køb og salg af våben samt renovering

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Rulab
Gold Member
Gold Member
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 74 times
Been thanked: 21 times

Re: køb og salg af våben samt renovering

Indlæg af Rulab » 12. jan 2016, 21:49

Sila0079 skrev:Lader til at der er en del hjemme-våbensmede her, og måske endda nogen med en drejebænk i det nordjyske?

Jeg har avet en Sauer Sohn & Suhl S/S i 12/65, som jeg gav 600 kroner for at få boret op i 12/70, så den kunne bruges til jagt. Har også skudt ca en 500 lerduer med den, men er træt af at slide på noget med affektionsværdi. Har kun denne betænkelighed fordi der er en del slør i hovedbolten.
Ham der borede kamrene sagde at det godt kunne koste et par tusinde at få fixet ved våbensmed, og det kommer bare ikke til at ske.

Men hvis nogen har lyst til at give det et forsøg, så giver jeg gladeligt 500 for et veludført arbejde :)
Du kan tage hovedbolten ud og vende 180 grader i første omgang. Det bliver ikke perfekt, men hjælper en del.

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Indlæg af Uldsok » 12. jan 2016, 21:58

Wildlife skrev:Nu er det jo "Love og regler" vi debatterer i, svaret er at du ikke kan tjene sorte penge lovligt...
Ja, det havde jeg så lige overset, men er der ikke noget med man godt må udføre vennetjenester, udenfor eget erhverv?

Hansen-Martin
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, Renovering af våben
Geografisk sted: skærbæk
Been thanked: 3 times

Indlæg af Hansen-Martin » 12. jan 2016, 22:03

Wildlife skrev:
Hansen-Martin skrev:
Uldsok skrev:
Morten273 skrev:Der er endnu flere aspekter man skal tage hensyn til
Det kunne være garanti, så måske er det alligevel bedre, at gå og hygge sig med et par sorte småreparationer i ny og næ.
ja, men kan det gøres lovligt så? :)
Nu er det jo "Love og regler" vi debatterer i, svaret er at du ikke kan tjene sorte penge lovligt...

Om du kommer ind under reglerne for tilvirkning af våben kan jeg ikke afgøre, men du bevæger dig på kanten af en gråzone der kan medføre ubetinget fængsel :blink:

det tænkte jeg jo nok, jeg har ikke bevæget mig ind på den i nu :blink:

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 191 times
Been thanked: 167 times
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 12. jan 2016, 22:08

Uldsok skrev:
Wildlife skrev:Nu er det jo "Love og regler" vi debatterer i, svaret er at du ikke kan tjene sorte penge lovligt...
Ja, det havde jeg så lige overset, men er der ikke noget med man godt må udføre vennetjenester, udenfor eget erhverv?
jo da, hvis du ikke modtager betaling for det, så tror jeg ikke der er noget problem.

Det er først når du blander betaling ind i billedet at SKAT vil have sin bid af kagen.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Hansen-Martin
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, Renovering af våben
Geografisk sted: skærbæk
Been thanked: 3 times

Indlæg af Hansen-Martin » 12. jan 2016, 22:40

Wildlife skrev:
Uldsok skrev:
jo da, hvis du ikke modtager betaling for det, så tror jeg ikke der er noget problem.

Det er først når du blander betaling ind i billedet at SKAT vil have sin bid af kagen.
man skal bare melde indkomsten som b indkomst har lige læst lidt op på det, man kan ikke tjene 10 øre uden og betale skat :evil:
køber man et gevær til venne pris og sælger det videre med en for tjeneste skal man jo faktisk indberette det :???:

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 47 times
Been thanked: 16 times

Indlæg af Sila0079 » 17. jan 2016, 15:03

Simon-MS skrev: Du kan tage hovedbolten ud og vende 180 grader i første omgang. Det bliver ikke perfekt, men hjælper en del.
Tak for det gode råd - det vil jeg lige prøve at kigge på :)
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Besvar