Hej , jeg var lige ude for noget i går som jeg gerne vil hører om det er nomal .
igår Den (12/6) morges kl ca 8,33 Bliver jeg ringet op af en dame som fortæler mig at hun har været ude og gå med sin hund og da hun hade gået på en cykelsti som ligger op at mit skæl hade hens hund måske sættet sig ind i min hæk og tisset hun hade ikke lige kikket på det da hun stod med ryggen til , lige pluslig bliver der balade/larm fra hækken og hun så ser hun at hens hund har en rids i snude , så hun ved ik om det er min hund der har bit den i snuden , hvor til jeg svare at det kan jeg ik forstå for jeg har tråd hegn på indersiden af hæggen og den står i skæl så hegnet står måske 15 til 20 cm inde på min egen grund, men hun mener stadi at min måske har hoppet igemmen og har måske bit den , hvor til jeg igen svare ( jamen jeg har hegn på indersiden af hæggen så det burde ik ku ske ) og hun svare igen at hun jo heller ik er sikker da hun jo stod med ryggen til hun ville bare sige det til mig for tænk vis den bed nogle børn , hvor til jeg svare : jamen jeg har hegn på indersiden af hæggen hvad mere kan jeg gøre, men hun bliver ved med den rids og siger at hun ik ved hvor slem det er for hens hund vil ik lad hen tjekke det ( Da den jo nu nok har ondt i den ) sam talen slutter med at hun siger at det var heller ik for noget men hun syntes bare lige at hun vil sige det til mig, og jeg svare igen at hegnet står på min egen grund , så jeg mener ik at jeg kan gører mere , men det er da synd vis den har skade sin snude,da den jo nu nok har meget ondt iden da hunden ik vil lade hen tjekke den,. , jeg tænkker ik mere over de da tonen imellen os har været go men hun virket lidt forskrækket over det ,hvilket er forstålig. så kl 10.21 ringer kærsten , til mig og for tæller at vores nabo hade hørt vors hund gø helt vildt i haven hvor hun vil gå ind og se hvad der er gal da hun kommer ud på vejen holder der en politi bil så hun går der hen , og kan se at de går inde i vors have og tager fotos og hund står og gør med halen imellen benne og skælver ( Virker meget bange ) hun spør dem hvad de laver og de fortæller at de er blivet infomeret om at vores hund var hoppet igemmen hækken og hade bit en anden hund , men de kan ik forstå hvordan det skulle ske da jeg jo har hegen på indersiden af hæggen. hun forlader dem og ringer så til kærsten, kærsten tag så hjem og fra arbejde for lukke hund ind og jeg aflyser overarbejde og tager hjem efter arbejde for vis den var hoppet igemmen hækken og bit en anden en hed det jo skam bid og var straks noget anden en det jeg hade snakket med hen damen om jeg venter hjemme hele dagen efter arbejde da jeg forventer at jeg det er blivet anmelt og de nok vil komme og infomer mig. men der sker ik noget så idag har jeg ringet og hørt om jeg er blivet anmelt eller noget da de har været ude i min have men de kan ik se noget om det . og jeg må bare vente men han mente ik der var grund til bekrymning.
Nu kommer mit spørsmål så :
Er det nomalt at vis politiet for en anmeldse om en bisk hund at de så bare vælter 2 mand ind i haven til den for at tjekke et hegn uden at infomer nogle om det , og hvad nu vis den hade forsvaret dens have hvad hade de så gjordt, jeg har ik noget imod at de hade tjekket haven vis der ik var hund i haven men jeg syntes at er dårlig at de bare vader 2 mand ind til den og stresser den unødvendig og giver mulighed for en uheldig udfald,.
og hvad kan jeg gøre for at finde ud af om jeg har været anmelt nu når de ik selv kan ? samt hvad var grundlaget for at gå ind haven uden nogle former tilladsle ( af hvad jeg ved )
Politi tjekker have efter hund uden oplysning til ejer
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2995 times
- Been thanked: 377 times
Re: Politi tjekker have efter hund uden oplysning til ejer
Har du en forsikring der yder retshjælp? Det gør mange normale indbo/ansvarsforsikringer. Det hjælper måske på politiets hukommelse eller evne til at læse egne journaler, hvis det er en advokat der ringer på dine vegne.
Et andet sted at få et juridisk kvalificeret råd: http://www.advokatvagterne.dk/
Et andet sted at få et juridisk kvalificeret råd: http://www.advokatvagterne.dk/
- The Yeti
- Platin Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Malmø
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 63 times
Er det ikke kun SKAT de kan vade ind i ens have uden kendelse. Politiet kan standse en pågående forbrydelse, men ellers kræver adgang til haven vel enten ejerens accept eller en kendelse - eller er jeg helt skæv på den?
The Yeti
Sent from my iPhone using Tapatalk
The Yeti
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Has thanked: 2995 times
- Been thanked: 377 times
I 1996 var der vedtaget 111 undtagelser fra Grundlavens paragraf 72 om boligens ukrænkelighed.The Yeti skrev:Er det ikke kun SKAT de kan vade ind i ens have uden kendelse. Politiet kan standse en pågående forbrydelse, men ellers kræver adgang til haven vel enten ejerens accept eller en kendelse - eller er jeg helt skæv på den?
I 2012 var det vokset til 235 undtagelser.
Det er ikke nemt at vide hvad der er dækket af en af disse mange undtagelser.
http://mchangama.blogs.berlingske.dk/20 ... ntrolmani/
Jeg savner en liste over dem alle, kender nogen en sådan?
- Hunter308
- Bronze Member
- Interesser: Rifel jagt
- Geografisk sted: sydjyland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Ah det kan enlig godt værer at der er noget med retshjælp i mine forsikring kan huske jeg har set det et sted men systes også bare at de forsirking papir kræver en advokat for at forstå , så det kan godt værer at det bare er en advokat der skal kikke på det 

-
- Newbie
- Interesser: Jagt
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Nej det kan politiet og f.eks. også fødvaremyndighederne. Det er fordi politiets opgaver både kan ligge inden for og uden for strafferetsplejen. Mht. hunde er det Hundeloven der gælder, hvor paragraf 6b stk. 1 og 2 giver politiet adgang til hundeejerens hjem hvis pågældenes hund skal anbringes i pension, i forbindelse med en sag jf. Hundeloven. Det kan være ved skambid af en anden hund. Kort sagt er sager jf. Hundeloven ikke underlagt strafferetsplejen men civilretten og der gælder Forvaltningsloven og en masse andre love og regler som politiet så skal arbejde under.The Yeti skrev:Er det ikke kun SKAT de kan vade ind i ens have uden kendelse. Politiet kan standse en pågående forbrydelse, men ellers kræver adgang til haven vel enten ejerens accept eller en kendelse - eller er jeg helt skæv på den?
The Yeti