Regler og råd til udlejning af parcelhus til F.eks Dancenter

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times

Regler og råd til udlejning af parcelhus til F.eks Dancenter

Indlæg af Bessie4ever » 9. maj 2015, 00:28

Jeg har et parcelhus på landet og vil gerne ha lidt penge i kasse igen.
Er det nogle her som har erfaringer med den slags udlejning og kan beskrive vejen igennem så jeg ikke kommer i klemme med Skat.
Og ellers hvis nogle erfarne udlejere har noget, de mener jeg skal vide inden jeg evt går den vej.
Ang forsikring så syntes jeg det er lidt uklart om man er fuldt dækket.

Jeg vil kun udleje kortsigtethed pga vi selv bruger huset i perioder og jeg vil ikke risikere at få nogle ind som jeg ikke kan komme af med

Har dog overvejet tidbegrænset udlejning til private men det er vist ikke let at sikre sig.
Her er råd også velkomne
Perfect! Thats is good enough for me

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 384 times
Been thanked: 290 times

Re: Regler og råd til udlejning af parcelhus til F.eks Dance

Indlæg af Slettes3 » 9. maj 2015, 09:55

Konsulter en advokat der har sit speciale i udlejning privat som virksomhed. Der er mange kringlede love omkring beskatning, forsikring, fradrag mv.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 109 times
Been thanked: 91 times

Indlæg af BentxBetjent » 9. maj 2015, 11:46

Hvis det er periodeudlejning, som eksempelvis sommerhuse. Så regn med at ca. ½ delen af omsætningen går til forsikring/center/diverse omkostninger.

Så har du en ide om hvad du skal have i leje.

At leje huset ud til familie med 2 børn, med en passus om at du skal bruge huset i perioder.... det bli'r sgu nok svært. :???:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 147 times
Been thanked: 295 times

Indlæg af Raptor357 » 9. maj 2015, 16:00

Jeg vil anbefale SAPU.dk jeg er selv medlem og vil sige at mange af de historier der går om at man ikke kan komme af med lejer er vandre historier. der er dog to forhold der gør sig gældende
1, en leje lejlighed der fremlejes i over 2 år, så overgår den oprindelige leje aftale til den nye lejer.
2, en ejerlejlighed hvor man som ejer ikke selv har boet, der er lejer næsten umulig at smide ud vedmindre der er tale om misvedligehold. (bo altid i det udlejede inden det lejes ud, lige gyldig om det kun er en uge)
3, misvedligehold som for sent indbetalt husleje, er den hurtigste måde at få folk ud på. der er idag ingen tolerance, de 2-3 dage der var for år tilbage er afskaffet (som jeg er oplyst).
4, husk at alt vedligehold skal lejer stå for. ellers har man et problem hvis vandhanen kalker til, afløbet stoppes af brugte kondomer/bind/hår osv. selv om man bor til leje skal man selv holde tingene kørende.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar