Hehehe våbenkontoret bakker snagvent

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
MadGlad
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Ting der kan sige bang.
Geografisk sted: Bornholm
Been thanked: 2 times

Hehehe våbenkontoret bakker snagvent

Indlæg af MadGlad » 3. sep 2015, 22:56

:giggle: jeg talte med en kunde igår som havde ringet til våben kontoret øst angånde en 9mm haglspreder. Han fik besked på at han ikke kunne få lov til at registrere sit våben da han oplyser at løbs længden er 65 cm. For den må Maks være 55cm? :giggle: ydermere oplyser de ham om at den som hagl våben ikke kan være enkelt skuds da der jo er 2 løb på et glat løbet hagl våben. :modbat: konklusion. Våbnet skal destrueres!! Mon ikke han har fået fat i en helt ny ansat? :twisted:
Så længe der er bly i luften er der håb :thumbup:

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 427 times
Been thanked: 30 times

Re: Hehehe våbenkontoret bakker snagvent

Indlæg af RKN » 3. sep 2015, 23:00

Det er så sødt, men det er FORKERT [emoji2]

Afsendt fra det mørke Nordjylland
Denmark
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2986 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 3. sep 2015, 23:22

Optog han samtalen?

Den ville være god at tage med til diverse jagt- og sportsskydnings-organisationers forhandlinger med myndigheder om våbenområdet.

Den viser jo hvor galt det står til.

(at jeg så har fået vrøvl på tilsvarende niveau serveret hos skattevæsenet med få års mellemrum, hører egentligt med til historien for det viser en generelt tendens i det offentlige)

MadGlad
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Ting der kan sige bang.
Geografisk sted: Bornholm
Been thanked: 2 times

Indlæg af MadGlad » 3. sep 2015, 23:35

Nej han optog den desværre ikke. Det spurgte jeg ham også om. Men så har man da SLET ikke sat sig ind i våben loven. :TOS:
Så længe der er bly i luften er der håb :thumbup:

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Indlæg af Gråskæg » 3. sep 2015, 23:57

Kalthoff skrev:Optog han samtalen? Den ville være god at tage med til diverse jagt- og sportsskydnings-organisationers forhandlinger med myndigheder om våbenområdet. Den viser jo hvor galt det står til.

(at jeg så har fået vrøvl på tilsvarende niveau serveret hos skattevæsenet med få års mellemrum, hører egentligt med til historien for det viser en generelt tendens i det offentlige)
Du kan da ikke forvente kompetent sagsbehandling hos SKAT, når de er fuldt optaget af, at sende vores surt indbetalte skattekroner ud af landet til svindlere, der har en kopimaskine og et stempel. Det er da meget bedre end at skrive eventyrlige breve fra Gambia.

Brugeravatar
Kambiri
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aalborg - Opland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Kambiri » 4. sep 2015, 12:36

Gråskæg skrev:
Kalthoff skrev:Optog han samtalen? Den ville være god at tage med til diverse jagt- og sportsskydnings-organisationers forhandlinger med myndigheder om våbenområdet. Den viser jo hvor galt det står til.

Du kan da ikke forvente kompetent sagsbehandling hos SKAT, når de er fuldt optaget af, at sende vores surt indbetalte skattekroner ud af landet til svindlere, der har en kopimaskine og et stempel. Det er da meget bedre end at skrive eventyrlige breve fra Gambia.
Bare en tanke:" rejs til Gambia og anmod om våbenpåtegning derfra, så går det garanteret hurtigere"
Gamo CF30 cal.22
Baikal IJ27e
Rössler Titan 6 Lux. cal .308
-------------------------------------------------
Hvis du føler dig stødt af min kommentar er det sikkert fordi du ikke forstår min ironi.
Smid mig en PB istedet for at fylde tråden med opstød, til gene for alle (-:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 4. sep 2015, 12:52

Kambiri skrev: Bare en tanke:" rejs til Gambia og anmod om våbenpåtegning derfra, så går det garanteret hurtigere"
Tja, rejs ikke til Grønland i hvert fald - en kollega er ved at flytte til Danmark, og han har besvær med at få tilladelser og EU-pas til at falde i hak, indtil han har en dansk folkeregisteradresse.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Indlæg af Lassescout » 6. sep 2015, 19:40

MadGlad skrev::giggle: jeg talte med en kunde igår som havde ringet til våben kontoret øst angånde en 9mm haglspreder. Han fik besked på at han ikke kunne få lov til at registrere sit våben da han oplyser at løbs længden er 65 cm. For den må Maks være 55cm? :giggle: ydermere oplyser de ham om at den som hagl våben ikke kan være enkelt skuds da der jo er 2 løb på et glat løbet hagl våben. :modbat: konklusion. Våbnet skal destrueres!! Mon ikke han har fået fat i en helt ny ansat? :twisted:
Det er faktisk sjovt det kommer den vej rundt, jeg havde forventet den omvendte. Altså problemer med at registrere en 9 mm glatløbet netop fordi de ofte har en pibelængde under 55 cm. Men den tid den sorg.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Besvar