Hvad med om Response Team kom på banen med et krav til den kommende justitsminister, om at loven skal laves om af ovennævnte årsager, samt at det er mere hensigtsmæssigt at loven i stedet udformes på det "anerkendelsesværdige aspekt" fremfor knivens konstruktion - samt at strafferammen for besiddelse af knive udenfor rammerne bør skærpes.
Kræv lidt - argumentér hvorfor - giv forslag til ændringer, og påvis samtidig en skærpelse (som eks Jomfru Ane gade kl 01.30, hvor man med rimelig sikkerhed ikke befinder sig for at fiske eller åbne pakker)
DJ til nyt møde vedr. Knivloven
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Re: DJ til nyt møde vedr. Knivloven
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
-
- Bronze Member
- Geografisk sted: svendborg
- Been thanked: 21 times
Rigspolitiet har i forgårs besøgt Våbensmeden i Roskilde, i et forsøg på at løse den opgave de har fået af JM, med at definere "enhåndsbetjente" knive. Så lur mig om ikke de har supertravlt med at tysse knivsagen helt ned, med en eller anden ny lappeløsning til begreberne "enhånsbetjent" & "anerkendelsesværdig". Jeg tænker at JM og Rigspolitiet godt er klar over at hele sagen har et så stort momentum nu, at der er reel fare for at nogle politikere faktisk lytter til nogle folk der ved noget om våben/våbenlov, og måske begynder at kulegrave loven/Justitsministeriet/rigspolitiet ??? Det tænker jeg ikke at hverken JM eller RP er særligt interesseret i, så derfor laver de sgu nok en hurtig kompromis-sniger indenom, og desværre med hjælp fra et par interesseorganisationer der ikke ønsker/tør lægge sig ud med de arrogante og magtsyge mennesker i de 2 etater, der defacto styrer vort land. Vi har chancen for en reel meget stor opblødning af våbenloven lige nu, hvis ALLE tør stå sammen og råbe op. Så kunne vi også passende se på opbevaring af tomme patronhylstre, permanent plombering af halvautomater, tilladelse til halvautomater til sport, våbenforsendelsesregler, SKAFOR- opstramningen for opbevaring, 5,5mm luftvåben og alle de andre vanvittige stramninger der kommer væltende fra JM, RP, EU og FN. Det er udelukkende stramninger for kontrollens skyld, og er ikke dokumenteret i et eneste reelt sikkerhedsmæssigt problem.
PBD
-
- Bronze Member
- Interesser: Blankvåben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 16 times
Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Er der nogen der har hørt, om der skete noget yderligere i sagen vedr. BILKA?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- HHC
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Nej men det var genialt at blande nogle store aktøre ind i det.
Tommerup er en lille mand, men Bilka får en politikerne til at tænke sig om.
Tommerup er en lille mand, men Bilka får en politikerne til at tænke sig om.