Aktuel ekspeditionstid på våbentilladelse 8/4 2015?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 28 times
Been thanked: 13 times

Re: Aktuel ekspeditionstid på våbentilladelse 8/4 2015?

Indlæg af Mausertossen » 22. jul 2015, 18:48

YoungDane skrev:De kunne jo da netop benytte de færre indkomne ansøgninger i ferien, til at nedbringe efterslæbet.
Forøvrigt...Hvordan kan det være, at servicemål for Øst og Vest ikke er de samme? Det lyder jo som en joke:
ACØ har et servicemål for sagsbehandlingstiden på 20 arbejdsdage.
ACV har et servicemål på 10 arbejdsdage, dog fem dage ved erhvervsmæssig ind- og udførsel.
Fordi chefen for ACV har haft det som mål at få sit projekt til at virke.
'nuff said...
-S
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 126 times

Indlæg af Robse » 22. jul 2015, 20:19

Mausertossen skrev:Fordi chefen for ACV har haft det som mål at få sit projekt til at virke.
'nuff said...
-S
- og fordi chefen har en fortid som leder i det private erhvervsliv,
således han er bekendt med de spilleregler alle andre end de offentlige agerer efter ude i "real life" ....
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Indlæg af YoungDane » 23. jul 2015, 14:14

Spørgsmålet er, om vi nogensinde når dertil - vi dovne, tilfredse og overbærende - danskere, at vi til sidst ender med de her løsninger:

http://www.dr.dk/nyheder/udland/billede ... -motorveje

For det tænker jeg, vil være med til at sætte fokus på problemstillingerne, og da vores folkevalgte er yderst populistisk anlagt, så kan det da være, at det er vejen frem?

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Robse » 23. jul 2015, 15:32

YoungDane skrev:Spørgsmålet er, om vi nogensinde når dertil - vi dovne, tilfredse og overbærende - danskere, at vi til sidst ender med de her løsninger:

http://www.dr.dk/nyheder/udland/billede ... -motorveje

For det tænker jeg, vil være med til at sætte fokus på problemstillingerne, og da vores folkevalgte er yderst populistisk anlagt, så kan det da være, at det er vejen frem?
Skulle de utilfredse (kommende) våbenejere sætte sig på motorvejen og lægge en pølle?
eller hvordan?

:giggle:
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

YoungDane
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning, Jagt
Geografisk sted: Horsens
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Indlæg af YoungDane » 27. jul 2015, 14:20

:moon:

Nej, for fanden. Vi kunne stille os på motorvejsbroerne og skyde hul i tilfældige menneskers bildæk :freak:

Jeg tænkte bare lige, at de der franske bønder, ikke finder sig i så meget pis - og når de så får nok, så er de hurtigt fælles om at markere deres utilfredshed.

Af og til savner jeg bare, at vi danskere med fælles interesser, kunne gøre det samme.

(Jeg har ikke engang en havetraktor, så jeg kan ikke spærre så meget)

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 43 times
Been thanked: 9 times

Indlæg af Grendel » 28. jul 2015, 09:58

Fra Skytten ..

ACØ har haft væsentligt færre medarbejdere end ACV. Det har bl.a. betydet, at aktuelle svar på henvendelser har taget tiden fra sagsbehandlingen."

Ansættelsen af 11 nye medarbejdere betyder, at sagsbehandlerne nu kan fokusere på den opgave.

"De skal alle igennem et kursus inden de starter, men 14. september er alle klar til at tage fat," siger han.
http://www.dgi.dk/skydning/skydning/art ... illadelser
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Ølgaard
This member is
This member is
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 104 times
Been thanked: 108 times

Indlæg af Ølgaard » 28. jul 2015, 10:17

Jeg mødte Hans Peter som styrede Rødovre VK, han var gået på pension d.1-6 da han havde fået stres over den dårlige ledelse, og den store arbejdsbyrde, han sagde at det var en dårlig beslutning at sammenlægge kontorene og ledelsen ville ikke høre på den erfaring som medarbejderne havde.

Andre med erfaring var stoppet og flere havde søgt andre stillinger, så det må da kun skyldes den dårlige ledelse at det går af H til på ØST.

Og der var ansat 2 til kun at svare telefoner intet andet, men den ene fandt hurtigt andet arbejde.

Man kan ikke lukke for telefontid da der er spørgsmål som skal besvares.

