Wildlife skrev:Så vidt jeg kan lure betyder det "blot" at forsikringen ikke vil dække indholdet, hvis man installerer et ikke-forsikringsgodkendt, men lovligt skab efter 31. december 2015?
- For mig vil det nok næsten være billigere at flytte mit gamle SKAFOR BLÅ (Skyttebutiks G10) skab med videre, og så sige "Nå" til om forsikringen dækker ved indbrud, så længe skabet og monteringen er lovlig.
Men jeg har også lige skrevet til min forsikring for at få afklaret hvad de helt præcist mener.
Nå, de er ikke gode til kommunikation - Så de ringede mig op med et svar om at mit skab var godkendt og jeg derfor godt måtte flytte med det, men han blevblev sur og lagde på da jeg bad om at få svaret på skrift - "Jamen jeg har jo lige givet dig svaret, hej hej" - Så nu venter jeg på at se om der så rent faktisk kommer et brugbart svar pr mail.
Men pr. telefon lød det til at FDM Forsikring ville dække indholdet i et SKAFOR BLÅ skab der er købt tidligere, men flyttet til ny bolig efter 31.12.2015 - Det venter jeg så lige på at få på skrift..
Og ellers må jeg jo henvende mig igen og spørge efter en voksen
Edit: Nu med svar på skrift.. Dog ikke samme svar som jeg fik i telefonen..
FDM Forsikring skrev:
Hej <Wildlife>
Tak for din mail.
Dit Skafor Blå våbenskab forbliver med at være godkendt, da den er installeret før 01/01-2016.
Skulle du flytte efter 31/12-2015 vil skabet ikke længere være godkendt.
Venlig hilsen
<navn>
Forsikringsrådgiver
Det udløste så en række tillægsspørgsmål, så nu ringer de nok snart igen....