Jeg kan kun beklage, at du opfatter det som nedladende og groft. Det var min opfattelse, at man i dit erhverv foretrak tingene rent ud af posen - som vi andre gør det i de civile erhverv hvor tingene skal udføres under tidspres. Jeg skal naturligvis forsøge med et blidere ordvalg.OverSjanten skrev:Hold da op. Det var da godt nok noget af nedladende svar du kom med der, og jeg synes du er helt unødig grov.C-X skrev: Du skulle nok lige have læst kontrakten, da du købte dine jagtvåben så.![]()
Det er ikke en guds given ret, at eje våben i DK, som det er i bl.a. USA.
Din bue er ikke på våbenloven, men på jagtloven. Mister du jagtegnet, må du ikke længere jage med den.
Er jagtdolken "kun" på blankvåbentilladelse, ja, så forsvinder den nok også.
Isoleringskniven og grenkniven skal bruges til anerkendelsesværdige forhold. De skal ikke hænge til pynt på væggen, uden blankvåbentilladelse.
"... en god idé, om du lige fik læst lidt op på våbenloven".![]()
Jeg kan godt få den opfattelse, at du bare har skimmet mit indlæg og faret i tasterne, for jeg skriver bl.a. intet om at det er en "Ret" at have våben i Danmark.
Jeg skriver på baggrund af ordensmagtens generelle tilgang til emnet.
Det er da godt at TS føler sig godt behandlet, og hans forhold er jo tilsyneladende iorden. (Dvs han er bare en almindelig uskyldig borger, skytte og jæger som du og jeg.)
Du er vel ikke uenig i, at der er en overvejene sansynlighed for, at havde TS været en anden mindre ressourcefuld person, autoritetstro eller lignende, og derfor IKKE havde taget til genmæle, ja så havde denne måske mistet alle våben, retten til at udøve hans fritidsinteresse som jagt eller skydning, og var i øvrigt blevet stemplet som "måske farlig", på trods af at denne var "en almindelig uskyldig borger, skytte og jæger som du og jeg."
Jeg tror umiddelbart vi er helt enige om at Rocker, -Volds, -Bande og al anden kriminalitet skal bekæmpes hårdt, og med (næsten) alle til rådighed stående midler.
Jeg skriver "næsten" fordi min anke i denne sammenhæng, er at jeg føler at vor alles retsbevished er truet, først og fremmest fordi politiet, -ved at de selv søger grænser for hvor langt man kan gå, i sager hvor der ikke er mistanke om at der bare har været tænkt på at begå en kriminel handling, -kan risikere at ødelægge en tilfældig (og uskyldig) borgers mulighed for at beskæftige sig med den/de fritidsinteresser man måtte ønske.
På lige fod som med knivloven er der en snigende tendens til at acceptere kollektive restriktioner og straffe, for i bedste fald at kunne "genere" de virkeligt kriminelle.
PS: Min bue har intet med mit jagttegn at gøre. Det er blot et redskab jeg anvender i udøvelsen af jagt. (Min niece på ti måtte bytte sin Barbiedukke ud med den, hvis hun ville.)
Det er her til lands enhver borgers egen pligt, at kende sine egne rettigheder. Derfor opfordrer jeg dig til, at blive bedre bekendt med våbenloven. Hvis man blot følger det de anvisninger der kommer fra det offentlige, så kan man let blive bragt i uføre.
TS har selv beskrevet sine tidligere tilknytninger til en gruppering med rockerrelationer. Vi må gå ud fra, at det er helt passé. Dog vil det let kunne bringe ordensmagten i tvivl om disse pludselig skulle være genoptaget. Risikoen er i hvert fald til stede.
Vi er helt enige om, at vores personlige frihedsrettigheder og Grundloven er krænket som en ko i 1864, både i forhold til bandelovgivningen og ikke mindst SKAT. Dette er ikke acceptabelt og det bør vi ved enhver lejlighed gøre oprør imod.
Dog finder jeg ikke, at der er sket noget kritisabelt i denne sag og udfaldet er også derefter. Faktisk mener jeg, at det viser, at en lille flig af systemet virker efter hensigten.
Naturligvis skal politiet og anklagemyndigheden søge at afdække lovens muligheder, så længe de ikke sjofler med det.
Dine muligheder for, at benytte din bue i forbindelse med jagt, skulle gerne fremgå af dit jagttegn. Ligeså må du kun benytte den specifikke type bue, som du har bestået prøven med. Det jeg forsøgte at gøre opmærksom på er, at du må besidde den uagtet om du har jagttegn eller ej. Lige så med harpuner (elastik og pneumatisk) i øvrigt, da disse henregnes som fiskeredskaber, uanset om du har fisketegn eller ej. Utroligt nok, er der lidt vi må endnu.
Da jeg tog mig tid til, at svare dine konkrete spørgsmål, mener jeg ikke du berretiget kan konkludere, at jeg blot har skimmet dit indlæg igennem.
NB.: jeg bærer kniv her dag - næsten.