Modstand mod EU våbendirektiv, Forslag til forbud mod ½auto.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Re: Modstand mod EU våbendirektiv, Forslag til forbud mod ½a
Jeg kan undre mig over, hvor en af de organisationer, der skal forstille at repræsentere en meget stor del af de danske våbensamlere, nemlig Våbenhistorisk Selskab, står her. Jeg har intet hørt seller set fra dem i denne anledning 

Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Sort
- Platin Member
- Interesser: Kværulanteri og luftvåben
- Geografisk sted: Aalborg Ø
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 26 times
Ikke engang på facebookLangenge skrev:Jeg kan undre mig over, hvor en af de organisationer, der skal forstille at repræsentere en meget stor del af de danske våbensamlere, nemlig Våbenhistorisk Selskab, står her. Jeg har intet hørt seller set fra dem i denne anledning

Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!
- Langenge
- This member is

Sort skrev:Ikke engang på facebookLangenge skrev:Jeg kan undre mig over, hvor en af de organisationer, der skal forstille at repræsentere en meget stor del af de danske våbensamlere, nemlig Våbenhistorisk Selskab, står her. Jeg har intet hørt seller set fra dem i denne anledning![]()
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
- Sort
- Platin Member
- Interesser: Kværulanteri og luftvåben
- Geografisk sted: Aalborg Ø
- Has thanked: 5 times
Såså langenge, hvis man kan offentliggøre sin udmelding og lave brok over det, må vi andre vel også byde ind.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!
- Langenge
- This member is
ja daSort skrev:Såså langenge, hvis man kan offentliggøre sin udmelding og lave brok over det, må vi andre vel også byde ind.

- Glockster
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 146 times
Ja og bemærk venligst de også tolker som jeg:Fast Fumble skrev:Så kom den samlede udmelding fra organisationerne:
http://skytteunion.dk/faelles-udtalelse ... ndirektiv/
"Kommissionen foreslår bl.a., at halvautomatiske våben, der ligner fuldautomatiske, ikke længere må ejes af private. Kriteriet er uklart og kan medføre, at rigtigt mange sportsskytter og et stort antal jægere i Danmark kan rammes af EU’s revision af våbendirektivet. De berørte lovligt ejede våben vil blive konfiskeret og destrueret til stærk gene for de pågældende våbenejere"

