Nogen der kender lovgivning omkring at stille en hochsitz/skydestige opad en højspændingsmaste som står på mit nye jagtrevir? Jeg syntes ikke jeg kan finde noget på nettet som beskriver det?
På forhånd tak!
mvh
Hochsitz/skydestige op af højspændingsmaster?
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Hochsitz/skydestige op af højspændingsmaster?
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
- Mosc5
- Silver Member
- Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
- Geografisk sted: Sydjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 4 times
Re: Hochsitz/skydestige op af højspændingsmaster?
Reglerne for opstilling af skydestiger/hochsitz, ang. placering i levende hegn/skov regner jeg med du har styr på.
Men hvis du vil stille det OP AF højspændingsmast, så ville jeg nok kontakte ledningsejeren/energiselskabet, og forhøre mig, om det er OK med dem.
De skal muligvis have adgang til masten i forbindelse med vedligeholdelse og lign.
Mvh. Morten
Men hvis du vil stille det OP AF højspændingsmast, så ville jeg nok kontakte ledningsejeren/energiselskabet, og forhøre mig, om det er OK med dem.
De skal muligvis have adgang til masten i forbindelse med vedligeholdelse og lign.
Mvh. Morten
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?
- LapuaMagnum
- Platin Member
Ja tak jeg har styr på normal praksis omkring hochsitz/skydestige men har aldrig set at nogen har sat noget op ad en højspændingsmast.
Jeg skal prøve at få fat i ejer af masten, hvem det så måtte være.
Tak for svar.
mvh
Tak for svar.
mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 167 times
- Kontakt:
Hvis det er 400kv nettet der går gennem skoven er det nok energinet.dk du skal prikke til, er det 10Kv kan det være det lokale elselskab. Sidder der ikke en mærketavle på masten der indikerer hvem den hører under?LapuaMagnum skrev:Ja tak jeg har styr på normal praksis omkring hochsitz/skydestige men har aldrig set at nogen har sat noget op ad en højspændingsmast.
Ellers er det første gode bud nok at ringe til det lokale elselskab, selvom jeg vil tro at de svarer nej til din forespørgsel af sikkerhedsmæssige hensyn.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
- LapuaMagnum
- Platin Member
Jeg har fundet ud af den under alle omstændigheder er for tæt på skel, men har også fået en mail at det måske ikke er så smart igen som først antaget.Wildlife skrev:Hvis det er 400kv nettet der går gennem skoven er det nok energinet.dk du skal prikke til, er det 10Kv kan det være det lokale elselskab. Sidder der ikke en mærketavle på masten der indikerer hvem den hører under?LapuaMagnum skrev:Ja tak jeg har styr på normal praksis omkring hochsitz/skydestige men har aldrig set at nogen har sat noget op ad en højspændingsmast.
Ellers er det første gode bud nok at ringe til det lokale elselskab, selvom jeg vil tro at de svarer nej til din forespørgsel af sikkerhedsmæssige hensyn.
Godt nytår gutter

mvh