Klumpfod skrev:Tonnytot skrev:LapuaMagnum skrev:Da jeg boede i Vesten kørte vi sjældent under 120 på landevejen, men overholdt hastigheden i byen eller ihvertfald meget tæt på.
Mellem Esbjerg Lufthavn og byen Tofterup, er der et 17 km langt stykke af Hovedvej 30 (Tingvejen mod Grindsted) hvor vejen stort set bare går ligeud, og et enkelt sted er den endda helt snorlige på et 5,75 km langt stykke.
Kan man holde en fart på maks 80,0 km/t på hele det stykke, så har man min tilladelse til at fart-moralisere over alt og alle!
Stykket var helt trafiktomt den dag, så jeg havde store problemer med at holde farten på under 130 km/t.
Men jeg er nu nok også den sidste i verden, der bliver formand for "Hastighedsudvalget" i Rådet for større færdselssikkerhed, med mindre dét er noget, der handler om at køre stærkere, hvilket det nok ikke er.
Kære Tonny - i 10 år har jeg bedt til, at mine børn ikke møder en idiot med 130 km/t når de dagligt har passeret netop den vej på vej i skole.
Nu er mine børn begyndt selv at køre der. Og jeg garanterer dig for, at de ikke kører 130 km/t, for de ved hvor skingrende sindssygt det er, når skolebørn også skal kunne krydse vejen uden fare for deres liv/lig UANSET hvor mange gange de ser sig for.
Jeg er på ingen måde hellig i trafikken og kan sagtens selv køre til plussiden - og der er rigtig lange stræk med fine oversigtsforhold på nævnte vej, som frister.
Men essentielt drejer det hele sig om, at vi bare alle sammen skal komme levende frem. Også andres børn. Og de kan sgu ikke vurdere dine 130 km/t...
Og i øvrigt er landets mest lige vejstrækning imellem Gram og Toftlund...
Helt fair.
Jeg er fuld af fejl, det indrømmer jeg gerne. Og jeg forsøger utrætteligt at forbedre mig, her i livet.
Når jeg kører på en lige og trafiktynd hovedvej eller primærrute i dag, kører jeg faktisk aldrig over 120 km/t, så det er da en forbedring, på 8% på cirka 2 år.
Hvem ved, hvor jeg ender. Måske ender jeg som min far, der kører 75 km/t, så alle overhaler ham.
Jeg kører dog sjældent under 100 km/t, for så overhaler mange andre mig bare, fordi flertallet også kører 100 km/t så snart de kan komme til det. Og det gælder sikkert også for de fart-hellige...
Jeg mener i øvrigt i ramme alvor at 80 km/t skulle laves om til 100 km/t, for at modsvare virkeligheden. Det ville højne sikkerheden på vejene, da antallet af overhalinger øjeblikkeligt ville falde en anelse, da en anelse færre ville køre 80 km/t. (Min påstand)
- Og så ved jeg også godt, at jeg er den eneste i landet, der har prøvet at køre 130 km/t uden for motorvej. Og det vil jeg godt undskylde for, til alle! Jeg sku' ha' sku' jeg!

(Alle andre fortæller mig altid, hvor pænt de kører, når vi taler fart, så ergo må jeg jo være den eneste)