"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud
-
- Gold Member
- Interesser: Buejagt, buebyg og knive
- Geografisk sted: Midtvestsjælland
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 41 times
Jeg tror helt ærligt ikke at det er så mange her i DK der bliver berørt....det er vel "kun" våben til udenlands jagt og regulering? (jeg siger på INGEN måde at revisonen ikke er ren lort)Glockster skrev:Ja og bemærk venligst de også tolker som jeg:Fast Fumble skrev:Så kom den samlede udmelding fra organisationerne:
http://skytteunion.dk/faelles-udtalelse ... ndirektiv/
"Kommissionen foreslår bl.a., at halvautomatiske våben, der ligner fuldautomatiske, ikke længere må ejes af private. Kriteriet er uklart og kan medføre, at rigtigt mange sportsskytter og et stort antal jægere i Danmark kan rammes af EU’s revision af våbendirektivet. De berørte lovligt ejede våben vil blive konfiskeret og destrueret til stærk gene for de pågældende våbenejere"
![]()
Og noget lidt andet....det er sgu sjov med de citater folk bruger herinde;-).
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." er vist ikke et Freud citat, men et Kates Jr. citat
Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre
― Ben Goldacre
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Been thanked: 503 times
Foreningerne mener også at pistoler er omfattedeHolten101 skrev:
Jeg tror helt ærligt ikke at det er så mange her i DK der bliver berørt....det er vel "kun" våben til udenlands jagt og regulering? (jeg siger på INGEN måde at revisonen ikke er ren lort)
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." er vist ikke et Freud citat, men et Kates Jr. citat
Cheers
Forslaget kan helt konkret betyde, at to olympiske skydediscipliner, silhuetpistol og sportspistol 25 meter, er i farezonen for at glide ud af det europæiske idrætsbillede. Det gælder også andre internationale såvel som nationale skydediscipliner, som er udsprunget af det olympiske program, tillige skydediscipliner hvor der anvendes våben, som ligner fuldautomatiske.
- Froe
- Platin Member
- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
Tjaee.. Jeg kender på ingen måde antallet af 1/2 auto rifler i DK.Holten101 skrev: ....Jeg tror helt ærligt ikke at det er så mange her i DK der bliver berørt....det er vel "kun" våben til udenlands jagt og regulering? (jeg siger på INGEN måde at revisonen ikke er ren lort) ...
Men i min omgangskreds af jægere, vil jeg gætte på at ca. 80% ejer et', eller flere våben i denne kategori.
Selv de "gamle" jægere, er glade for en 1/2 auto på søen.
Dixi !
-
- Gold Member
Christ....den havde jeg ikke set:-(ReneKJ skrev:Foreningerne mener også at pistoler er omfattedeHolten101 skrev:
Jeg tror helt ærligt ikke at det er så mange her i DK der bliver berørt....det er vel "kun" våben til udenlands jagt og regulering? (jeg siger på INGEN måde at revisonen ikke er ren lort)
Cheers
Forslaget kan helt konkret betyde, at to olympiske skydediscipliner, silhuetpistol og sportspistol 25 meter, er i farezonen for at glide ud af det europæiske idrætsbillede. Det gælder også andre internationale såvel som nationale skydediscipliner, som er udsprunget af det olympiske program, tillige skydediscipliner hvor der anvendes våben, som ligner fuldautomatiske.
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre
― Ben Goldacre
-
- Gold Member
Men er det våben man kan katagorisere som våben der ligner fuldautomatiske? For som jeg forstår det (og noget tyder på at jeg tager fejl) er det dem der er i farezonen?Froe skrev:Tjaee.. Jeg kender på ingen måde antallet af 1/2 auto rifler i DK.Holten101 skrev: ....Jeg tror helt ærligt ikke at det er så mange her i DK der bliver berørt....det er vel "kun" våben til udenlands jagt og regulering? (jeg siger på INGEN måde at revisonen ikke er ren lort) ...
Men i min omgangskreds af jægere, vil jeg gætte på at ca. 80% ejer et', eller flere våben i denne kategori.
Selv de "gamle" jægere, er glade for en 1/2 auto på søen.
Cheers
― Ben Goldacre
― Ben Goldacre
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Tidligere har f.eks. placering af magasinbrønd foran aftrækkerbøjlen været én af de "features" som, i nogle lande (kan ikke huske hvor), blev forbudt da man derved havde held med forbyde størstedelen af alle ar-type rifler og mp-kloner. Problemet var bare at det også ramte størstedelen af de moderne .22 konkurrence pistoler.
Hvis en fremtidig formulering bliver lige så hjernedød, så er der INGEN grænser for hvor hårdt dansk jagt og skydesport kan blive ramt.
Hvis en fremtidig formulering bliver lige så hjernedød, så er der INGEN grænser for hvor hårdt dansk jagt og skydesport kan blive ramt.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Gold Member
Det er klart at formuleringen bliver afgørende....men hvis man skal have alle landene med på den, så tror jeg ikke det bliver helt så grelt. Umiddelbart ligner det mere et "assault weapon ban" af den type man har forsøgt sig med i USA.Agamemnon skrev:Tidligere har f.eks. placering af magasinbrønd foran aftrækkerbøjlen været én af de "features" som, i nogle lande (kan ikke huske hvor), blev forbudt da man derved havde held med forbyde størstedelen af alle ar-type rifler og mp-kloner. Problemet var bare at det også ramte størstedelen af de moderne .22 konkurrence pistoler.
Hvordan faen de så vil formulere det bliver interessant:-/
Cheers
― Ben Goldacre
― Ben Goldacre
- Glockster
- Moderator
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 146 times
Ja men "assault weapon ban" er da også helt hen i vejret.....rent smagsdommeri. AR platformen er nok verdens mest anvendte halv automatiske sportsriffel men JA den ligner noget der kan være fuldautomatisk men at noget ligner gør den ikke til fuldautomatisk.
Våben bliver hverken mere eller mindre farlige af at ligne noget så grundlæggende er det her symbolpolitik for børnehaveklasser, istedet for at tage fat i problemet, nemlig alle de ulovlige våben......suuk
Våben bliver hverken mere eller mindre farlige af at ligne noget så grundlæggende er det her symbolpolitik for børnehaveklasser, istedet for at tage fat i problemet, nemlig alle de ulovlige våben......suuk
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud
- Oscar123
- This member is
- Interesser: Ildvåben og ildvand
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 400 times
Er klar over, at der kører en anden tråd om ”EU på slap linie. Forslag til forbud mod ½auto våben” - men jeg vælger at poste i denne tråd, det er den, der bedst omfatter modstanden mod det tåbelige forslag.
Underskriftsindsamlingen har nu rundet den kvarte million og tallet stiger fortsat.
Jf. meddelelsen i efterstående link er der måske begyndende tegn på bevægelse – om end kampen langt fra er slut – og det er stadig vigtigt at opretholde momentum. https://www.change.org/p/council-of-the ... dium=email
Der opfordres bl.a. til at vi alle bruger whatever indflydelse vi måtte have på vores respektive medlemmer af EU Parlamentet - så her er en fortsat opgave for os alle. Måske NVF Response Team også kunne vækkes til dåd…
Oscar123
Underskriftsindsamlingen har nu rundet den kvarte million og tallet stiger fortsat.
Jf. meddelelsen i efterstående link er der måske begyndende tegn på bevægelse – om end kampen langt fra er slut – og det er stadig vigtigt at opretholde momentum. https://www.change.org/p/council-of-the ... dium=email
Der opfordres bl.a. til at vi alle bruger whatever indflydelse vi måtte have på vores respektive medlemmer af EU Parlamentet - så her er en fortsat opgave for os alle. Måske NVF Response Team også kunne vækkes til dåd…

