Cylinder til forlade revolver, tilladelse/import?
-
- Silver Member
- Interesser: Sortkrudt
- Geografisk sted: DjævleØen
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 34 times
Cylinder til forlade revolver, tilladelse/import?
Ganske enkelt, er en cylinder til en forlade revolver tilladelseskrævende samt kræver det nogen form for import tilladelse?
Ville gerne have en ekstra cylinder til min pietta 1851 Navy, men det er ikke lige til at skaffe herhjemme, men fra USA er de let tilgængelige.
Så skal jeg søge om tilladelse til en ekstra cylinder til forladet revolver, samt import tilladelse, eller kan jeg bestille det uden problemer?
Jeg har bestilt en masse andre dele til våben igennem tiden fra USA uden tilladelse/import tilladelse og det er gået fint, men ved ikke hvad der betragtes som en "våbendel" og hvad der ikke gør?
Ville gerne have en ekstra cylinder til min pietta 1851 Navy, men det er ikke lige til at skaffe herhjemme, men fra USA er de let tilgængelige.
Så skal jeg søge om tilladelse til en ekstra cylinder til forladet revolver, samt import tilladelse, eller kan jeg bestille det uden problemer?
Jeg har bestilt en masse andre dele til våben igennem tiden fra USA uden tilladelse/import tilladelse og det er gået fint, men ved ikke hvad der betragtes som en "våbendel" og hvad der ikke gør?
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Re: Cylinder til forlade revolver, tilladelse/import?
Det er jo en reservedel, men da den indeholder kammeret ville jeg søge import tilladelse.
Det bliver bare noget Høns at få den til Danmark.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Silver Member
Jeg har brugt Shop USA når jeg har købt våbendele fra USA. Og det har virket fint. De sender med GLS så du har ikke pest DK på nakken.Raptor357 skrev:Det er jo en reservedel, men da den indeholder kammeret ville jeg søge import tilladelse.
Ikke fordi det ikke lyder logisk hvad du siger, men jeg håber der er nogen som definitivt ved hvad der skal gøres.
Da jeg er på øst siden så tager det jo et halvt liv at få noget igennem våbenkontoret lige nu

