Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
BackpackM
- Silver Member

- Interesser: Løb, HF-radio, min familie
- Geografisk sted: Hillerød
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Hejsa.
Har fået våben- samt importtilladelse til at hjemtage en lyddæmper til luftgevær.
Forstår bare ikke rigtig helt, at man "Efter indførelse skal kontakte udstedende myndighed for kontrol af indførte våben og/eller ammunition" (citat fra importtilladelsen).
Skal jeg virkelig forbi ACV i Taastrup (eller evt. lokalt politi) når den kommer? Lyder en kende bøvlet

..... Er lidt bekymret for, at de måske vil kræve at der graveres et serienummer i, selv om jeg gjorde dem opmærksomt på, at den har ikke havde noget nummer, da jeg søgte tilladelsen.
Mvh Michael
Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)
-
C-X
- Platin Member

- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Våbenkontoret i Aarhus, da der lå et der, var yderst tilfredse med et billede pr. email, da jeg importerede min luftriffel. Jeg vil tro de nye centre er lige så praktisk anlagte. Især når det er noget så ueksotisk som en dæmper til en luftskyder.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
007
- Gold Member

- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 11 times
Da jeg kom fordi våbenkontoret med mit våben, sagde de: Hvorfor kommer du? Jeg forklarede også samme ordlyd, men det blev ikke overholdt sagde de.
Mvh
MIg
-
C-X
- Platin Member

- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Jeg blev udbedt fremvisning af min luftriffel (jeg havde glemt/overset den del

) - men billeder var lige så fint. Alt i alt en meget fin betjening. De var interesseret i billed af våben + id#.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
Rixen
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: ....
- Geografisk sted: ....
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 16 times
007 skrev:Da jeg kom fordi våbenkontoret med mit våben, sagde de: Hvorfor kommer du? Jeg forklarede også samme ordlyd, men det blev ikke overholdt sagde de.
Jeg har oplevet lidt blandet...
Jeg blev rykket for at fremvise et par lyddæmpere, som jeg havde graveret serienumre i.
Lyddæmperen jeg har importeret, har jeg endnu ikke hørt noget for.
-
Kruffe
- Platin Member

- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Har importeret flere våben efterhånden. Første gang kontaktede jeg det lokale våbenkontor for at høre, hvorvidt de ville se våbnet - hvortil svaret var; nej, det havde de ikke brug for...
Efterfølgende har jeg dog taget en kopi af importtilladelsen efter indførsel, skrevet den under og derefter sendt til våbenkontoret. Dermed har jeg kontaktet/meddelt dem, at våbnet er indført, som det fremgår af importtilladelsen. Så kan de jo reagere, hvis de vil "inspicere" våbnet.... Jeg har aldrig hørt noget fra dem, så det må være ok.
Hvordan de nye våbenkontorer vil køre det, ved jeg dog ikke. Jeg vælger nok samme procedure, som jeg altid har benyttet....
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
-
Ninja_Moose
- Gold Member

- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Sydjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 17 times
Med hensyn til din bekymring om at de kunne finde på at kræve indgraveret serienummer i din dæmper, så tvivler jeg stærkt på det.
Jeg har selv en Parker-Hale .22 dæmper uden nummer på tilladelse, og fik blot at vide, at hvis den ikke var udstyret med et nummer fra fabrikken, så skulle jeg blot undlade at udfylde det felt på ansøgningen.

-
BackpackM
- Silver Member

- Interesser: Løb, HF-radio, min familie
- Geografisk sted: Hillerød
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Tak for feed-backs! Jamen jeg vil da naturligvis også udfylde og returnere den vedlagte import-erklæring, og så må vi jo se om jeg skal møde op et eller andet sted eller de kan nøjes med et billede.
Mvh Michael
Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)
-
Raptor357
- Platin Member

- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Man kan jo også køre forbi politiet på vej hjem med våbnet, men jeg tror helst de er fri.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs