Eller det simple, betragt tilladelse afgiften som en årlig afgift 84/42 kr, som opkræves sålænge man har tilladelse, lige som vægtafgift på bil.
Tilladelsen gælder indtil den indrages eller våbnet afhændes.
Herved kan der spares megen sagsbehandlingstid, da al betaling køres via pbs og da der ikke er behov for fornyelse af tilladelser.
Det smarteste vil være at da alle importerede våben allerede er registreret hos polities, så udstedes der en elektronisk våben bog, lige som en bankbog, med hvad /hvormeget man må købe.
Her efter er det frit for at handle da al handels overføres elektronisk imellem folks våbenbøger.
Selvfølgelig med NemID.
Politiet kan lige som en bankrådgiver se alle transaktioner.
Det vil være rart at hvis man på sigt kunne swipp/mobile handle våben.
Men disse foreslag er vist kun noget mannkan drømme om.
Forkert gebyr for fornyelse af våbentilladelse
-
- Platin Member
- Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
- Geografisk sted: sydjylland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 44 times
Re: Forkert gebyr for fornyelse af våbentilladelse
Lige en update eller breaking news
Jeg har nu betalt den fjerde tilladelse på min første riffel ( da jeg fik den var jeg 18 som man skulle værre den gang) og den har altid været den der koster 840 - eller den høje pris, jeg mener det var billigere i gamle dage.
Nå men nu kommer det - da jeg skal til at betale på hjemmesiden vil den kun acceptere 420 kr - jeg prøver endda at rette det men det kan jeg ikke.
Så jeg har 7 til 420 og ingen til 840
Så måske Lasse har flyttet noget
mvh bobo
p.s. det er ikke en 308 - og den er der vel ingen der vil betale den høje afgift for flere gange i træk, da man jo udelukkende bruger den kaliber p.g.a. den billige ammunition
(der er et gammel citat fra rigbymauser som rammer spot on, men det kan jeg ikke finde)
Jeg har nu betalt den fjerde tilladelse på min første riffel ( da jeg fik den var jeg 18 som man skulle værre den gang) og den har altid været den der koster 840 - eller den høje pris, jeg mener det var billigere i gamle dage.
Nå men nu kommer det - da jeg skal til at betale på hjemmesiden vil den kun acceptere 420 kr - jeg prøver endda at rette det men det kan jeg ikke.
Så måske Lasse har flyttet noget

mvh bobo
p.s. det er ikke en 308 - og den er der vel ingen der vil betale den høje afgift for flere gange i træk, da man jo udelukkende bruger den kaliber p.g.a. den billige ammunition

(der er et gammel citat fra rigbymauser som rammer spot on, men det kan jeg ikke finde)
Bobo ------ Igen uden billeder
- Sonos.dk
- Silver Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Korsør
- Has thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: Forkert gebyr for fornyelse af våbentilladelse
Hej Bobo,Bobo skrev:Lige en update eller breaking news
Så måske Lasse har flyttet noget![]()
mvh bobo
p.s. det er ikke en 308 - og den er der vel ingen der vil betale den høje afgift for flere gange i træk, da man jo udelukkende bruger den kaliber p.g.a. den billige ammunition![]()
Har du fået tilladelsen?
Jeg har lige prøvet det samme og der gik et par dag så fik jeg en mail med et konto nr. som jeg skulle indbetale de sidste 420 kr. på inden jeg fik min tilladelse.

Carsten
When guns are outlawed only outlaws will have guns
https://www.sonos.dk
https://www.facebook.com/Sonos.dk
When guns are outlawed only outlaws will have guns
https://www.sonos.dk
https://www.facebook.com/Sonos.dk