Hejsa
Jeg skal til Sverige på jagt om en måned og mit våbenpas er stadig gyldigt men selve tilladelserne på de 2 haglvåben som står i passet er udløbet.
Er der nogen i københavnsområdet som ved hvor lang tid en fornyelse vil tage? Jeg har nemlig hørt at tilladelser tager 100 år for tiden.
Desuden har jeg hørt at våbenpas ikke er påkrævet i Sverige men at man i stedet skal ind og fortolde det hos Svensken, passer det?
Håber nogen kan give svar! :)
Fornyelse af våbenpas
Fornyelse af våbenpas
- Hvor er ib og hundene??
CFX Royal 5,5 - Gamo
3-9X50 - Blazer
FX Cyclone 5,5 synt. med shroud
CFX Royal 5,5 - Gamo
3-9X50 - Blazer
-
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: silkeborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Fornyelse af våbenpas
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... 3%A5benpas
Her kan du tolddeklarere på Tullverkets hjemmeside (Husk, at du senest 20 dage efter udrejse skal afregistrere våbnene på den Tullverkets hjemmeside).
Her kan du tolddeklarere på Tullverkets hjemmeside (Husk, at du senest 20 dage efter udrejse skal afregistrere våbnene på den Tullverkets hjemmeside).
Tusind tak! - og pyha!
- Hvor er ib og hundene??
CFX Royal 5,5 - Gamo
3-9X50 - Blazer
CFX Royal 5,5 - Gamo
3-9X50 - Blazer
- Tankis
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 12 times
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Er det bare mig der finder det fuldstændig vanvittigt at man er nødt til at omgå de regler myndighederne har lavet fordi samme myndigheder ikke kan administrere dem ? Det er HELT galt det her. Forleden blev en mand på Fyn anholdt fordi myndighederne ikke kunne finde ud af, at de havde givet ham tilladelse til at have de våben han havde. Og det accepterer vi bare med et skuldertræk? Hvad ville der ske, hvis danskernes almindelige pas skulle fornys hvert år, og myndighederne var 4 måneder om sagsbehandlingen ? Der ville blive ramaskrig, men det er sådan jægere og skytter forhindres i at rejse for tiden.
Det er fuldstændig rystende galimatias, vi burde samles til demonstration foran Cristiansborg og kræve samme lovlydighed af myndighederne som de kræver af borgerne. Det manglede sku da bare!
Det er fuldstændig rystende galimatias, vi burde samles til demonstration foran Cristiansborg og kræve samme lovlydighed af myndighederne som de kræver af borgerne. Det manglede sku da bare!
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.