Det er teknisk set ikke et behov hos .22 LR - der er i forvejen masser af subsonisk ammunition, der fungerer lige så udemærket i våben konstrueret til supersonisk ammunition.Ped skrev:Argument er vel, for at kunne stabiliserer et subsonisk projektil, så er der behov for en ny riffel med en hurtigere stigning i riffel gangen sammenlignet med en alm riffel til "lang" distance skydning.
Påtænker at nægte våbentilladelse
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Re: Påtænker at nægte våbentilladelse
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Newbie
- Interesser: På ryggen med konen oven på.;)
- Geografisk sted: Midtjylland
Fedt det blev så til et afslag.
Kan det svare sig at klag?
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
-
- Silver Member
- Interesser: Hagljagt og PCP.
- Geografisk sted: Syd og sønderjylland.
- Been thanked: 3 times
Ikke så fedt! Men jeg vil opfordre dig til at klage! Det kan være de får øjnene op for hvor tosset det er og du kan få din tilladelse!
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Ja, det har folk i hvert fald tidligere haft success med.Raxamus skrev:Fedt det blev så til et afslag.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-
- Newbie
- Interesser: På ryggen med konen oven på.;)
- Geografisk sted: Midtjylland
Det var så afslaget jeg fik.
Nogle forslag til en vel formulerede klage?:) Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Nogle forslag til en vel formulerede klage?:) Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
-
- Newbie
- Interesser: historiske rifler
- Geografisk sted: Himmerland
- Has thanked: 2 times
Hej.,
Jeg er ude i samme dilemma dog med en riffel i 30-06 og nu en i .308w
Jeg troede ikke det vil være et problem af få to i samme kaliber da jeg ikke har set det stå som en begrænsning i et regulativ eller lovgivning. Er der nogen som kan guide mig hen til denne lovgivning?
Eller er det igen politiet som mener de selv kan lave regler og love?
Hvis de giver afslag på ansøgningen skal de så pr. lov ikke gøre ansøger bekendt med at man kan få riflen registreret som repeter?
Min situation handler om jeg har købt en halvautomat i .308w af en kammerat, men har selv en halvautomat i 30-06. Det er ikke det samme våben men blot er kugle diameteren den samme. Det at det er forskellige rifler har jo en indvirkning på hvilket våben man tager med på jagt til udlandet da vægt og løbslængde er forskellig.
Jeg syntes jo netop ikke jeg har to rifler i samme kaliber da der er forskel i hylster, krudtladning og balistik på de to kalibre for ikke at tale om pris på ammunitionen.
Hvad siger Danmarks Jægerforbund til sagen?
Jeg tænker især på dette link: http://www.jaegerforbundet.dk/page651.a ... id651=2327
hvor der netop ikke burde være problemer med at få våbene registreret hvis det er til jagt
Jeg troede ikke det vil være et problem af få to i samme kaliber da jeg ikke har set det stå som en begrænsning i et regulativ eller lovgivning. Er der nogen som kan guide mig hen til denne lovgivning?
Hvis de giver afslag på ansøgningen skal de så pr. lov ikke gøre ansøger bekendt med at man kan få riflen registreret som repeter?
Min situation handler om jeg har købt en halvautomat i .308w af en kammerat, men har selv en halvautomat i 30-06. Det er ikke det samme våben men blot er kugle diameteren den samme. Det at det er forskellige rifler har jo en indvirkning på hvilket våben man tager med på jagt til udlandet da vægt og løbslængde er forskellig.
Jeg syntes jo netop ikke jeg har to rifler i samme kaliber da der er forskel i hylster, krudtladning og balistik på de to kalibre for ikke at tale om pris på ammunitionen.
Jeg tænker især på dette link: http://www.jaegerforbundet.dk/page651.a ... id651=2327
hvor der netop ikke burde være problemer med at få våbene registreret hvis det er til jagt
-
- Silver Member
Så blev det min tur [emoji42][emoji379]

Razamus - sendte du en klage?

Razamus - sendte du en klage?
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Det står ingen steder.GF-Andersen skrev:Jeg troede ikke det vil være et problem af få to i samme kaliber da jeg ikke har set det stå som en begrænsning i et regulativ eller lovgivning. Er der nogen som kan guide mig hen til denne lovgivning?
Politiet skal foretage en vurdering af om der ligger "ganske særlige omstændigheder" til grund for din ansøgning.GF-Andersen skrev:Eller er det igen politiet som mener de selv kan lave regler og love?
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
GF-Andersen skrev:Hej.,
Har du fået afslag eller venter du stadig på afgørelsen. Fordi jeg har nemlig 2 ½auto rifler i med kugle diameter på 7,62mm, så jeg tror mere at problemet ligger hvis det er samme kaliber, og ikke kugle diameter.
-
- Newbie
jamen særlig grund er jo jagt som i følge Danmarks jægerforbund og justitsministeriet er ok.
Om så jeg har eks. 40 halvautomatiske rifler er vel sagen ligegyldig. jeg tager kun en riffel med på jagt, men hver riffel har jo hver sin fordel som gør man hellere vil bruge den på en bestemt type jagt frem for en anden.
Nej afventer stadig svar. Skal nok give besked når jeg ved mere
Om så jeg har eks. 40 halvautomatiske rifler er vel sagen ligegyldig. jeg tager kun en riffel med på jagt, men hver riffel har jo hver sin fordel som gør man hellere vil bruge den på en bestemt type jagt frem for en anden.
Nej afventer stadig svar. Skal nok give besked når jeg ved mere
-
- Bronze Member
- Interesser: ww2 militaria og håndvåben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Ku det tænke et "de" måske følger med her på forrummet og er forberedt på de krummelure der bliver sendt til dem med begrundelse??
Mvh. JTA
Mvh. JTA
-
- Silver Member
Det er muligt men det er ikke deres grund for at nægte tilladelse.Denkælderkolde skrev:Ku det tænke et "de" måske følger med her på forrummet og er forberedt på de krummelure der bliver sendt til dem med begrundelse??
Mvh. JTA
De hæfter sig i "Særlige omstændigheder" og jeg har spurgt mange på våbenkontoret hvad disse omstændigheder er?? Der er ingen der ved noget så jeg tror bare det er blevet en daglig rutine at nægte nr 2... Desværre
- NSander
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, ww2
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 342 times
Unødvendigt plat smagsdommeri. Hvad fanden rager det dem om man har en eller femten halvautomatiske rifler ? Hvis de har vurderet at man kan betroes med en, så burde flere vel ikke vælte læsset ?
Skal vi ikke også have indført en offentliginstans der kan sidde og vurdere om familier virkelig har brug for to biler, og i så fald må kun den ene være en stationcar, herefter skal efterfølgende biler være mikrobiler, med motor på under 1,0 liter. Eller hvad med en styrrelse hvor folk kan anmode om at få lov til at føde et ekstra barn, der skal så forelægge ganske særlige omstændigheder, og "for sjov" eller "ønske om større familie" er ikke nok.
Jeg brækker mig.
Skal vi ikke også have indført en offentliginstans der kan sidde og vurdere om familier virkelig har brug for to biler, og i så fald må kun den ene være en stationcar, herefter skal efterfølgende biler være mikrobiler, med motor på under 1,0 liter. Eller hvad med en styrrelse hvor folk kan anmode om at få lov til at føde et ekstra barn, der skal så forelægge ganske særlige omstændigheder, og "for sjov" eller "ønske om større familie" er ikke nok.
Jeg brækker mig.
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2978 times
- Been thanked: 377 times
Det er altså sygt at voksne mennesker i Danmark skal tigge og bede myndighederne om lov til salonrifler.
Hvad skal det nytte?
I mere normaltfungerende lande er salonrifler noget man giver til halvstore børn, efter en individuel vurdering af barnets modenhed, omgangskreds og interesser, udført af forældre, onkler, naboer og andre sagkyndige.
Hvad skal det nytte?
I mere normaltfungerende lande er salonrifler noget man giver til halvstore børn, efter en individuel vurdering af barnets modenhed, omgangskreds og interesser, udført af forældre, onkler, naboer og andre sagkyndige.
-
- Newbie
det blev så selvfølgelig et nej på min ansøgning.
Da jeg spurgte hvor der står i lovgivningen at man som udgangspunkt kun kan få tilladelse til et stk halvautomatisk våben, da det er det jeg er vurderet under, kunne vedkommende ikke svare eller finde denne "lov". Hun gav mig ret i at politiet ikke selv kan komme på love og regler men skal følde dem vi andre følger.... så nu skal jeg igang med at skrive en klage over afgørelsen... Er ikke blevet oplyst om jeg kan lade rifle ombygge til repeter og derved få tilladelsen. Er der ikke noget med man skal oplyses om det? Så man er fri for at betale en ny afgift?
Da jeg spurgte hvor der står i lovgivningen at man som udgangspunkt kun kan få tilladelse til et stk halvautomatisk våben, da det er det jeg er vurderet under, kunne vedkommende ikke svare eller finde denne "lov". Hun gav mig ret i at politiet ikke selv kan komme på love og regler men skal følde dem vi andre følger.... så nu skal jeg igang med at skrive en klage over afgørelsen... Er ikke blevet oplyst om jeg kan lade rifle ombygge til repeter og derved få tilladelsen. Er der ikke noget med man skal oplyses om det? Så man er fri for at betale en ny afgift?