Ændre opbevarings adresse riffel

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
LawsAnator
Newbie
Newbie
Interesser: jagt
Geografisk sted: Jylland

Ændre opbevarings adresse riffel

Indlæg af LawsAnator » 15. feb 2015, 19:34

Hej

Da jeg købte min riffel fik jeg mine forældres adresse til at stå som opbevarings adresse. Jeg har efterhånden fået mit eget skab og vil derfor gerne ændre adressen på min tilladelse. Hvordan gør jeg det?

Jeg bor pt i en helårskolonihave (fast adresse - Huset kan betragtes som et hus) er det lovligt at have våbenskab med indhold? der er selvfølgelig murkonstruktion til fastboltning.

Håber i kan hjælpe.

Mvh Laws

Brugeravatar
Castle
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning.
Geografisk sted: Nordsjælland.
Has thanked: 117 times
Been thanked: 3 times

Re: Ændre opbevarings adresse riffel

Indlæg af Castle » 16. feb 2015, 09:17

LawsAnator skrev:Hej

Da jeg købte min riffel fik jeg mine forældres adresse til at stå som opbevarings adresse. Jeg har efterhånden fået mit eget skab og vil derfor gerne ændre adressen på min tilladelse. Hvordan gør jeg det?

Jeg bor pt i en helårskolonihave (fast adresse - Huset kan betragtes som et hus) er det lovligt at have våbenskab med indhold? der er selvfølgelig murkonstruktion til fastboltning.

Håber i kan hjælpe.

Mvh Laws
Hej Laws.

Jeg skal til det samme.
Ringede sidste uge til administrativ center øst.
Han fortalte jeg skulle bruge samme blanket som ved ansøgning om tilladelse, og blot notere at der var tale om anden opbevaringsadresse. Dette skulle så koste gratis at få lavet.

Du kunne jo prøve at ringe og se om du får samme forklaring. ACV:
Midt-og Vestjyllands Politi
Brogårdsvej 1
7500 Holstebro

Telefon: 96 10 14 49
Mandag – torsdag: 9:00 - 15:00 og fredag: 9:00 - 13:00

Venlig Hilsen.
Castle
Americans have the right and advantage of being armed - unlike the citizens of other countries whose governments are afraid to trust the people with arms.

Brugeravatar
Morten87
Silver Member
Silver Member
Interesser: Teknik og jagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time

Indlæg af Morten87 » 16. feb 2015, 11:38

Har den men kan desværre ikke uploade formularen her men kan sikkert sendes på PB eller mail :smile:
Den der sover, synder ikke... medmindre han burde arbejde :)

Brugeravatar
Kallebob
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Håndvåben, våbenteknologi
Geografisk sted: østjylland
Been thanked: 1 time

Indlæg af Kallebob » 16. feb 2015, 13:03

Jeg har fornyelig også skulle skifte adresse, jeg ringede til AC vest og der fik jeg også at vide at jeg skulle sende en ansøgnings blanket ind (adresse ændring). Så jeg får udfyldt blanketterne og sendt dem afsted på mail, her får jeg så det svar tilbage at det ikke var nødvendigt med en ny registrering da min tilladelses adresse automatisk fulgt min folkeregisterrings adresse. :???:
Så jeg har ikke gjort mere ved det og har beholdt min gamle tilladelse med den gamle adresse på.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1123 times

Indlæg af Lassescout » 16. feb 2015, 13:15

Håber i kan hjælpe.

Mvh Laws
Castle og Kallebob har begge ret, men de svarer på to forskellige ting. Du må lige svare på, om du boede hjemme hos dine forældre dengang, eller du allerede da var flyttet hjemmefra med en selvstændig folkeregisteradresse et andet sted. Hvis du boede hjemme, og opbevaringsadressen derfor blev din egen ( og dine forældres), skal du ikke gøre noget. Politiet går automatisk ud fra, at du har taget dine våben med da du flyttede hjemmefra. Men hvis du dengang registrerede våbnene på en anden adresse end din egen, skal du registrere ændringen via blanketten.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

LawsAnator
Newbie
Newbie

Indlæg af LawsAnator » 16. feb 2015, 16:07

Lassescout skrev:

Håber i kan hjælpe.

Mvh Laws
Castle og Kallebob har begge ret, men de svarer på to forskellige ting. Du må lige svare på, om du boede hjemme hos dine forældre dengang, eller du allerede da var flyttet hjemmefra med en selvstændig folkeregisteradresse et andet sted. Hvis du boede hjemme, og opbevaringsadressen derfor blev din egen ( og dine forældres), skal du ikke gøre noget. Politiet går automatisk ud fra, at du har taget dine våben med da du flyttede hjemmefra. Men hvis du dengang registrerede våbnene på en anden adresse end din egen, skal du registrere ændringen via blanketten.
Jeg boede ikke hjemme da jeg fik riflen men fik den godkendt til at stå hos mine forældre derfor har den ikke fulgt mig de gange jeg har skiftet adresse. Mvh

Laws.jespersen@gmail.com

LawsAnator
Newbie
Newbie

Indlæg af LawsAnator » 19. feb 2015, 08:39

Tak for hjælpen. Jeg ringede derind, de var super søde. Inde på politi.dk under borger ligger der en formular der hedder fornyelse det er den man skal udfylde ved ændring af adresse.
Man kan gøre det hele pr mail til mvjyl-vaaben@politi.dk - Der var 10 dages ventetid på godkendelse af lyddæmper

Besvar