Oscar123
On scene - but unseen
- Robse
- Platin Member
- Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 126 times
Opfølgning på nedenstående:
Hvad sker der? Hvorfor i alverden er tilslutning fra DK så latterligt lille at det er helt pinligt?
I disse digitale tider med forum, fjæsbog og alt muligt burde "nyheden" spredes med lynets
hast. Er folk ligeglade - eller er der for mange med foliehatten trukket helt ned til halsen
af angst for at give sig til kende som våbenejer eller interesseret? For det tilfælde er der
absolut intet at miste. Er du våbenejer i Danmark er du alligevel registreret i hoved og bagdel,
samt genstand for mistanke når lejlighed sig byder. Om man så tilkendegiver at man ikke
er tilfreds med tiltag som alle burde kunne se er helt forfejlede gør hverken til eller fra.
Kom nu i gang !
billedet viser ... at Danmark er usynlig.. (fra d. 06.12.2015)
d. 06.12.2015 er antallet af stemmer fra Danmark øget til hele 1983Robse skrev:Vedr. underskriftsindsamlingen:
https://www.change.org/p/council-of-the ... m=copyLink
Status fra i går aftes( 28.11.2015): 1581 personer fra Danmark har signet i protest.
Det er simpelthen ufatteligt ringe.
Taget i betragtning hvor mange jægere (177.000) og skytter (50.000?) der
findes i DK, så er 1581 vel ca. 0,7 % af den samlede mængde af personer i DK der
må formodes at have blot en lille smule interesse i skydevåben, deres anvendelse &
erhvervelse. Enten skyldes den ringe tilslutning manglende kendskab, hvor jeg kan
opfordre til at viderebringe, poste, dele whatever man nu kan gøre, eller blot det
velkendte "nå, det berører ikke mig, så det gider jeg ikke beskæftige mig med".
Sørg nu for at udbrede kendskabet, ikke kun til indsamlingen af underskrifter, men
i det hele taget hvad der foregår på den front i EU. De vil os det ikke godt!
Fortsat god søndag

