumfet af en kontormus.
Det er snarere den lokale sheriff, der har sagt stop.
Tag nu og prøv, at få en fornuftig dialog med den lokale sheriff.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 112 times
Been thanked: 91 times

Indlæg af BentxBetjent » 8. nov 2014, 19:48

Lycon skrev:
Superintendant skrev:Jeg har idag modtaget et afslag på en pistol fra det nye våbenkontor vest i Holstebro. De begrunder afslaget med at jeg er blevet antruffet sammen med, i nærheden af kendte opholdsteder for rockere.
Jeg mener ikke det er mere end 6-8 måneder siden at en anden NVF'er skrev om nøjagtigt den samme problematik, de ville også tage hans tilladelser med tilbagevirkende kraft, ud fra samme begrundelse.
Jeg husker dog ikke at vedkommende har postet en opdatering på hvad den sag endte med - hvis den da er endt.

Er du kommet til deres fester, siden du er registeret som rockerrelateret?
Var den MC klub du var medlem af blot en MC klub, eller en Rockerklub?
Har du daglig omgang med rockere?
Du huskede næsten rigtigt, det var en der kendte en... : http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f ... it=klubhus
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Lycon
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 8. nov 2014, 20:05

Superintendant skrev:Hej Lycon. Klubben jeg var i kunne nok krakteriseres som rockerklub, da den var en af de klubber som blev samlet sammen i Devils Choice, som er en støtte klub til HA.
Men jeg er ikke længere med og har heller ikke kontakt til medlemmer fra nogen klub mere.
Det som kan undre mig er at jeg har 7 tilladelser til rifler både jagt og skytteforening, samt 4 tilladelser til pistol og revolvere. Samt genladningstilladelse og blankvåben tilladelse.
Som det er blevet skrevet er det den lokale sheriff der skriver vandels attesten, vil det så sige at han bliver overtrumfet af en kontor mus i Holstebro, er de bedre til at vurdere folk?
Eller det en prøvesag for at de kan se hvor langt de kan gå.
Er det de siger om at hjælpe folk der tidligere var i bande miljøet så bare tom snak, skal man fastlåses i en given rangorden? Er der ingen muligheder for at folk kan ændre sig? Eller bare ændre holdninger.
Vi har politikere som har udført samfundsskadelige handlinger f eks Ole Sohn, og de kan frit fortsætte deres gøren og laden. Jeg forstår det ikke helt
Jeg forstår det heller ikke, det virker ikke rimeligt ud fra de oplysninger du har leveret. Som andre har nævnt, prøv at få en dialog med politimesteren, mødt eventuelt op i egen person, og redegør for dine nuværende personlige forhold.

Hvis du ellers har et vindende væsen, og fremstår uden ansigts- og halstatoveringer, tror jeg godt godt han kan overtales til at omstøde dommen.
BentxBetjent skrev:Du huskede næsten rigtigt, det var en der kendte en... : http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f ... 5646&hilit
Ja det var sådan det var, og kun godt 3 måneder siden.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 8. nov 2014, 20:06

Altså:
Kære Superintendant.
Du har været tilmeldt dette forum i 5½ år, og har nu skrevet 13 indlæg.
Jeg har læst (og nu genlæst) alle 13 indlæg.
Ingen vil, på baggrund af de 13 indlæg, kunne vurdere om du bør vandelsgodkendes eller ej.
Men, medmindre du har fået nogle andre til at skrive dine indlæg for dig, så virker det ABSOLUT som om, du er i stand til at udtrykke dig MEGET forståeligt og fornuftigt.
Derfor er jeg sikker på, at du vil kunne opnå en gangske fornuftig dialog med din lokale sheriff.
Prøv nu det allerførst, inden du taber modet, og inden du brænder en masse penge af på en eller anden advokat.

