Måske man skulle spørge blå bloks retsordførere om emnet. Det bliver efter alt at dømme dem, der kommer til at skulle gøre noget ved sagen...Hedegaard skrev:Til Trine Bramsens forsvar bliver jeg nødt til at anerkende at hun er den eneste af retsordførere i folketinget, som har svaret på min henvendelse (der gik kun 4 timer).
At hun så ikke forholder sig til indholdet i min mail og min kritik af at man pludselig har valgt at anlægge en ny fortolkning af eksisterende lovgivning, på trods af at denne er stik modsat af det grundlag hvorpå samme lovgivning blev vedtaget på, ja det er så en helt anden sag.
Istedet fik jeg en forkølet smøre om at loven må laves om og man ikke ønsker at ramme familiefædre der ønsker at åbne en flaske vin på stranden.
DJ til nyt møde vedr. Knivloven
-
- Gold Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 59 times
Re: DJ til nyt møde vedr. Knivloven
Frihed frem for alt
-
- Banned
- Interesser: Plinking
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Det kommer der af at dommerne nægter at følge politikernes ønske om strengere straffe under henvisning til "retspraksis", hvorfor politikerne tyer til minimumsstraffe, som dommerne så tørrer af på hr. Jensen og ikke "de unævnelige/elefanten i rummet".Wildlife skrev:Flere af de advokater (H) jeg kender har den tanke at retten pænt fortæller politikerne hvad det er for noget makværk de har lavet ved netop at dømme efter lovens tekst og dermed skabe en absurd situation som nu.
Sådan lidt "Nu mobber vi lige politikerne ved rent faktisk at dømme som de har bedt os om i lovteksten, i stedet for at bruge vores sunde fornuft"
-
- Bronze Member
- Interesser: Blankvåben og luftrifler
- Geografisk sted: Kongernes Nordsjælland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Nu er Dansk Supermarked, herunder Føtex og Bilka så meldt til politiet for brud på våbenloven: http://ekstrabladet.dk/nationen/bilka-k ... ov/5570071
-
- Bronze Member
- Interesser: Blankvåben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 16 times
Det er fint - så er vi oppe i den rigtige liga.
DS er nok ikke helt så nemme at tryne som de individuelle borgere og jagt- og fiskeriforretninger som indtil nu har været genstand for denne usmagelige klapjagt.
DS er nok ikke helt så nemme at tryne som de individuelle borgere og jagt- og fiskeriforretninger som indtil nu har været genstand for denne usmagelige klapjagt.
Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin
-
- Newbie
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Østjylland
Hvis vi nu begynder at anmelde stort set alle butikker i Danmark for ulovlig våbenhandel, så må der vel komme en reaktion fra nogle på et tidspunkt.
Harald Nyborg, Bauhaus, Biltema, Imerco, Kop og Kande, Tiger, ja man kan jo nemt blive ved. Selv en proptrækker med 3cm folieskærer er jo ulovlig nu
Harald Nyborg, Bauhaus, Biltema, Imerco, Kop og Kande, Tiger, ja man kan jo nemt blive ved. Selv en proptrækker med 3cm folieskærer er jo ulovlig nu

-
- Bronze Member
Jeg har også tænkt at det er oppe i den kaliber at anmeldersene skal være, herunder også hos de restauratører og lignende der leverer til politikere og partier...
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Vi mangler stadig, at nogen anmelder politiet for ulovlig våbenbesiddelse. Mig bekendt er de da stadig udstyret med Leatherman multitools.
Havde jeg ikke haft våbentilladelser, gjorde jeg det gerne selv. Desværre oplever jeg ikke et system med lighed for loven eller et fuldstændigt objektivt politi.
Havde jeg ikke haft våbentilladelser, gjorde jeg det gerne selv. Desværre oplever jeg ikke et system med lighed for loven eller et fuldstændigt objektivt politi.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Gold Member
- Interesser: Buejagt, buebyg og knive
- Geografisk sted: Midtvestsjælland
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 41 times
Der vil være noget poetisk retfærdighed ved en sådan anmeldelse, men jeg ville heller ikke turde anmelde en betjent.....de kan virkelig gøre livet surt for en.C-X skrev:Vi mangler stadig, at nogen anmelder politiet for ulovlig våbenbesiddelse. Mig bekendt er de da stadig udstyret med Leatherman multitools.
Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre
― Ben Goldacre
- Hedegaard
- Silver Member
- Interesser: Alt mellem himmel og jord...
- Geografisk sted: Fyn...
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 74 times
Tonnytot skrev:
Her er de konservatives respons så:
Som jeg skrev beskrev i mit indlæg, har jeg taget kontakt til samtlige retsordførere i folketinget. Her har jeg (syntes jeg selv) pædagogisk forsøgt at forklare det paradoksale i at anklagemyndigheden og domstolene vælger at tolke en for normale mennesker nogenlunde klar lovgivning (jævnfør mit tidligere indlæg, hvor baggrunden for lovens afsnit om enhåndsbetjente foldeknive beskrives), på en dimentral modsat måde af den der direkte står i det lovforberende arbejde.Måske man skulle spørge blå bloks retsordførere om emnet. Det bliver efter alt at dømme dem, der kommer til at skulle gøre noget ved sagen...
Her er de konservatives respons så:
Jeg er allerede gået ind i sagen. Loven blev lavet for at undgå knivstik i nattelivet – ikke at undgå
at en familiefar kunne trække en flaske vin op med en proptrækker der pludselig er blevet kriminaliseret fordi den kan (om end vanskeligt) kan vrides op med én hånd.
Loven bør derfor blive lavet om.
Med venlig hilsen
Mai Mercado
Politisk ordfører for Konservative
- Bigfed
- Silver Member
- Interesser: Jagt, våben og natur
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 18 times
Det er fint at skrive til dem, men så længe at S tænder for båndoptageren og gemmer sig bag JM's tekniske redegørelse, så sker der ikk en dyt.
"If there is a sacred moment in the ethical pursuit of game, it is the moment you release the arrow or touch off the fatal shot."
Jim Posewitz
Jim Posewitz
-
- Bronze Member
Der nok ikke mange her i forum der ikke har en tilladelse som de på en eller anden vis kunne frygte var i fare.
Men det er da helt galt hvis man skulle opleve repressalier ifm at man lavede en anmeldelse mod politiet selv.
Findes der vitterligt eksempler på at vi lever under bananrepublik-agtige forhold som det?
Men det er da helt galt hvis man skulle opleve repressalier ifm at man lavede en anmeldelse mod politiet selv.
Findes der vitterligt eksempler på at vi lever under bananrepublik-agtige forhold som det?
Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin
- Hedegaard
- Silver Member
Bigfeed skrev:
Nej, det har du helt ret i, men hvis vi ikke skriger op, ja så sker der med garanti intet.Det er fint at skrive til dem, men så længe at S tænder for båndoptageren og gemmer sig bag JM's tekniske redegørelse, så sker der ikk en dyt.
- AshkenaZ
- Bronze Member
- Interesser: Airsoft
- Geografisk sted: Tølløse
Er vi egentlig ikke enige om at der for noget tid siden, var svar på et brev til JM. (Her på forum)
Som afgjorde at pga. en betjents fingerfærdighed, ikke kunne gøre at en kniv blev kaldt enhåndsbetjent!?
Syntes bare ikke jeg kan finde indlægget mere
Som afgjorde at pga. en betjents fingerfærdighed, ikke kunne gøre at en kniv blev kaldt enhåndsbetjent!?

-
- Platin Member
Prøv...sirupate skrev:Der nok ikke mange her i forum der ikke har en tilladelse som de på en eller anden vis kunne frygte var i fare.

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Hedegaard
- Silver Member
AshkenaZ skrev:
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=59895
og jo, ved at læse svaret fra JM burde man jo tro at teksten var blevet udlagt, så selv dem på bagerste række var med, men nej....
Mod jurister og ond tro kæmper selv guderne forgæves.
Tråden finder du her:Er vi egentlig ikke enige om at der for noget tid siden, var svar på et brev til JM. (Her på forum)
og jo, ved at læse svaret fra JM burde man jo tro at teksten var blevet udlagt, så selv dem på bagerste række var med, men nej....
Mod jurister og ond tro kæmper selv guderne forgæves.
Senest rettet af Hedegaard 19. maj 2015, 13:18, rettet i alt 1 gang.
- AshkenaZ
- Bronze Member
- Interesser: Airsoft
- Geografisk sted: Tølløse
Jeg takker :)Hedegaard skrev:Tråden finder du her:
Jeg undrede mig bare over det store spektakel der er lige nu, da vi jo egentlig havde JM`s egne ord på tolkningen.
-
- Newbie
Ift. at anmelde Politiet, skal man jo lige huske der er forskellige regler. De er trods alt en myndighed, og der gælder andre regler. De har jo også tåregas, peberspray osv, hvilket også er forbudt for civile at rende rundt med.
- AirPellet
- Gold Member
- Interesser: Jagt, luftvåben
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
På grund af den sidste gummiparagraf som sagsbehandleren i JM giver politi og domstol cardeblanch til en konkret fortolkning i hvert enkelt tilfælde. Så alt det andet er sådan set ligegyldigt... meget smart juristarbejde egentligt.........AshkenaZ skrev:Jeg takker :)Hedegaard skrev:Tråden finder du her:
Jeg undrede mig bare over det store spektakel der er lige nu, da vi jo egentlig havde JM`s egne ord på tolkningen.
Men måske man skulle overveje at fodre pressen med det brev fra JM og se om ikke de kunne bruge det til at belyse tåbeligheden i hele denne sag??
klagt nicht - kämpft
-
- Bronze Member
Jeg læser det faktisk ikke sådan at sidste sætning undsiger resten. Jeg læser det som at der vurderes fra kniv til kniv om man betragter den som værende konstrueret til at være enhåndsbetjent. Dermed er fingerfærdighed, fingerkræfter og slitage ude af billedet. Men måske jeg bare er naivAirPellet skrev:På grund af den sidste gummiparagraf som sagsbehandleren i JM giver politi og domstol cardeblanch til en konkret fortolkning i hvert enkelt tilfælde. Så alt det andet er sådan set ligegyldigt... meget smart juristarbejde egentligt.........AshkenaZ skrev:Jeg takker :)Hedegaard skrev:Tråden finder du her:
Men måske man skulle overveje at fodre pressen med det brev fra JM og se om ikke de kunne bruge det til at belyse tåbeligheden i hele denne sag??

Anyway - Hedegaard, fik du nogensinde respons på rundsendingen af det svar NSander havde modtaget?
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin
-
- Gold Member
- Interesser: Buejagt, buebyg og knive
- Geografisk sted: Midtvestsjælland
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 41 times
Der var ellers ballade om selv samme nogle år tilbage http://www.bt.dk/nyheder/faeldet-af-vaa ... a-med-knivLassegmail skrev:Ift. at anmelde Politiet, skal man jo lige huske der er forskellige regler. De er trods alt en myndighed, og der gælder andre regler. De har jo også tåregas, peberspray osv, hvilket også er forbudt for civile at rende rundt med.
Det samme gjaldt forsvaret: http://forsvaret.dk/GHR/Nyt%20og%20Pres ... %B8de.aspx
Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre
― Ben Goldacre
-
- Platin Member
De i linket vedr. forsvarets lovlige/ulovlige redskaber, er nu jf. dd. tolkning alle ulovlige.Holten101 skrev:Der var ellers ballade om selv samme nogle år tilbage http://www.bt.dk/nyheder/faeldet-af-vaa ... a-med-knivLassegmail skrev:Ift. at anmelde Politiet, skal man jo lige huske der er forskellige regler. De er trods alt en myndighed, og der gælder andre regler. De har jo også tåregas, peberspray osv, hvilket også er forbudt for civile at rende rundt med.
Det samme gjaldt forsvaret: http://forsvaret.dk/GHR/Nyt%20og%20Pres ... %B8de.aspx
Cheers
- The Yeti
- Platin Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Malmø
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 63 times
For alle de magtmidler du nævner gælder særlige regler som politiet skal iagttage og rapportere efter. Jeg tvivler (har ikke læst deres reglement) på at de har lignende regler for "morder-multiværktøjet". Har de det er der selvsagt ikke andre problemer i det end at man så må undre sig over hvad de skal bruge et så farligt stikvåben til, og om folketinget har forholdt sig til om politiet skal til at stikke borgerne med kniv i forbindelse med deres politivirksomhed.Lassegmail skrev:Ift. at anmelde Politiet, skal man jo lige huske der er forskellige regler. De er trods alt en myndighed, og der gælder andre regler. De har jo også tåregas, peberspray osv, hvilket også er forbudt for civile at rende rundt med.
På den anden side kunne man jo også tænke sig at en del på tinge ville sige at der jo blot er tale om et praktisk stykke værktøj og så ændre makværksloven så den reflekterer dette.
The Yeti
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Newbie
Det klares vel ved at den kun er til tjenestebrug, og ikke privat brug?
-
- Bronze Member
Lars Løkke er kommet med følgende udtalelse i dag:
"Løkke vil ændre omstridt knivlov"
Læs mere her: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/05/19/080830.htm
Så måske man bare skal grave foldeknivene ned indtil det er lavet om ??
-
- Platin Member
MichaelMejer skrev:Lars Løkke er kommet med følgende udtalelse i dag:
JP skrev:Den socialdemokratiske retsordfører forventer, at embedsværket i Justitsministeriet kan have sine anbefalinger til, hvordan man kan ændre knivloven, klar 'om nogle måneder'.

Jeg er i øvrigt stærkt betænkelig ved, at de nærmest kun tænker på knive som værende til "anerkendelsesværdige formål". Hvis de fortsætter ud ad den tangent, risikerer vi, at det bliver slut med EDC knive.