Hvad sker der? Hvorfor i alverden er tilslutning fra DK så latterligt lille at det er helt pinligt?
I disse digitale tider med forum, fjæsbog og alt muligt burde "nyheden" spredes med lynets
hast. Er folk ligeglade - eller er der for mange med foliehatten trukket helt ned til halsen
af angst for at give sig til kende som våbenejer eller interesseret? For det tilfælde er der
absolut intet at miste. Er du våbenejer i Danmark er du alligevel registreret i hoved og bagdel,
samt genstand for mistanke når lejlighed sig byder. Om man så tilkendegiver at man ikke
er tilfreds med tiltag som alle burde kunne se er helt forfejlede gør hverken til eller fra.
Kom nu i gang !
- Vedhæftede filer
-
- petition-06122015.jpg (83.59 KiB) Vist 5878 gange
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
-
- This member is
Er der overhovet nogen der tillægger det værdi, det er jo uverificerede underskrifter?Robse skrev:Opfølgning på nedenstående:
d. 06.12.2015 er antallet af stemmer fra Danmark øget til hele 1983![]()
Kom nu i gang !
Hvis jeg gad så kunne jeg personligt lave 200 forskellige Danske underskrifter, der er jo bare at lave en gmail konto til formålet.
Men jeg er altså en af dem med sølvpapirhatten som ikke har lyst til at lade mine politiske holdninger blive en del af Big Data
- The Yeti
- Platin Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Malmø
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 63 times
Jeg tror bestemt at politikerne er lydhøre hvis en stor del af deres vælgere siger fra overfor noget de arbejder på. De skal jo genvælges.
The Yeti
Sent from my iPhone using Tapatalk
The Yeti
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Så er udmeldingen også kommet på DGI
http://www.dgi.dk/skydning/skydning/art ... vaabenstop
http://www.dgi.dk/skydning/skydning/art ... vaabenstop
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
-
- Bronze Member
- Interesser: natur, jagt
- Has thanked: 19 times
Jeg har i dag modtaget nedenstående fra Christel Schaldemose, røde highlights har jeg tilføjet:
[quote=Christel Schaldemose]
Kære....
Mange tak for din henvendelse. Det er en vigtig sag, du tager op i din mail.
Først og fremmest vil jeg gerne sige, at jeg synes, vi skal bekæmper terrorisme så godt, vi overhovedet kan. I denne forbindelse mener jeg også, at vi bør kigge på terroristernes adgang til våben.
Når det er sagt, er jeg i kontakt med Danmarks Jægerforbund og Skytteforeningen for at få deres besyv på sagen og tager deres meninger og anbefalinger alvorligt. Det vil jeg også gøre med din henvendelse. Hvis du har konkrete ændringsforslag til forslaget, er du meget velkommen til at sende dem til mig.[/quote]
Når hun nu efterspørger konkrete ændringsforslag så lad os da sende hende nogle sådanne
[quote=Christel Schaldemose]
Kære....
Først og fremmest vil jeg gerne sige, at jeg synes, vi skal bekæmper terrorisme så godt, vi overhovedet kan. I denne forbindelse mener jeg også, at vi bør kigge på terroristernes adgang til våben.
Når det er sagt, er jeg i kontakt med Danmarks Jægerforbund og Skytteforeningen for at få deres besyv på sagen og tager deres meninger og anbefalinger alvorligt. Det vil jeg også gøre med din henvendelse. Hvis du har konkrete ændringsforslag til forslaget, er du meget velkommen til at sende dem til mig.[/quote]
Når hun nu efterspørger konkrete ændringsforslag så lad os da sende hende nogle sådanne