(Hilsen en, der selv har haft rygmærke på)

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member

Indlæg af BentxBetjent » 8. nov 2014, 21:12

Langenge skrev:
Stod der "176-671" :giggle:
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Brugeravatar
Lycon
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 8. nov 2014, 21:32

BentxBetjent skrev:
Langenge skrev:
Stod der "176-671" :giggle:
Ja der er mange muligheder, her er en af de absolut værste bander:
Billede

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member

Indlæg af BentxBetjent » 8. nov 2014, 21:34

Og det ovenikøbet med offentlig "støtte".. :mrgreen:
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 8. nov 2014, 21:40

BentxBetjent skrev:Og det ovenikøbet med offentlig "støtte".. :mrgreen:
..... samt magtmonopol..... :blink:
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 76 times
Been thanked: 29 times

Indlæg af K_Nielsen » 8. nov 2014, 22:07

Timber skrev:
Rettere sagt har de voldsmonopolet
Magt er der så mange af de statslige/offentlige myndigheder der har.
Mvh
K_Nielsen

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 8. nov 2014, 22:11

K_Nielsen skrev:
Timber skrev:
Rettere sagt har de voldsmonopolet
Magt er der så mange af de statslige/offentlige myndigheder der har.
Åh ja, det var egentlig også det jeg mente... :oops: .............. :razz:
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Indlæg af Mosc5 » 9. nov 2014, 21:29

Man skal virkelig passe på hvem man omgås med.
For mange år siden havnede jeg i en lignende situation, Jeg arbejdede på det tidspunkt som vagt, og blev en dag bedt om at møde ind på kontoret.
Min daværende distriktschef fortalte mig, at han havde fået en henvendelse fra politiet, vedrørende at jeg var observeret i selskab med rocker-relaterede personer.
Politiet kunne tilbagekalde min godkendelse, men da han satte pris på mig, ville han gerne høre min forklaring.
Jeg kunne ikke nikke genkendende til beskyldningerne, men da han nævnte et bestemt navn, så faldt tiøren.
Det var en person der trænede i det motionscenter hvor jeg arbejdede et par aftener i ugen :rolf:
Jeg havde for nyligt mødt på ham på gaden, og småsludret lidt... Jeg kendte dog ikke til hans tilhørsforhold, og kendte ikke personen privat.
Jeg var da yderst taknemmelig over, at min chef lyttede til min forklaring, og meldte tilbage til po. Jeg hørte aldrig mere til det.. :???:
Bare et eksempel på hvor lidt der skal til :shock:

Hilsen Morten
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 35 times

Indlæg af Great Dane » 9. nov 2014, 21:42

Mosc5 skrev:Man skal virkelig passe på hvem man omgås med.
For mange år siden havnede jeg i en lignende situation, Jeg arbejdede på det tidspunkt som vagt, og blev en dag bedt om at møde ind på kontoret.
Min daværende distriktschef fortalte mig, at han havde fået en henvendelse fra politiet, vedrørende at jeg var observeret i selskab med rocker-relaterede personer.
Politiet kunne tilbagekalde min godkendelse, men da han satte pris på mig, ville han gerne høre min forklaring.
Jeg kunne ikke nikke genkendende til beskyldningerne, men da han nævnte et bestemt navn, så faldt tiøren.
Det var en person der trænede i det motionscenter hvor jeg arbejdede et par aftener i ugen :rolf:
Jeg havde for nyligt mødt på ham på gaden, og småsludret lidt... Jeg kendte dog ikke til hans tilhørsforhold, og kendte ikke personen privat.
Jeg var da yderst taknemmelig over, at min chef lyttede til min forklaring, og meldte tilbage til po. Jeg hørte aldrig mere til det.. :???:
Bare et eksempel på hvor lidt der skal til :shock:

Hilsen Morten

Det er jo ikke under nogen omstændighed rimeligt og tilhører absolut ikke hvad jeg forestiller mig i et retssamfund. Jeg kan ikke se rimelighed i en registrering, hvis folk tager en kort snak med en med bandetilhørsforhold, feks en motorcykelsnak, når Harley'en luftes, eller blot efter et tilfældigt møde. Der skal kæmpes imod på den front.
Mvh Great Dane

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2995 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 9. nov 2014, 22:11

Jeg har til en familiefest lidt den tort at få en borddame som er ansat i skattevæsenet.

