Vaabenshoppen i Horsens har også mistet forhandlertilladelse
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Vaabenshoppen i Horsens har også mistet forhandlertilladelse
Jeg ringede til Vaabenshoppen i formiddags for at høre lidt om priser på flugtskydningspatroner, og fik af vide af ejeren, at det desværre ikke kunne lade sig gøre, da han havde mistet forhandlertilladelsen.
Før var det HH i københavn, nu er det Vaabenshoppen i Horsens, der har mistet forhandlertilladelsen.
Er der generelt kommet skrappere krav?
Før var det HH i københavn, nu er det Vaabenshoppen i Horsens, der har mistet forhandlertilladelsen.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Bemoni1
- Gold Member
- Interesser: Pistolskydning og Longrange
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 28 times
Re: Vaabenshoppen i Horsens har også mistet forhandlertillad
Uden at vide noget om den pågældende butik, så aner jeg efterhånden et ret ubehageligt mønster i det her:
Først fjerner man forhandlerleddet, ved at stille så store krav til dem, at det ikke er økonomisk forsvarligt at opretholde en forretning, som sælger våben og ammunition og derefter kommer så turen til ejerne, med allehånde restriktioner på opbevaring og transport
Først fjerner man forhandlerleddet, ved at stille så store krav til dem, at det ikke er økonomisk forsvarligt at opretholde en forretning, som sælger våben og ammunition og derefter kommer så turen til ejerne, med allehånde restriktioner på opbevaring og transport

Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.
Milton Friedman on government regulations.
-
- Gold Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 59 times
Har der nogensinde været indbrud i nogle af de nævnte forretninger?
Frihed frem for alt
- Radis
- Platin Member
- Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
- Geografisk sted: Skanderborg
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 19 times
Da jeg ville købe noget 22lr ammo tilbage i januar, havde butikken allerede på det tidspunkt mistet/ej fået fornyet sin forhandlertilladelse...Langenge skrev:Jeg ringede til Vaabenshoppen i formiddags for at høre lidt om priser på flugtskydningspatroner, og fik af vide af ejeren, at det desværre ikke kunne lade sig gøre, da han havde mistet forhandlertilladelsen.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Da kan man bare se hvor sjældent jeg køber ammoRadis skrev:Da jeg ville købe noget 22lr ammo tilbage i januar, havde butikken allerede på det tidspunkt mistet/ej fået fornyet sin forhandlertilladelse...Langenge skrev:Jeg ringede til Vaabenshoppen i formiddags for at høre lidt om priser på flugtskydningspatroner, og fik af vide af ejeren, at det desværre ikke kunne lade sig gøre, da han havde mistet forhandlertilladelsen.

Har han ikke fået den efter fire måneder, så få han den jo nok heller ikke....
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2984 times
- Been thanked: 377 times
Det virker sådan.Bemoni1 skrev:Uden at vide noget om den pågældende butik, så aner jeg efterhånden et ret ubehageligt mønster i det her:
Gad vide hvem det er der står bag?
For jeg har ikke set en Folketingsbeslutning om at mobbe jagt og sportsskytte miljøerne.
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Uden at jeg vil komme ind på detaljer i sagen, så vil jeg sige så meget; at Vaabenshoppen mistede forhandlertilladelsen sidste år, er en sag med en helt anden baggrund end f.eks. den Hunters House har mistet deres på.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
@ Elbæk: Er årsagen da stemplet som en statshemmelighed?
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Nej. Årsagen til den mistede forhandlertilladelse bunder i indehaveren af Vaabenshoppens personlige forhold - som det reelt set ikke tilkommer mig at lufte på et off. forum. Jeg synes bare at det er vigtigt, i dette tilfælde, at slå fast at de to sager ingen sammenhæng har.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning. ;)
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 87 times
Jeg vil så også gerne lige smide en 5'er i den her debat.
Jeg har også forhandlertilladelse, omend jeg kun handler i meget mindre grad end de to andre nævnte.
Politiet var på tilsyn hos mig her for et par måneder siden, og det var faktisk ganske hyggeligt. De kiggede papirer og våben igennem, vi fik en snak om det hele, og så sagde de pænt tak og kørte igen.
Det var ikke på nogen måde mit indtryk at de ledte efter "en undskyldning" for at gøre livet surt for mig.
Min tilladelse skal så vidt jeg husker fornyes i '17, og det regner jeg da ikke med bliver et problem.
Jeg har også forhandlertilladelse, omend jeg kun handler i meget mindre grad end de to andre nævnte.
Politiet var på tilsyn hos mig her for et par måneder siden, og det var faktisk ganske hyggeligt. De kiggede papirer og våben igennem, vi fik en snak om det hele, og så sagde de pænt tak og kørte igen.
Det var ikke på nogen måde mit indtryk at de ledte efter "en undskyldning" for at gøre livet surt for mig.
Min tilladelse skal så vidt jeg husker fornyes i '17, og det regner jeg da ikke med bliver et problem.
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Den skal fornyes dagligt med her til et gebyr samt statsafgift.Consul74 skrev:Forhandlertilladelse. hvor tit skal/bliver den fornyet?
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Dagligt?!?Rigbymauser skrev:Den skal fornyes dagligt med her til et gebyr samt statsafgift.Consul74 skrev:Forhandlertilladelse. hvor tit skal/bliver den fornyet?

Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Ja..det vil skæppe i stasiekassen og hvis man får afslag kan man bare betale et nyt beløb og ansøge igenFast Fumble skrev:Dagligt?!?Rigbymauser skrev:Den skal fornyes dagligt med her til et gebyr samt statsafgift.Consul74 skrev:Forhandlertilladelse. hvor tit skal/bliver den fornyet?

-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning. ;)
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 87 times
On a more serious note.Consul74 skrev:Forhandlertilladelse. hvor tit skal/bliver den fornyet?
... Min skal fornyes hvert 5. år.