- Keldda
- Platin Member
- Interesser: gamle Luftvåben/våben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
Forladere fra før 1870 er ikke omfattet af våbenloven , er det en replica er det noget andet snak
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket
-
- Silver Member
Ja det tænkte jeg også, men halen på grisen er vel at der ikke er tale om et skydevåben, men blot cylinderen?Keldda skrev:Forladere fra før 1870 er ikke omfattet af våbenloven , er det en replica er det noget andet snak
Det er jo ikke den del som har serienummer på sig eller andre kendetegn.
- Raptor357
- Platin Member
Shopusa er nogo ved våbendele der skal import eller export tilladelse til. Jeg har været der.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Silver Member
Det siger du godt, men jeg har altså fået alt fra slagstift til aftrækker, fjedere, sigtemidler, udkastere, udtrækkere, pistoner med mere.Raptor357 skrev:Shopusa er nogo ved våbendele der skal import eller export tilladelse til. Jeg har været der.
Og det er både sidste år og i år.
Det kommer vel an på hvilke våbendele der er tale om, ved godt at piber og magasiner f.eks. er noget for sig, men det har ikke været muligt for mig at finde et sted hvor der står præcist, hvad der kræver import/export.
I USA er forlade skydere, originale og replikaer heller ikke betragtet som skydevåben, de bliver behandlet på samme måde som hvis du gik ned og købte en kildevand.
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Tja, her er hvad ShopUSA skriver:BasicReality skrev:Det siger du godt, men jeg har altså fået alt fra slagstift til aftrækker, fjedere, sigtemidler, udkastere, udtrækkere, pistoner med mere.Raptor357 skrev:Shopusa er nogo ved våbendele der skal import eller export tilladelse til. Jeg har været der.
Det kommer vel an på hvilke våbendele der er tale om, ved godt at piber og magasiner f.eks. er noget for sig, men det har ikke været muligt for mig at finde et sted hvor der står præcist, hvad der kræver import/export.
http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/ ... gsmal-svarI overensstemmelse med overstående kan dele til våben, værktøj til våben og lign. våbenrelaterede varer fragtes mod et forhåndsgodkendelsesgebyr på $400. Gebyret opkræves på forhånd uden hensyntagen til den endelige godkendelse.
Vær opmærksom på at hertil kan også forekomme yderligere gebyrer i selve håndteringen af pakken i CPH lufthavn/tolden. I tilfælde af ekstra gebyrer i CPH/ tolden vil de blive pålagt kunden og ikke ShopUSA.
Kunden pålægges yderligere et administrationsgebyr på $18 vedr. returnering af våben, våbendele, våbenlignende objekter samt dele til våbenlignende objekter, der ankommer til ShopUSA´s terminal i Virginia.
Våben kan ikke fragtes via ShopUSA.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
-
- Silver Member
Det er så et faktum, sjovt hvordan de ikke har reageret på de sidste 4 forsendelser jeg har haft igennem dem så.Mapzter skrev:Tja, her er hvad ShopUSA skriver:BasicReality skrev:Det siger du godt, men jeg har altså fået alt fra slagstift til aftrækker, fjedere, sigtemidler, udkastere, udtrækkere, pistoner med mere.Raptor357 skrev:Shopusa er nogo ved våbendele der skal import eller export tilladelse til. Jeg har været der.
Det kommer vel an på hvilke våbendele der er tale om, ved godt at piber og magasiner f.eks. er noget for sig, men det har ikke været muligt for mig at finde et sted hvor der står præcist, hvad der kræver import/export.http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/ ... gsmal-svarI overensstemmelse med overstående kan dele til våben, værktøj til våben og lign. våbenrelaterede varer fragtes mod et forhåndsgodkendelsesgebyr på $400. Gebyret opkræves på forhånd uden hensyntagen til den endelige godkendelse.
Vær opmærksom på at hertil kan også forekomme yderligere gebyrer i selve håndteringen af pakken i CPH lufthavn/tolden. I tilfælde af ekstra gebyrer i CPH/ tolden vil de blive pålagt kunden og ikke ShopUSA.
Kunden pålægges yderligere et administrationsgebyr på $18 vedr. returnering af våben, våbendele, våbenlignende objekter samt dele til våbenlignende objekter, der ankommer til ShopUSA´s terminal i Virginia.
Våben kan ikke fragtes via ShopUSA.
Og de har åbnet pakkerne og taget billeder af dem oven i købet.
Har haft 3 støbetænger igennem så sent som sidste måned.
Januar havde jeg en hel bunke reservedele til en Auto-5 igennem.
Edit:
Har skrevet en mail til shopUSA for at høre hvad der foregår, også i forhold til mine tidligere forsendelser, så må vi se hvad de siger.
For at ligge shopUSA bag os, er der nogen som da ved (hvis jeg kan finde nogen der vil sende hertil) om jeg SKAL bruge en import tilladelse på en forladet revolver cylinder?
- Raptor357
- Platin Member
Shop USA stejlede da jeg bad dem lægge import tilladelsen i pakken som man skal.
Så kiggede de på alt og jagt ting blev til våben dele.
-
- Silver Member
Nu er det ikke lige ShopUSA som tråden skulle handle om.Raptor357 skrev:Shop USA stejlede da jeg bad dem lægge import tilladelsen i pakken som man skal.
Men tror du ikke det er importtilladelsen som gør forskellen for dem? Bare et gæt, men som sagt har jeg skrevet mail for at høre hvad de siger.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 260 times
Har du prøvet Tyskland eller Frankrig?
Her er et par stykker. der har Pietta:
http://www.broma.fr/31-revolver-pietta-poudre-noire-
http://www.westernguns.fr/index.php?id_ ... ue-pietta/
http://armurerie-roussel.fr/armes-a-pou ... cal36.html
http://www.armurerie-municentre.fr/arme ... udre-noire
Reservedele fra Tyskland:
http://www.waffen-ferkinghoff.com/marken/pietta
Her er et par stykker. der har Pietta:
http://www.broma.fr/31-revolver-pietta-poudre-noire-
http://www.westernguns.fr/index.php?id_ ... ue-pietta/
http://armurerie-roussel.fr/armes-a-pou ... cal36.html
http://www.armurerie-municentre.fr/arme ... udre-noire
Reservedele fra Tyskland:
http://www.waffen-ferkinghoff.com/marken/pietta
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Ølgaard
- This member is
- Interesser: Håndvåben - Blankvåben
- Geografisk sted: KBH.
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 108 times
Tromle, pibe, ramme, SKAL have en import tilladelse, når det er nye replikaer, og USA er et stort problem, men hane aftrækker fjedre osv. behøver man ikke da det er reservedele, men mange firmaer vil ikke sende da det i deres øjne er våbendele, og de vil ikke have problemer med The Feds, jeg kender en våbenhandler i USA og han siger selv at de er utroligt strenge med ud og indførsel af dele, bare se på eBay hvor mange reservedele der står Not sending to Denmark.
Jeg ville søge i EU og stadig med import tilladelse, det er noget nemmere (bare ikke at få tilladelsen indenfor kort tid) jeg ventede 4 og 6 uger på mine.

Jeg ville søge i EU og stadig med import tilladelse, det er noget nemmere (bare ikke at få tilladelsen indenfor kort tid) jeg ventede 4 og 6 uger på mine.

-
- Silver Member
Perfekt, så ved jeg hvad jeg har med at gøre.Ølgaard skrev:Tromle, pibe, ramme, SKAL have en import tilladelse, når det er nye replikaer, og USA er et stort problem, men hane aftrækker fjedre osv. behøver man ikke da det er reservedele, men mange firmaer vil ikke sende da det i deres øjne er våbendele, og de vil ikke have problemer med The Feds, jeg kender en våbenhandler i USA og han siger selv at de er utroligt strenge med ud og indførsel af dele, bare se på eBay hvor mange reservedele der står Not sending to Denmark.
Jeg ville søge i EU og stadig med import tilladelse, det er noget nemmere (bare ikke at få tilladelsen indenfor kort tid) jeg ventede 4 og 6 uger på mine.![]()
![]()
Har fundet nogle gode priser i Tyskland, så nu må jeg værne mig med tålmodighed hos ACØ.
- Ølgaard
- This member is
Har du set på Waffen Ferkinghoff, og Hege Jagt & Sport, de har sikkert hvad du skal bruge.