Skal jeg nu forvente at blive frakendt jagttegnet?

http://www.bt.dk/danmark/ansatte-i-skat ... ed-rockere

DB89
Gold Member
Gold Member
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Indlæg af DB89 » 9. nov 2014, 22:17

Så bliver det skidt for mig. Efter over 5 år med studie/deltidsjob, på en tankstation, har jeg været i kontakt med mange "spændende" personer.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member

Indlæg af BentxBetjent » 9. nov 2014, 22:29

Og det tør i reklamere med på sådan et "åbent forum"... :shame:
DB89 skrev:Så bliver det skidt for mig. Efter over 5 år med studie/deltidsjob, på en tankstation, har jeg været i kontakt med mange "spændende" personer.
Kalthoff skrev:Jeg har til en familiefest lidt den tort at få en borddame som er ansat i skattevæsenet.

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 9. nov 2014, 22:40

BentxBetjent skrev:Og det tør i reklamere med på sådan et "åbent forum"... :shame:
DB89 skrev:Så bliver det skidt for mig. Efter over 5 år med studie/deltidsjob, på en tankstation, har jeg været i kontakt med mange "spændende" personer.
Kalthoff skrev:Jeg har til en familiefest lidt den tort at få en borddame som er ansat i skattevæsenet.

Dette subforum "love og regler" er kun åbent for medlemmer.
På et af de åbne subforums, ville jeg nok også holde kæft med eventuel omgang med skat.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member

Indlæg af BentxBetjent » 9. nov 2014, 22:55

Langenge skrev:
BentxBetjent skrev:Og det tør i reklamere med på sådan et "åbent forum"... :shame:

Dette subforum "love og regler" er kun åbent for medlemmer.
På et af de åbne subforums, ville jeg nok også holde kæft med eventuel omgang med skat.
Det var derfor jeg brugte ""... :mrgreen:

Kender ikke lige kriterierne for vandelsgodkendelse på NVF.. Men der er da mange forskellige personligheder herinde.. :giggle:
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 9. nov 2014, 23:11

BentxBetjent skrev:
Kender ikke lige kriterierne for vandelsgodkendelse på NVF.. Men der er da mange forskellige personligheder herinde.. :giggle:
Ja, men bortset fra dig og mig og en enkelt eller to mere, så tror jeg de fleste er ret normale.

Brugeravatar
Lycon
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 9. nov 2014, 23:18

Jamen det går skam begge veje, SKAT truer også rockkerne: SKAT-medarbejder til Sandberg: Jeg har mere magt end dig :rolf:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 10. nov 2014, 08:38

Jeg synes at det er bekymrende at man (som det fremstår her), som ansat i et butiks-/service fag, kan risikere problemer blot ved at hilse på en kunde man møder tilfældigt i sin fritid.

Jeg har ingen mulighed for at vide hvilke tilhørsforhold mine kunder har - og faktisk kommer det jo heller ikke mig ved.

En gang imellem har da vi kunder som skilter med deres tilhørsforhold; rygmærker, tatoveringer, politiske symboler, etc. Men, de er jo kunder ligesom alle andre - og det kan ikke passe at jeg skal gå og "frygte" at en af dem genkender mig på gaden og siger hej.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2995 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 10. nov 2014, 13:51

Elbæk skrev:Jeg synes at det er bekymrende at man (som det fremstår her), som ansat i et butiks-/service fag, kan risikere problemer blot ved at hilse på en kunde man møder tilfældigt i sin fritid.
Det virker som om politiet er på tynd is i nogle af de her sager. Hvis altså vi får den fulde historie.

Det kunne være godt med nogle klarere retningslinjer, evt. i form af en prøvesag eller tre, der bliver velbelyst af kompetente forsvarere i byretten. Selvom det næppe bliver sjovt for dem prøvesagerne drejer sig om.

Jeg kan heller ikke se det rimelige i at et så flygtigt bekendtskab som det en butiks ekspedient har til en fast kunde, skulle være diskvalificerende. Gælder det i øvrigt også den anden vej? Jeg kan jo ikke vide om den lokale pizzamand har rent mel i posen.

Besvar