"What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence" - Christopher Hitchens
-
- This member is
Mit første forslag vil være at de ikke laver nogen ændringer i civiles ret til at have våben før de har rigtige fakta at forholde sig til, i stedet for googling fra EU-bureaukrater.Doubletap skrev:Jeg har i dag modtaget nedenstående fra Christel Schaldemose, røde highlights har jeg tilføjet:
Når hun nu efterspørger konkrete ændringsforslag så lad os da sende hende nogle sådanneChristel Schaldemose skrev:
Kære....
Når det er sagt, er jeg i kontakt med Danmarks Jægerforbund og Skytteforeningen for at få deres besyv på sagen og tager deres meninger og anbefalinger alvorligt. Det vil jeg også gøre med din henvendelse. Hvis du har konkrete ændringsforslag til forslaget, er du meget velkommen til at sende dem til mig.
Herunder:
*Oprindelsen af våben anvendt til kriminalitet og terror
*Dokumentation for misbrug af våben af deres legale ejere
- Kleth
- Platin Member
- Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 94 times
Jeg skrev også en mail til Christel Schaldemose selvfølgeligt med rigtigt navn og adresse
Og jeg fik søreme samme svar"Kleth,
Einbahnstrasse 42,
0000 Ausfahrt"
Kære Europaparlamentsmedlem
Som de fleste andre europæere har jeg fulgt de forfærdelige hændelser i Paris, for nyligt og angrebet i Danmark 15 Februar i år og endnu tidligere på året, da satiremagasinet Charlie Hebdo blev angreb af terrorister. Disse angreb var rettet imod vores frihed og trykhed, uanset politiske, etniske eller religiøse tilhørsforhold.
Den seneste udvikling, med disse angreb på vores frie og demokratiske samfund i mente, er et lovforslag som har til hensigt at forbyde civilt ejerskab af en række jagt- og sportsvåben som i dag, med rette tilladelser, er fuldt ud lovlige at eje. Dette lovforslag kan i alvorlig grad besværliggøre eller helt forhindre i størrelsesordenen 170.000 danske jægere og 120.000 danske sportsskytter i at forfølge og udøve deres passion.
Selv er jeg passioneret jæger, tidligere sportsskytte og jeg påtænker da at tage foreningsskydningen op igen, når mine to sønner er gamle nok til også at deltage i denne herlige sport, der fremmer børns mentale nærvær.
Jeg er yderst foruroliget omkring de tilltag, der er under udvikling, som udtrykker en systematisk mistillid til et meget stort antal EU borgere, Eu borgere som qua deres passion i forvejen er under meget skærpet kontrol. De fleste af os våbenejere er enormt bevidste om det ansvar, som følger med våbenejerskab og er endog meget bevidste og ansvarsfulde omkring hvordan vi omgås og opbevarer vore våben.
Det mest bekymrende er at forslaget vil være virkningsløst i forhold til at hindre terrorister og kriminelle i at skaffe våben og remedier til at begå deres uhyrligheder. Sprængstoffer og fuldautomatiske militærvåben, som blev benyttet af terroristerne i Paris er i forvejen strengt forbudte at besidde for civile. Der er alt for mange ulovlige våben i omløb og disse våben er indsmuglet fra østlande, konfliktområder og tidligere konfliktområder eller stjålet fra militær og politi, det er disse våben der bør være fokus på.
En indskrænkning af civile, lovlydige våbenejeres rettigheder vil derfor ikke kunne hindre lignende hændelser i at indtræffe- dette vil blot tjene til at tage livet af en del af den sport som jeg og rigtig mange andre lovlydige EU borgere har en stor passion for.
Terroristers formål er ikke at dræbe 1-10-100-1000 mennesker, men at skabe utryghed og der i gennem ødelægge økonomien og begrænse friheden for de som bliver angrebet. Jeg er ikke uenig i at terrorisme og ekstremisme skal bekæmpes og det mest effektive middel er ikke at begrænse lovlydige EU-borgere i at dyrke deres sport eller passion , men at bekæmpe kriminalitet og kriminelle. Ved at handle, for formålet at handle, går vi terroristernes ærinde; Charlie Hebdo udtrykker det rigtigt godt : http://www.dr.dk/nyheder/kultur/charlie ... -champagne
Ved at bekæmpe kriminalitet og basalt set ignorere terrorangrebene, fjerner vi den effekt terroristerne sigter efter. I 2013 var der i Danmark alene 1886 dødsfald grundet influenza/lungebetændelse og 199 dødsfald som følge af trafikulykker. Disse dødsfald trækker jo ikke nær den samme mediebevågenhed eller lovmæssige ændringer, som de 130 der på ulykkeligste vis blev ofre for terrorrismen i Paris.
Det er mit håb at på baggrund af ovennævnte at du vil tænke på og hjælpe Europas og ikke mindst Danmarks sportsskytter og jægere.
Med venlig hilsen
"kleth"

Kære "kleth"
Først og fremmest vil jeg gerne sige, at jeg synes, vi skal bekæmpe terrorisme så godt, vi overhovedet kan. I denne forbindelse mener jeg også, at vi bør kigge på terroristernes adgang til våben.
Når det er sagt, er jeg i kontakt med Danmarks Jægerforbund og Skytteforeningen for at få deres besyv på sagen og tager deres meninger og anbefalinger alvorligt. Det vil jeg også gøre med din henvendelse. Hvis du har konkrete ændringsforslag til forslaget, er du meget velkommen til at sende dem til mig.
Med venlig hilsen
Christel Schaldemose, MEP
Næstformand for de danske socialdemokrater i Europa-Parlamentet
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, skydevåben, blankvåben
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 14 times
Så, ved vi hvornår kommissionen vender tilbage med en mere udredt version efter den tå-krummende fremlæggelse den 7 ?
-
- Banned
- Interesser: Jagt, 3D print og Vandring
- Geografisk sted: MIdten af DjævleØen
Jeg snakkede med en dommer den anden dag (familiære bånd), og hun sagde at EU ikke kan bestemme våbenlovgivningen i dk. De kan måske lovgive angående salg, men ikke om det er tilladt at eje. EU kan stadig ikke bestemme vores lovgivning ikke med vores retsforbehold.
- Oscar123
- This member is
- Interesser: Ildvåben og ildvand
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 400 times
Der er vist heller ingen der tror, at EU direkte kan pålægge Danmark at ændre lovgivningen på området.Dragen skrev:...EU kan stadig ikke bestemme vores lovgivning ikke med vores retsforbehold.
Faren ligger snarere i om Danmark bliver ”presset” af de øvrige EU lande til i fællesskabets hellige ånd at harmonisere vores lovgivning omkring våben efter en eller anden fælles restriktiv standard, som synes grebet ud af luften...

Oscar123
On scene - but unseen