samt brunere og andre former for renovering af andres folks våben?
er det noget en ganske alm. borger kan få lov til uden nogen form for uddannelse eller lignende?

Mjaeeee til begge deleHansen-Martin skrev:der kommer vel et tidspunkt det siger stop, man må vel kun tjene så og så meget?
og hvad hvis jeg vil brunere for en anden fx et hagl løb må jeg det jeg har den jo ikke registreret :)
det er faktisk overraskende nemt og tjene 10.000 sådanLangenge skrev:Mjaeeee til begge deleHansen-Martin skrev:der kommer vel et tidspunkt det siger stop, man må vel kun tjene så og så meget?
og hvad hvis jeg vil brunere for en anden fx et hagl løb må jeg det jeg har den jo ikke registreret :)![]()
Har du jagttegn, så ville jeg, hvis det var mig, ikke være bekymret for at brunere en anden mand haglbøsseløb.
Og med hensyn til moms og tjene så og så meget, så ville jeg nok ikke bekymre mig meget, får jeg kom op på over (er det 10000, 15000 eller 20000 i overskud?)
Lyder spændendeHansen-Martin skrev: det er faktisk overraskende nemt og tjene 10.000 sådan![]()
Tilladelser til erhvervsmæssig handel mv.Hansen-Martin skrev:men der må findes en lov sort på hvidt hvordan man skal forholde sig, og hvordan man får våbenbog og hvad ting der skal opfyldes
Arrhhhh... OkayHansen-Martin skrev:pres prisen ved folk lav et godt stykke arbejde og sælg videre
fx. køb 3 geværer en o/u 12/70 en o/u 12/76 og en carl gustav 6,5x55 til 3000kr. inkl. 29stk. alaska fabriks ammo
sælg o/u 12/70 til 1500kr. 12/76 til 2000kr. og carl gustav til 1500kr. + 400kr. til ammo i alt 5400kr![]()
det kostede mig dog 420kr. til midlertidig tilladelse og 100kr. i alt til transport , lavede ikke noget som helst ved dem ud over og give dem lidt olie, så en fortjeneste på omkring 1900kr. på 14 dage![]()
købte en gammel merkel til 1500kr. solgte den videre for 2000kr.
det er faktisk ikke så svært
Indkøb af materialer og udstyr m.v. Og så lige skaffe kunder. og så lige fraregne de gange det går galt osv osv....Hansen-Martin skrev:ja hvad koster en brunering reelt set uden timeløn 100kr.?? og hvis du tager 800 så har du 700kr. til brunering ca. 80kr. om dagen
men altså 800kr. pr. løb 3 for 2100kr. så skal man ikke have mange kunder :)
Hvor er det er dejligt at høre hvor nemt det er at tjene penge når man har et cvr. nr.Langenge skrev:Lyder spændendeHansen-Martin skrev: det er faktisk overraskende nemt og tjene 10.000 sådan![]()
Fortæl...
Bobo skrev:Hvor er det er dejligt at høre hvor nemt det er at tjene penge når man har et cvr. nr.Langenge skrev:Lyder spændendeHansen-Martin skrev: det er faktisk overraskende nemt og tjene 10.000 sådan![]()
Fortæl...
Jeg begriber ikke at der overhovedet er nogen der gider være offentlig ansat - eller privat ansat for den sags skyld.
Jeg har i 30 år haft cvr nr og har tjent penge - men aldrig overaskende nemt
og jeg tror min indkomst havde været højere som almindelig offentlig ansat alt i alt
men keep up
Du skal momsregistreres og afregne moms når du omsætter for 50.000 eller derover indenfor en 12 måneders periode (ikke nødvendigvis et kalenderår, men en 12 måneders periode) og du skal naturligvis betale skat af ethvert overskud, uanset størrelsen.Hansen-Martin skrev: med cvr nr. skal man selvfølgelig først lige betale skat evt. revisor osv. :) men er det ikke noget med du med cvr. nr. på have en indkomst på idt mere end uden inde du skal betale skat? :)
Og så ens egen arbejdsløn? vel ogsåLangenge skrev:Indkøb af materialer og udstyr m.v. Og så lige skaffe kunder. og så lige fraregne de gange det går galt osv osv....Hansen-Martin skrev:ja hvad koster en brunering reelt set uden timeløn 100kr.?? og hvis du tager 800 så har du 700kr. til brunering ca. 80kr. om dagen
men altså 800kr. pr. løb 3 for 2100kr. så skal man ikke have mange kunder :)
Det kunne være garanti, så måske er det alligevel bedre, at gå og hygge sig med et par sorte småreparationer i ny og næ.Morten273 skrev:Der er endnu flere aspekter man skal tage hensyn til
ja, men kan det gøres lovligt så? :)Uldsok skrev:Det kunne være garanti, så måske er det alligevel bedre, at gå og hygge sig med et par sorte småreparationer i ny og næ.Morten273 skrev:Der er endnu flere aspekter man skal tage hensyn til
Nu er det jo "Love og regler" vi debatterer i, svaret er at du ikke kan tjene sorte penge lovligt...Hansen-Martin skrev:ja, men kan det gøres lovligt så? :)Uldsok skrev:Det kunne være garanti, så måske er det alligevel bedre, at gå og hygge sig med et par sorte småreparationer i ny og næ.Morten273 skrev:Der er endnu flere aspekter man skal tage hensyn til