-
- Bronze Member
- Interesser: Pistolskydning, genladning
- Geografisk sted: Varde kommune
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Dybt forundret over at du har haft held til at få varer som blot har tilknytning til våben hjem med shop USA.
Har fået stoppet et varmelegeme til en fedtpresse, en 4 huls Skive til Lee Pro 1000 samt en krudtvægt og med deraf følgende bøvl og merudgifter. Alle delene er afsendt som tools.
Jeg har taget konsekvensen og fået det sendt direkte og så betalt post DK's overpriser eller også fået varerne hjem fra Tyskland og Ungarn
Sent from my iPad using Tapatalk
Har fået stoppet et varmelegeme til en fedtpresse, en 4 huls Skive til Lee Pro 1000 samt en krudtvægt og med deraf følgende bøvl og merudgifter. Alle delene er afsendt som tools.
Jeg har taget konsekvensen og fået det sendt direkte og så betalt post DK's overpriser eller også fået varerne hjem fra Tyskland og Ungarn
Sent from my iPad using Tapatalk
Knud
Slave for kvinden, og udstødt af arbejdsmarkedet
Slave for kvinden, og udstødt af arbejdsmarkedet
-
- Silver Member
For de nysgerrige omkring min handlen med ShopUSA så er min email og deres svar her:
), og som sagt så åbner de jo pakkerne selv, så de kan til enhver tid stoppe det, men det gjorde de ikke og sendte det til mig uden problemer.
Så jeg blev gjort opmærksom på at i ikke fragter "dele til våben, værktøj til våben og lign"
Så kigger jeg på jeres hjemmeside og den er god nok.
Det jeg så ikke kan forstå er hvordan/hvorfor de sidste to forsendelser jeg har haft igennem hos jer ikke har været noget problem, hverken fra jer, eller fra tolders side? Der var nemlig tale om værktøj til våben og dele til våben.
Det skal så siges at de genstande ikke er tilladelseskrævende her i Danmark, er det dét som gør forskellen?
Jeg vil så høre om det er en fejl og jeg skal stoppe med at anvende jer fremover, eller om det som i har skrevet er dårlig formuleret eller hvordan det skal forstås?
Mvh.
Det skal dog siges at mine våbenreservedele også var puttet ind under kategorien genladeudstyr da intet andet passede (våben reservedele er vel også med til at "genlade" på en måde?Tak for din mail , vi kan se at du har anvendt ShopUSA´s service til genladningsudstyr hvilket af told& skat betragtes som værende værktøj.
Dog med forbehold idet reglerne er blevet skærpet og er du i tvivl kontakt os gerne inden du foretaget en bestilling.

- Roflz
- Bronze Member
- Interesser: Historiske/gamle våben
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Jeg kaprer lige denne tråd en smule, da jeg er ved at prøve at lave en importilladelse for første gang, da jeg prøver at få fat på nogle magasiner fra Tyskland.
Problemet ligger lidt i at det ser ud til at importilladelsen eller "Tilladelse til at indføre bla bla...."-som den vist hedder, er gjort digitalt?.
Der er ingen steder man rigtigt gør opmærksom på at det bare er magasiner og ikke et helt våben.
Selvom man kan vælge "våbendel" som art, så spørger den stadig om alt muligt som ladesystem kaliber og alt det der.
Det er da den man skal bruge eller hvad? hvad gør I?
Problemet ligger lidt i at det ser ud til at importilladelsen eller "Tilladelse til at indføre bla bla...."-som den vist hedder, er gjort digitalt?.
Der er ingen steder man rigtigt gør opmærksom på at det bare er magasiner og ikke et helt våben.
Selvom man kan vælge "våbendel" som art, så spørger den stadig om alt muligt som ladesystem kaliber og alt det der.
Det er da den man skal bruge eller hvad? hvad gør I?

"The only thing that saves us from the bureaucracy is inefficiency. An efficient bureaucracy is the greatest threat to liberty." Eugene McCarthy - Time magazine, 12 Februar 1979
- Ølgaard
- This member is
Du skriver magasin til ?? der hvor der står våben og kaliber der hvor der står kaliber, intet andet, de er altid blevet godkendt hos mig

- Roflz
- Bronze Member
- Interesser: Historiske/gamle våben
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
tak for svar, det prøver jegØlgaard skrev:Du skriver magasin til ?? der hvor der står våben og kaliber der hvor der står kaliber, intet andet, de er altid blevet godkendt hos mig![]()
![]()

"The only thing that saves us from the bureaucracy is inefficiency. An efficient bureaucracy is the greatest threat to liberty." Eugene McCarthy - Time magazine, 12 Februar 1979