Det er da fuldstændig ligemeget hvad billedet viser, det gør da ikke bøden uretfærdig hvis du erkender her at du har kørt det de siger?
1) Du har kørt for stærkt
2) Du får en bøde for det (uanset om der er et vellignende billede eller ej)
Hvordan er det uretfærdigt?
Hvis nogen var blevet skudt med dit våben, ville det så ikke give mening at politiet kom til dig? Og at hvis du ville af med mistanken om at det var dig, så burde du fortælle hvis du havde lånt dit våben ud?
Dit indlæg lyder mere som "hvordan omgår jeg loven når nu jeg har brudt den" end at det egentlig er uretfærdigt...
Mht. de nye regler fra 2015 så kan jeg godt se hvordan det går imod et af de vigtigste retsprincipper, nemlig at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist, men på den anden side så bør man sgu have styr på hvem man har lånt sin bil ud til, og så er det jo bare at sige hvem man har lånt bilen til, så de kan give bøden til den, der har kørt for stærkt.
Det skal ikke være nemt bare at køre for stærkt og slippe for bøden pga. nogle tekniske detaljer, Hvis du seriøst synes at du bør slippe for en bøde selvom du reelt erkender at du kørte det de siger, så forstår jeg sgu godt at de ser sig nødsaget til at tage skrappere midler i brug for at inddrive penge, fra de fjolser der mener at loven ikke gælder for dem.
(og nej, jeg ligger heller ikke med fartpiloten på 79 km/t på landevej, men hvis jeg bliver taget i at køre mere end man må, betaler jeg for min dumhed)
Improvise, adapt, overcome!