Hej Alle sammen
Jeg har brug for jeres så højtskattede hjælp.
Jeg er nået så langt i livet, at jeg er ved, at se på bolig, og lige nu har jeg kik på en bolig med en grund der mangler 50kvm i at være 1ha. Det vil så sige, at den er delt op på to IKKE sammenhængende matrikler, hvoraf den ene er en strandmartrikkel. Jeg er naturligvis interesseret i at kunne drive jagt fra min egen jord, men jeg skal jo have 1ha sammenhængende jord.
Så min eneste mulighed for at dette kan lykkes, hvis jeg køber denne ejendom er vel, hvis jeg indgår aftale med de omkringliggende lodsejere.
Så er det mine spørgsmål:
Hvad er kravet til en sådan aftale? Skal der foreligge noget skriftligt, eller er en mundtlig aftale tilstrækkelig?
Skal de give lov til at jeg må udøve jagt på deres jord, eller blot, at de ikke har noget imod, at jeg gør det på mit?
På forhånd mange tak for hjælpen.
Krav til jagtaftaler
- Keldda
- Platin Member
- Interesser: gamle Luftvåben/våben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
Re: Krav til jagtaftaler
Aftalen skal være at du lejer/har lov til at jage på det jord der grænser op til dit , naboerne kan ikke på nogen måde godkende du jager på dit eget mindre end 1 ha , det har ikke noget med dem at gøre , det er jagtloven der gælder , og ja , det skal være en skriftlig aftale.
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket
- Fnulle
- Bronze Member
- Interesser: Natur(Jagt), Historie
- Geografisk sted: Midtjylland, Salling
Tak for svaret Keldda
Skal man så have sving i advokat og det hele. Eller plejer man selv at sparke sådan noget sammen i Word?
Skal man så have sving i advokat og det hele. Eller plejer man selv at sparke sådan noget sammen i Word?
GÆT THU SHE CHOPPER!
- Keldda
- Platin Member
- Interesser: gamle Luftvåben/våben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
En håndskrevet aftale underskrevet af begge parter medbragt på jagt kan gøre det
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Midt/Sydsjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Under alle omstændigheder bør du nok tage en snak med dine naboer.
Selv om dit areal er over 1 ha. vil du formodentlig opleve, at noget af det, du skyder falder på den anden side af skellet. Så vil et fornuftigt forhold til naboerne forebygge en masse bøvl.
Jeg har selv oplevet(som nytilkommen), at skyde en fasan som faldt i skellet, uden at jeg kunne afgøre, hvilken side det handlede om. Jeg samlede den op og gik op til naboen, som jeg kunne se var hjemme. Konen tog imod og takkede for fasanen. Hvad jeg ikke lige havde tænkt over var, at naboen selv gik på jagt, så han var ikke begejstret for at konen blev så taknemmelig for en fasan(som han måske selv burde have leveret). Vi løste det dagen efter over 2 pilsnere, og benyttede lejligheden til at lave en naboaftale.
Et godt forhold til naboerne kan ikke værdsættes nok
Selv om dit areal er over 1 ha. vil du formodentlig opleve, at noget af det, du skyder falder på den anden side af skellet. Så vil et fornuftigt forhold til naboerne forebygge en masse bøvl.
Jeg har selv oplevet(som nytilkommen), at skyde en fasan som faldt i skellet, uden at jeg kunne afgøre, hvilken side det handlede om. Jeg samlede den op og gik op til naboen, som jeg kunne se var hjemme. Konen tog imod og takkede for fasanen. Hvad jeg ikke lige havde tænkt over var, at naboen selv gik på jagt, så han var ikke begejstret for at konen blev så taknemmelig for en fasan(som han måske selv burde have leveret). Vi løste det dagen efter over 2 pilsnere, og benyttede lejligheden til at lave en naboaftale.
Et godt forhold til naboerne kan ikke værdsættes nok