:razz: :razz:

Dræberpigvinen
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Østjylland, Danmark

Indlæg af Dræberpigvinen » 28. jul 2015, 15:33

Holstebro fik min fik min ansøgning på en .22 Sako d.12-06. havde en snak med dem i går, hvor jeg fik at vide at den var sendt i torsdags, men den var så ikke med posten i dag... :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Dræberpigvinen
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Dræberpigvinen » 31. jul 2015, 13:35

Dræberpigvinen skrev:Holstebro fik min fik min ansøgning på en .22 Sako d.12-06. havde en snak med dem i går, hvor jeg fik at vide at den var sendt i torsdags, men den var så ikke med posten i dag... :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Forsat ikke motaget ! :mad: :

Brugeravatar
Kallebob
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Håndvåben, våbenteknologi
Geografisk sted: østjylland
Been thanked: 1 time

Indlæg af Kallebob » 31. jul 2015, 16:29

Det her må næsten være rekord :shock:

Ansøgning til våben tilladelse (jagt) og indførsel afsendt og modtaget hos politiet d. 27/7. Import og våben tilladelse modtaget d. 31/7 muligvis endda dagen før da jeg ikke var hjemme og kunne tjekke post. :numberone:

1 stk. Sig Sauer m400 skal således bare hjem fra Flensborg nu. :rock:

Dræberpigvinen
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Dræberpigvinen » 6. aug 2015, 16:49

Dræberpigvinen skrev:
Dræberpigvinen skrev:Holstebro fik min fik min ansøgning på en .22 Sako d.12-06. havde en snak med dem i går, hvor jeg fik at vide at den var sendt i torsdags, men den var så ikke med posten i dag... :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Forsat ikke motaget ! :mad: :
Nå så kom min tilladelse langt om længe ventetid d.12-06 til d.06-08.

KenP
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 20 times

Indlæg af KenP » 6. aug 2015, 17:18

Tror der er sket noget ;-) tror politiet er begyndt at gruppere ansøgningerne, også behandle dem under 1.... Min formand havde nemlig lige modtaget regning på 5 SKV'er som jeg ventede på, som er afsendt fra januar til juni....

Rulab
Gold Member
Gold Member
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 73 times
Been thanked: 21 times

Indlæg af Rulab » 7. okt 2015, 20:59

Er der nogen, der har fået en riffeltilladelse fra ACV fornyligt?
Jeg venter stadig på en indsendt 18 august og jeg begynder at overveje om våbenkontoret har sendt den og posten har mistet den.

181Bambam
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: Vestsjælland
Been thanked: 4 times

Indlæg af 181Bambam » 8. okt 2015, 00:04

Simon.
Jeg og en kammerat købte rifler d 13/7 og har INTET hørt endnu. Det er pinligt at det skal tage så lang tid :evil:

Til gengæld tog det kun 1 måned da de sendte en bøde fra en ATK :biggrin: så der er åbenbart ikke mandskabs mangel selvom det var i sommerferien

Rulab
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Rulab » 8. okt 2015, 00:57

181Bambam skrev:Simon.
Jeg og en kammerat købte rifler d 13/7 og har INTET hørt endnu. Det er pinligt at det skal tage så lang tid :evil:

Til gengæld tog det kun 1 måned da de sendte en bøde fra en ATK :biggrin: så der er åbenbart ikke mandskabs mangel selvom det var i sommerferien
Bliver jeres tilladelser behandlet af ACV eller ACØ?

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1123 times

Indlæg af Lassescout » 9. okt 2015, 09:44

@ Simon -MS og 181 Bambam: I er muligvis røget i samme fælde som jeg. Jeg ansøgte om våbentilladelse ved ACV den 20. august og kom hele den digitale ansøgningsproces igennem til og med betaling for indgivelse af ansøgningen. Jeg fik ikke nogen mail om, at ansøgningen var modtaget hos politiet, men da jeg kunne se på min konto at pengene var overført, tænkte jeg at det var den nok.

Der kom dog ingen tilladelse, og i mandags ringede jeg så, meget mod min vilje, til ACV for at rykke dem. Den søde dame der tog telefonen kunne se i sit system, at de ikke havde modtaget nogen ansøgning. De havde haft fejl i systemerne. Hun bad mig udfylde en gammeldags ansøgningsattest og indsende den med posten sammen med kvittering for indbetalingen, og det har jeg så gjort.

Så hvis I ikke har fået en kvitteringsmail for ansøgningen er den ikke modtaget på ACV.

P.S. Jeg er oprørt, frustreret og forbandet over at Rigspolitiet har lavet et så elendigt system, og selvfølgelig høstet rationaliseringsgevinsten på forhånd, men det er ikke personalet på våbenkontorernes skyld, så lad os altid behandle personalet med den venlighed de fortjener. De gør hvad de kan. Jeg ventede længe med at ringe ind, for det trækker selvfølgelig ressourcer ud af systemet, men jeg havde på fornemmelsen at der var noget galt, og det var der så også.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Robse » 9. okt 2015, 09:48

Lassescout skrev: P.S. Jeg er oprørt og forbandet over at de har lavet et så elendigt system, og selvfølgelig høstet rationaliseringsgevinsten på forhånd, men det er ikke personalets skyld, så lad os altid behandle personalet med den venlighed de fortjener. De gør hvad de kan.
Offentlig IT er gennemtænkt og udført udfra den uendelige ligegyldigheds principper.
Det er ligesom at se en teenager i dag med tommelfingeren på skærmen og svar på
tiltale ..."mumble...øhhhhh?"
― George Orwell, 1984

