Regler for ammo i hjemmet?
-
- Newbie
- Interesser: alt :-P
- Geografisk sted: danmark
Regler for ammo i hjemmet?
Hej. Der der nogle regler for at have ammo i hjemmet (har selvfølgelig våben skab og tilladelse )
Håber i kan hjælpe.
Håber i kan hjælpe.
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Re: Regler for ammo i hjemmet???
Du må opbevare ammunition til jagtgevær, samt riflede våben i kalibre du har våben på våbentilladelse til, i den mængde som er angivet i tilladelsen. Opbevaringen skal foregå efter samme regler som dine våben (dvs. et korrekt fastboltet skab i Skafor Blå eller bedre).
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
... og er det på SKV er det op til 1000 "langdistance" og 5000 "kortdistance" patroner så vidt jeg husker.
Så med flere forskellige våben og nogle af dem på SKV, så er det faktisk et lidt rodet spørgsmål.
Det afgørende er nok som det allerede er sagt "Opbevares i SKAFOR BLÅ eller tilsvarende".
Så med flere forskellige våben og nogle af dem på SKV, så er det faktisk et lidt rodet spørgsmål.
Det afgørende er nok som det allerede er sagt "Opbevares i SKAFOR BLÅ eller tilsvarende".
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1123 times
Helt sjovt bliver det når man også har genladningstilladelse, og gerne vil købe et kilo krudt, selvom man har et par store sjatter stående. Så må man af og til igang med at trække i ladehåndtaget for at få krudtet puttet ind i patronerne. Så tæller det nemlig som ammunition istedet for som krudt, og så får man plads i budgettet til et kilo mere 

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 292 times
Har man 1,2kg krudt stående har jeg hidtil betragtet det som værende ok at købe et kg mere da jeg ved at jeg starter med at bruge 230g.Lassescout skrev:Helt sjovt bliver det når man også har genladningstilladelse, og gerne vil købe et kilo krudt, selvom man har et par store sjatter stående. Så må man af og til igang med at trække i ladehåndtaget for at få krudtet puttet ind i patronerne. Så tæller det nemlig som ammunition istedet for som krudt, og så får man plads i budgettet til et kilo mere
Hypotetisk kan man jo bare købe det kg, da 2,2kg afrundes til 2kg og der ikke står 2,0kg
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Bronze Member
- Interesser: Artillerigranater
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Raptor357 skrev:Har man 1,2kg krudt stående har jeg hidtil betragtet det som værende ok at købe et kg mere da jeg ved at jeg starter med at bruge 230g.Lassescout skrev:Helt sjovt bliver det når man også har genladningstilladelse, og gerne vil købe et kilo krudt, selvom man har et par store sjatter stående. Så må man af og til igang med at trække i ladehåndtaget for at få krudtet puttet ind i patronerne. Så tæller det nemlig som ammunition istedet for som krudt, og så får man plads i budgettet til et kilo mere
Hypotetisk kan man jo bare købe det kg, da 2,2kg afrundes til 2kg og der ikke står 2,0kg
mængden af krudt i hjemmet svarer til den mængde som er trykt på emballagen. Så hvis du har en 500g norma med 100 gram tilbage i så tæller det altså stadigvæk som 500g
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 292 times
Hvor står det ?Truffel skrev:Raptor357 skrev:Har man 1,2kg krudt stående har jeg hidtil betragtet det som værende ok at købe et kg mere da jeg ved at jeg starter med at bruge 230g.Lassescout skrev:Helt sjovt bliver det når man også har genladningstilladelse, og gerne vil købe et kilo krudt, selvom man har et par store sjatter stående. Så må man af og til igang med at trække i ladehåndtaget for at få krudtet puttet ind i patronerne. Så tæller det nemlig som ammunition istedet for som krudt, og så får man plads i budgettet til et kilo mere
mængden af krudt i hjemmet svarer til den mængde som er trykt på emballagen. Så hvis du har en 500g norma med 100 gram tilbage i så tæller det altså stadigvæk som 500g
Hvis det ikke står specifikt er det den faktiske mængde der tæller.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Bessie4ever
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: rifler,hjemmeladning
- Geografisk sted: Øvre Sydjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
Ups så skal jeg da vist ha brugt nogle småslatter 

Perfect! Thats is good enough for me
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Hold da op sikke mange hjemme gjorde regler der
er lavet [emoji1]
Der står på min tilladelse at man : må opbevare maksimalt 2 kg krudt...
Det betyder at man må sammenlagt opbevare optil 2 kg krudt total og ikke et gram mere.
Det er ikke raket videnskab [emoji6][emoji1]
er lavet [emoji1]
Der står på min tilladelse at man : må opbevare maksimalt 2 kg krudt...
Det betyder at man må sammenlagt opbevare optil 2 kg krudt total og ikke et gram mere.
Det er ikke raket videnskab [emoji6][emoji1]
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1123 times
Re: Regler for ammo i hjemmet?
Jeg har gemt nogle tomme dunke fra Rhino der har været krudt i. Tæller de et kg hver ??? Det tror jeg ikkemængden af krudt i hjemmet svarer til den mængde som er trykt på emballagen. Så hvis du har en 500g norma med 100 gram tilbage i så tæller det altså stadigvæk som 500g

Hilsen Lasse.
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Det håber jeg sgu heller ikkeLassescout skrev:Jeg har gemt nogle tomme dunke fra Rhino der har været krudt i. Tæller de et kg hver ??? Det tror jeg ikkemængden af krudt i hjemmet svarer til den mængde som er trykt på emballagen. Så hvis du har en 500g norma med 100 gram tilbage i så tæller det altså stadigvæk som 500g![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Hvis mine dunke skulle tælle for det som var trykt på dem, så havde jeg vist lidt for meget

Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
-
- Bronze Member
- Interesser: Artillerigranater
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
er da glad for at tage fejl når det er i den retning. Var dog bare hvad jeg lærte på mit genladningskursus