Hvor mange haglvåben/jagtrifler inden samlertilladelse?
-
- Newbie
- Interesser: Jagt-våben
- Geografisk sted: Syddanmark
Hvor mange haglvåben/jagtrifler inden samlertilladelse?
Hvor mange haglvåben/jagtriffler må man ha stående inden man skal søge samlertilladelse?
Senest rettet af Refraktorius 11. feb 2015, 08:09, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Ussel overskrift udbedret
Begrundelse: Ussel overskrift udbedret
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 970 times
- Kontakt:
Re: Våbensamling.
Der er ingen grænse, men der bliver andre opbevaringsregler når du kommer over 25 våben i alt eller over ti "særligt farlige".Jepjep skrev:Hvor mange haglvåben/jagtriffler må man ha stående inden man skal søge samlertilladelse?
(Du må desuden ikke skyde med våben på samlertilladelse)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Mosc5
- Silver Member
- Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
- Geografisk sted: Sydjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 4 times
Hvis man har haglvåben eller rifler på jagttegn, eller SKV. Så skal kræver riflerne våbentilladelse, det er en tilladelse pr. våben. haglvåben og luftgeværer/pistoler over 4,5mm skal anmeldes til politiet.
Man må som sådan have ligeså mange rifler og haglvåben som man har lyst til. men kommer man over 25stk. er der særlige krav til opbevaring, blandt andet alarm osv.
En samlertilladelse, er så vidt jeg forstår, en tilladelse til at samle, eks. antikke våben. som man IKKE må anvende, men kun besidde.(Ret mig hvis jeg tager fejl)
Hilsen Morten
Man må som sådan have ligeså mange rifler og haglvåben som man har lyst til. men kommer man over 25stk. er der særlige krav til opbevaring, blandt andet alarm osv.
En samlertilladelse, er så vidt jeg forstår, en tilladelse til at samle, eks. antikke våben. som man IKKE må anvende, men kun besidde.(Ret mig hvis jeg tager fejl)
Hilsen Morten
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?
- Keldda
- Platin Member
- Interesser: gamle Luftvåben/våben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
Jeg ved ikke helt hvad du mener , det er omvendt , man får først samlertilladelse og køber derefter våben , du må ikke have et eneste våben uden tilladelse , jagtrifler er ikke særlig aktuelle i forbindelse med samlertilladelse medmindre de er fra før 1890 , det er de sjældent , hvis du mener noget andet med spørgsmålet må du præcisere lidtJepjep skrev:Hvor mange haglvåben/jagtriffler må man ha stående inden man skal søge samlertilladelse?
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket