Razzia mod stort bilshow!

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Tranberg
Banned
Banned
Interesser: Plinking
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Razzia mod stort bilshow!

Indlæg af Tranberg » 10. jun 2015, 17:32

The Yeti skrev:uote]

Jeg har intet imod cyklister der overholder færdselsloven.

The Yeti
Jeg har ikke noget imod cyklister, der bryder færdselsloven, når det ikke generer nogen på anden måde end at det er ulovligt.

Hvordan ville generationer af danske mænd se på Politiet hvis vi havde måttet køre f.eks. 60 på knallert fra vi var 15 år gamle?

Hvis de skal give bøder til cyklister, så giv dem til wannabe Bjarne Riis'erne der kører og spærrer de mindre landeveje.

Ingen reflekser, ingen klokke, 2-3-4 ved siden af hinanden, ingen lys i lygtetændingstiden.

Det kan hurtigt blive et par tusind pr. næse, og de kører jo gerne mindst 3 sammen, ofte 10 eller flere.

Men Politiet er mere til at give bøder til dem der kører bilræs i mennesketomme industrikvarterer, uden at genere folk der er ude at køre for at komme fra A til B uden at det tager hele lørdag formiddag.

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 44 times
Been thanked: 63 times

Indlæg af The Yeti » 10. jun 2015, 17:37

Hvis man ikke forstår så basale regler som at man ikke må cykle i en gågade bør man slet ikke have lov til at cykle. Holdningen om at færdselsloven ikke gælder for cyklister bør ændres, og giver det penge i statskassen at gøre det så fint med mig. Som bilist i KBH er jeg i hvertfald træt af cyklisternes egocentrerede opførsel

The Yeti

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
PWS
Silver Member
Silver Member
Geografisk sted: 3050
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af PWS » 10. jun 2015, 17:51

The Yeti skrev:Hvis man ikke forstår så basale regler som at man ikke må cykle i en gågade bør man slet ikke have lov til at cykle. Holdningen om at færdselsloven ikke gælder for cyklister bør ændres, og giver det penge i statskassen at gøre det så fint med mig. Som bilist i KBH er jeg i hvertfald træt af cyklisternes egocentrerede opførsel
...
Der er en verden til forskel på at cykle i en menneske tom gågade efter lukketid i provinsen, og så den kørsel der generelt lægges for dagen af cyklister i det indre Kbh. - Men det kniber måske med at udøve skøn?

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 44 times
Been thanked: 63 times

Indlæg af The Yeti » 10. jun 2015, 18:07

PWS skrev:
The Yeti skrev:Hvis man ikke forstår så basale regler som at man ikke må cykle i en gågade bør man slet ikke have lov til at cykle. Holdningen om at færdselsloven ikke gælder for cyklister bør ændres, og giver det penge i statskassen at gøre det så fint med mig. Som bilist i KBH er jeg i hvertfald træt af cyklisternes egocentrerede opførsel
...
Der er en verden til forskel på at cykle i en menneske tom gågade efter lukketid i provinsen, og så den kørsel der generelt lægges for dagen af cyklister i det indre Kbh. - Men det kniber måske med at udøve skøn?
Så nu er det ok at kører for stærkt i Jylland, skyde lidt efter lukketid og inde på naboens område, når bare det ikke er for langt inde. Nej klarer lovovertrædelser kan ikke lovliggøres efter reglen om skøn. Om en lommekniv er enhåndsbetjent er et skøn, det er det ikke om det er en gågade. Her er det manglende skøn det der ligger i at cyklisterne ser sig hævet over loven.

The Yeti

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tranberg
Banned
Banned
Interesser: Plinking
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Indlæg af Tranberg » 11. jun 2015, 08:23

Yeti har hvad der skal til for at blive politibetjent i dagens Danmark.

Sluk for dømmekraften, læs i lovbogen, udskriv bøde.

Eller som den tidligere af mig omtalte kørelærer: "Man kan jo ikke blot vælge at overholde nogle dele af færdselsloven, og undlade at køre folk ned i fodgængerfelter, men køre 100 på landevejen"

Folk, der tænker som kørelæreren, er måske parate til at køre folk ned i fodgængerfelter, hvis det skulle blive tilladt?

Besvar