Hochsitz/skydestige op af højspændingsmaster?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Hochsitz/skydestige op af højspændingsmaster?

Indlæg af LapuaMagnum » 29. dec 2014, 21:00

Nogen der kender lovgivning omkring at stille en hochsitz/skydestige opad en højspændingsmaste som står på mit nye jagtrevir? Jeg syntes ikke jeg kan finde noget på nettet som beskriver det?

På forhånd tak!

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Hochsitz/skydestige op af højspændingsmaster?

Indlæg af Mosc5 » 29. dec 2014, 22:49

Reglerne for opstilling af skydestiger/hochsitz, ang. placering i levende hegn/skov regner jeg med du har styr på.
Men hvis du vil stille det OP AF højspændingsmast, så ville jeg nok kontakte ledningsejeren/energiselskabet, og forhøre mig, om det er OK med dem.
De skal muligvis have adgang til masten i forbindelse med vedligeholdelse og lign.

Mvh. Morten
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 29. dec 2014, 23:09

Ja tak jeg har styr på normal praksis omkring hochsitz/skydestige men har aldrig set at nogen har sat noget op ad en højspændingsmast.

Jeg skal prøve at få fat i ejer af masten, hvem det så måtte være.

Tak for svar.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Has thanked: 191 times
Been thanked: 167 times
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 31. dec 2014, 15:43

LapuaMagnum skrev:Ja tak jeg har styr på normal praksis omkring hochsitz/skydestige men har aldrig set at nogen har sat noget op ad en højspændingsmast.

Hvis det er 400kv nettet der går gennem skoven er det nok energinet.dk du skal prikke til, er det 10Kv kan det være det lokale elselskab. Sidder der ikke en mærketavle på masten der indikerer hvem den hører under?

Ellers er det første gode bud nok at ringe til det lokale elselskab, selvom jeg vil tro at de svarer nej til din forespørgsel af sikkerhedsmæssige hensyn.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 31. dec 2014, 17:43

Wildlife skrev:
LapuaMagnum skrev:Ja tak jeg har styr på normal praksis omkring hochsitz/skydestige men har aldrig set at nogen har sat noget op ad en højspændingsmast.

Hvis det er 400kv nettet der går gennem skoven er det nok energinet.dk du skal prikke til, er det 10Kv kan det være det lokale elselskab. Sidder der ikke en mærketavle på masten der indikerer hvem den hører under?

Ellers er det første gode bud nok at ringe til det lokale elselskab, selvom jeg vil tro at de svarer nej til din forespørgsel af sikkerhedsmæssige hensyn.
Jeg har fundet ud af den under alle omstændigheder er for tæt på skel, men har også fået en mail at det måske ikke er så smart igen som først antaget.

Godt nytår gutter :smile:

mvh

Besvar