Rulab
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Rulab » 9. okt 2015, 19:17

Lassescout skrev:@ Simon -MS og 181 Bambam: I er muligvis røget i samme fælde som jeg. Jeg ansøgte om våbentilladelse ved ACV den 20. august og kom hele den digitale ansøgningsproces igennem til og med betaling for indgivelse af ansøgningen. Jeg fik ikke nogen mail om, at ansøgningen var modtaget hos politiet, men da jeg kunne se på min konto at pengene var overført, tænkte jeg.
Det var tilfældet, så 7,5 ugers ventetid forgæves, jeg håber at jeg ikke skal til at vente 3,5 uge igen(normal behandlingstid pt.). I følge den ansatte på våbenkontoret, var det nuværende IT systems dage vist talte, de havde haft rigtig mange problemer med det.

Brugeravatar
Morten87
Silver Member
Silver Member
Interesser: Teknik og jagt
Has thanked: 1 time

Indlæg af Morten87 » 10. okt 2015, 18:08

Jeg har lige modtaget min import tilladelse efter kun en uge fra ACV, hvilket må siges at være iorden. Forresten en sjov historie da jeg bliver ringet op af dem. Den flinke medarbejder kunne ikke forstå at jeg havde skrevet .30 og .366, da ingen af disse kalibre figurere på mit person nr, måtte så fortælle at det de jo ens, dog oplyst i forskellige enheder :giggle:
Den der sover, synder ikke... medmindre han burde arbejde :)

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 10. okt 2015, 19:23

Morten87 skrev:Jeg har lige modtaget min import tilladelse efter kun en uge fra ACV, hvilket må siges at være iorden. Forresten en sjov historie da jeg bliver ringet op af dem. Den flinke medarbejder kunne ikke forstå at jeg havde skrevet .30 og .366, da ingen af disse kalibre figurere på mit person nr, måtte så fortælle at det de jo ens, dog oplyst i forskellige enheder :giggle:
Den samtale har jeg nu haft med ACØ to gange, hver gang fortæller jeg dem også at jeg har genopladningstilladelse til alle sportslige og jagt-relevante kalibre, så om der stod .223 eller .224, .323 eller 8x57IS er underordnet.
Det er så vigtigt at de forstår at det ikke er opladt ammunition, men ikke-reaktive komponenter, ellers skal du vise eksport tilladelse fra Tyskland, hvasd du ikke umiddelbart kan få, da komponenter bortset fra fænghætter og krudt, ikke kræver tilladelse i Tyskland.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Thomas_78
Newbie
Newbie
Interesser: rådyr, dådyr
Geografisk sted: nordsjælland

Indlæg af Thomas_78 » 25. okt 2015, 19:38

Indsendte ansøgninger til 2 vekselpiber og skæfte samt lyddæmpere den 15/9. Tilladelserne modtaget i fredags. ACØ.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Re: Aktuelle ekspeditionstid på våbentilladelse 8/4 2015?

Indlæg af PSindrup » 26. okt 2015, 10:01

Ølgaard skrev:
PSindrup skrev:
Martin C skrev:Fik min i Lørdags.. Og det havde taget 18 Arbejdsdage, i Holstebro!!
Hvordan i alverden kan det være så stor forskel på landsdelene? Det burde da være muligt at jyderne og fynboerne gav sjællænderne en hjælpende hånd!!

Peter
Hjælpe dem på djævleøen, hvad har du drukket til morgen :rolf:

:razz: :razz:
Ingenting. Men tror du at det kan være de små lyserøde piller som jeg kom til at tage for mange af? :giggle: :moon:

Peter

Brugeravatar
P22
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Skydning med riffel og pistol
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 11 times

Indlæg af P22 » 16. nov 2015, 15:22

Til orientering kan jeg oplyse, jnf egen erfaring, at en tilladelse i Vest i øjeblikket tager 1 1/2 måned.

Brugeravatar
Corysan
Silver Member
Silver Member
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Indlæg af Corysan » 16. nov 2015, 20:26

P22 skrev:Til orientering kan jeg oplyse, jnf egen erfaring, at en tilladelse i Vest i øjeblikket tager 1 1/2 måned.
Ca. 14 dage for en SKV tilladelse.... :DancingBanana:
Jeg har altid vist at vi var de bedste - men at de andre var så ringe havde jeg ikke drømt om...

Brugeravatar
P22
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Skydning med riffel og pistol
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 11 times

Indlæg af P22 » 16. nov 2015, 20:46

Min SKV tog altså 3 gange så lang tid. :wall:

Da jeg i forvejen har tilladelse til flere våben og stort set alle andre SKV tilladelser
kan man jo undre sig over hvorfor?

Besvar