Ekstra "Pladder" eller ej så har de mange læsere, og det er den almene tosse som informationerne skal ud til.C-X skrev:Så landede sagen på Ekstra Pladder.
Herinde prædiker vi for korret det meste af tiden.
Ekstra "Pladder" eller ej så har de mange læsere, og det er den almene tosse som informationerne skal ud til.C-X skrev:Så landede sagen på Ekstra Pladder.
Enig - også derfor jeg lægger det op herinde. Desværre er det også et ret ringe medie - deraf "Pladder".BasicReality skrev:Ekstra "Pladder" eller ej så har de mange læsere, og det er den almene tosse som informationerne skal ud til.C-X skrev:Så landede sagen på Ekstra Pladder.
Herinde prædiker vi for korret det meste af tiden.
Lassescout skrev:Er der nogen der har en domsudskrift eller nærmere omtale af LR dommen fra 2014 ? Den forekommer mig fejlagtig ud fra omtalen, og jeg mener bestemt den skulle have været indbragt for Højesteret, den er i allerhøjeste grad principiel.
Der er mange ganske almindelige lommeknive der bliver slappe i fjederen og kan åbnes uden særlige anstrengelser med en hånd. Jeg mener ikke at loven gør disse knive enhåndsbetjente, men det er der så altså domspraksis for ???
Ja, det kunne vel ikke rigtigt være anderledes oven på de andre domme....stadigt rystende dog:-(.PBD skrev:Så blev der afsagt dom for en time siden, i sagen mod Tommerup Jagtforretning. Han fik en bøde på 100.000.- for "ulovlige" foldeknive. Håber snart DR og TV2 gider gå AKTIVT ind i dækningen af disse sager.
BT.dk har historien på forsiden:PBD skrev:Så blev der afsagt dom for en time siden, i sagen mod Tommerup Jagtforretning. Han fik en bøde på 100.000.- for "ulovlige" foldeknive. Håber snart DR og TV2 gider gå AKTIVT ind i dækningen af disse sager.
Og de har så TOTALT misset pointen!Refraktorius skrev:DR har den også forrest:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2015/05/18/140047.htm
De havde en god leder for et par dage siden:
http://jyllands-posten.dk/debat/leder/E ... orbrydere/Dertil er kun at svare: Jamen så fjern den dog. Lad skikkelige mennesker bære deres praktiske redskaber i fred, og forbyd så knivene i nattelivet, på diskoteker og ved fodboldkampe, hvor folk bliver fulde og kommer i klammeri.
Der er altid en idiot der er parat til at stille op for lidt berømmelse, uagtet formålet.Elbæk skrev:Lidt øv - jeg/vi havde gerne stillet op til et sagligt indslag hvor fokus var på det rent principielle i hele problemstillingen, frem for endnu et "se, de her knive er måske også ulovlige" indslag. Jeg håber lidt at de får så mange afslag, at de vælger en anden vinkel.
Jeps!Lycon skrev:Der er altid en idiot der er parat til at stille op for lidt berømmelse, uagtet formålet.Elbæk skrev:Lidt øv - jeg/vi havde gerne stillet op til et sagligt indslag hvor fokus var på det rent principielle i hele problemstillingen, frem for endnu et "se, de her knive er måske også ulovlige" indslag. Jeg håber lidt at de får så mange afslag, at de vælger en anden vinkel.
Been there, done that... Twice...Fast Fumble skrev:Jeps!Lycon skrev:Der er altid en idiot der er parat til at stille op for lidt berømmelse, uagtet formålet.Elbæk skrev:Lidt øv - jeg/vi havde gerne stillet op til et sagligt indslag hvor fokus var på det rent principielle i hele problemstillingen, frem for endnu et "se, de her knive er måske også ulovlige" indslag. Jeg håber lidt at de får så mange afslag, at de vælger en anden vinkel.
Og om ikke andet, så klipper de det, så selv den mest velmenende tjener deres formål.
(Been there, done that!)
Spørger du privatpersonen Elbæk, er han meget enig med dig... Men, spørger du købmanden Elbæk, som har et ansvar for ikke at skræmme flere kunder end sædvanligt væk, så er han nødt til at sige at han ikke vil bidrage til flere "Bøh! Din kniv er ulovlig!" indslag.Holten101 skrev:@Elbæk
Fornuftigt nok at sige nej....der er ingen grund til at inkriminerer sig selv. I det hele taget skal man passe på med journaliser.
Dog kan jeg ikke se faren ved "nu skal I allesammen blive bange for at eje en foldekniv" møllen? Den eneste måde at få en bred opbakning her, er at få folk til at forstå at det rammer dem....særligt jægerne og skytterne bør med rette føle en vis frygt for at eje en foldekniv (imo).
På samme måde kan jeg ikke se at der kan komme for mange "se, de her knive er måske også ulovlige" indslag. Vi er slet ikke nået punktet for mæthed i offenligheden endnu (selv om at vi er lidt trætte af at diskutere emnet herinde)...og langt størstedelen af dem jeg taler med har stadig ikke fattet omfanget og konsekvensen her.
Jeg er dog helt enig i at historikken i lovarbejdet og hele tilblivelsen er langt mere interessant, og langt vigtigere....det kræver bare at folk fatter konsekvensen af dommene først, før de er parate til at lytte til essensen (set fra et medie synspunkt).
Cheers
Hvis det er rigtigt, er der en del der tyder på, at de kriminelle er ligeglade med makværksloven. Hvis Trinepigen mener at makværksloven virker kan hun vel nemt finde en statistik som viser et dramatisk fald i antallet af knivstikkerier efter at makværksloven blev indført.Elbæk skrev:Men, ffs hvor er Trine Bramsen dum at høre på!!!![]()
"Mange knivstikkerier i nattelivet foregår med knive som dem der er faldet dom over i dag" (frit efter hukommelsen). Nå?! Den statistik ville jeg da gerne lige se...