Regler for ammo i hjemmet?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Bo Andersen
Newbie
Newbie
Interesser: alt :-P
Geografisk sted: danmark

Regler for ammo i hjemmet?

Indlæg af Bo Andersen » 27. jan 2015, 21:10

Hej. Der der nogle regler for at have ammo i hjemmet (har selvfølgelig våben skab og tilladelse )
Håber i kan hjælpe.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Re: Regler for ammo i hjemmet???

Indlæg af Elbæk » 27. jan 2015, 21:34

Du må opbevare ammunition til jagtgevær, samt riflede våben i kalibre du har våben på våbentilladelse til, i den mængde som er angivet i tilladelsen. Opbevaringen skal foregå efter samme regler som dine våben (dvs. et korrekt fastboltet skab i Skafor Blå eller bedre).
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 28. jan 2015, 09:07

... og er det på SKV er det op til 1000 "langdistance" og 5000 "kortdistance" patroner så vidt jeg husker.

Så med flere forskellige våben og nogle af dem på SKV, så er det faktisk et lidt rodet spørgsmål.

Det afgørende er nok som det allerede er sagt "Opbevares i SKAFOR BLÅ eller tilsvarende".
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1123 times

Indlæg af Lassescout » 28. jan 2015, 16:55

Helt sjovt bliver det når man også har genladningstilladelse, og gerne vil købe et kilo krudt, selvom man har et par store sjatter stående. Så må man af og til igang med at trække i ladehåndtaget for at få krudtet puttet ind i patronerne. Så tæller det nemlig som ammunition istedet for som krudt, og så får man plads i budgettet til et kilo mere :moon:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 144 times
Been thanked: 292 times

Indlæg af Raptor357 » 28. jan 2015, 20:30

Lassescout skrev:Helt sjovt bliver det når man også har genladningstilladelse, og gerne vil købe et kilo krudt, selvom man har et par store sjatter stående. Så må man af og til igang med at trække i ladehåndtaget for at få krudtet puttet ind i patronerne. Så tæller det nemlig som ammunition istedet for som krudt, og så får man plads i budgettet til et kilo mere :moon:
Har man 1,2kg krudt stående har jeg hidtil betragtet det som værende ok at købe et kg mere da jeg ved at jeg starter med at bruge 230g.
Hypotetisk kan man jo bare købe det kg, da 2,2kg afrundes til 2kg og der ikke står 2,0kg
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Truffel
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Artillerigranater
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Indlæg af Truffel » 28. jan 2015, 22:05

Raptor357 skrev:
Lassescout skrev:Helt sjovt bliver det når man også har genladningstilladelse, og gerne vil købe et kilo krudt, selvom man har et par store sjatter stående. Så må man af og til igang med at trække i ladehåndtaget for at få krudtet puttet ind i patronerne. Så tæller det nemlig som ammunition istedet for som krudt, og så får man plads i budgettet til et kilo mere :moon:
Har man 1,2kg krudt stående har jeg hidtil betragtet det som værende ok at købe et kg mere da jeg ved at jeg starter med at bruge 230g.
Hypotetisk kan man jo bare købe det kg, da 2,2kg afrundes til 2kg og der ikke står 2,0kg

mængden af krudt i hjemmet svarer til den mængde som er trykt på emballagen. Så hvis du har en 500g norma med 100 gram tilbage i så tæller det altså stadigvæk som 500g

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 144 times
Been thanked: 292 times

Indlæg af Raptor357 » 28. jan 2015, 22:11

Truffel skrev:
Raptor357 skrev:

mængden af krudt i hjemmet svarer til den mængde som er trykt på emballagen. Så hvis du har en 500g norma med 100 gram tilbage i så tæller det altså stadigvæk som 500g
Hvor står det ?
Hvis det ikke står specifikt er det den faktiske mængde der tæller.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Bessie4ever » 28. jan 2015, 22:21

Ups så skal jeg da vist ha brugt nogle småslatter :oops:
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 101 times

Indlæg af FBN » 29. jan 2015, 03:08

Hold da op sikke mange hjemme gjorde regler der
er lavet [emoji1]

Der står på min tilladelse at man : må opbevare maksimalt 2 kg krudt...

Det betyder at man må sammenlagt opbevare optil 2 kg krudt total og ikke et gram mere.

Det er ikke raket videnskab [emoji6][emoji1]
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1123 times

Re: Regler for ammo i hjemmet?

Indlæg af Lassescout » 29. jan 2015, 17:57

Jeg har gemt nogle tomme dunke fra Rhino der har været krudt i. Tæller de et kg hver ??? Det tror jeg ikke :moon: :moon: :moon: :rolf: :rolf: :rolf:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 29. jan 2015, 22:49

Lassescout skrev:
Jeg har gemt nogle tomme dunke fra Rhino der har været krudt i. Tæller de et kg hver ??? Det tror jeg ikke :moon: :moon: :moon: :rolf: :rolf: :rolf:
Det håber jeg sgu heller ikke :rolf:
Hvis mine dunke skulle tælle for det som var trykt på dem, så havde jeg vist lidt for meget :mrgreen:
dunke.jpg
dunke.jpg (92.52 KiB) Vist 2183 gange
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Truffel
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Artillerigranater
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Indlæg af Truffel » 2. feb 2015, 22:45

er da glad for at tage fejl når det er i den retning. Var dog bare hvad jeg lærte på mit genladningskursus

Besvar