Etablering af boksrum
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning med historiske våben
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Etablering af boksrum
Hej.
Jeg har som mange andre i tidens løb fået interesse i at etablere et boksrum, der opfylder kravene for evt senere at kunne søge en forhandler tilladelse.
Jeg kunne godt tænke mig nogen opdateret priser, hvis der er nogen der skulle have erfaring med dette.
1. at bygge boksen, Ca 4-6m2
2. etablering af alarm, der opfylder forsikrings kravene (Sikrings-niveau 60-0)
3. månedlig kontingent til vagt firma mm.
På forhånd tak for hjælpen
Jeg har som mange andre i tidens løb fået interesse i at etablere et boksrum, der opfylder kravene for evt senere at kunne søge en forhandler tilladelse.
Jeg kunne godt tænke mig nogen opdateret priser, hvis der er nogen der skulle have erfaring med dette.
1. at bygge boksen, Ca 4-6m2
2. etablering af alarm, der opfylder forsikrings kravene (Sikrings-niveau 60-0)
3. månedlig kontingent til vagt firma mm.
På forhånd tak for hjælpen
Hvilken kugle byder du uventede gæster?
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Re: Etablering af boksrum
Jeg er, i skrivende stund, i gang med at bygge nyt hus med et EN-1143/1 grade 1 (tidl. SKAFOR rød) boksrum i. Rummet er ca. 12 m2 og var en del af byggeprojektet, fra starten.
Jeg gav ca. 30.000 for rummet (i støbt, armeret beton) og ca. 40.000 for døren (fra Herning pengeskabsfabrik). Dette var inkl. levering, montering, kodelås, nødhåndtag, "panic room lås" og moms. Alarmdelen har jeg ikke forhandlet på plads endnu.
Jeg gav ca. 30.000 for rummet (i støbt, armeret beton) og ca. 40.000 for døren (fra Herning pengeskabsfabrik). Dette var inkl. levering, montering, kodelås, nødhåndtag, "panic room lås" og moms. Alarmdelen har jeg ikke forhandlet på plads endnu.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Has thanked: 2978 times
- Been thanked: 377 times
Gik bank og realkreditten med til at lade den udgift gå med i husets byggesum, så det kan finansieres med et realkreditlån?Agamemnon skrev:Jeg er, i skrivende stund, i gang med at bygge nyt hus med et EN-1143/1 grade 1 (tidl. SKAFOR rød) boksrum i. Rummet er ca. 12 m2 og var en del af byggeprojektet, fra starten.
Eller syntes de det var for specielt til det?
Der må i disse tider være stigende efterspørgsel efter huse med både panikrum og boksrum. Et forsikringsgodkendt boksrum kan jo bruges til værdigenstande generelt og må derfor have en bredere interesse for boligkøbere end lige våbenejere.
Senest rettet af Kalthoff 13. jan 2016, 23:16, rettet i alt 1 gang.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 292 times
Alarm prisen vil være omkring 40.000kr hvis alt det tilstødende kan sikres i klasse 20.
Omkring 55.000kr hvis du skal have seismisk på væggene.
Abb er omkring 6000kr om året for alarmcentral og alarm linje. Du skal så finde en lokal vagt/nabo der vil kigge ind inden for respons tiden.
Omkring 55.000kr hvis du skal have seismisk på væggene.
Abb er omkring 6000kr om året for alarmcentral og alarm linje. Du skal så finde en lokal vagt/nabo der vil kigge ind inden for respons tiden.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Det var indregnet i den samlede entreprisesum og realkreditinstitutet vurderede alene om vi kunne forrente lånet og ikke om de syntes om ideen med et boksrum.Kalthoff skrev:Gik bank og realkreditten med til at lade den udgift gå med i husets byggesum, så det kan finansieres med et realkreditlån?Agamemnon skrev:Jeg er, i skrivende stund, i gang med at bygge nyt hus med et EN-1143/1 grade 1 (tidl. SKAFOR rød) boksrum i. Rummet er ca. 12 m2 og var en del af byggeprojektet, fra starten.
Eller syntes de det var for specielt til det?
Dét ville, i mine øjne, også have været smagsdommeri.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Bronze Member
- Interesser: Blankvåben og luftrifler
- Geografisk sted: Kongernes Nordsjælland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Hmm sikringsniveau 60 kræver en fastvagt for at overholde udrykningstiden på 0 minutter... Husk i alle tilfælde at oplyse alarmtjeneste/vagtfirma om at der forefindes våben på adressen, som vagt har man en lidt anden fremgangsmåde hvis man ved der er våben på adressen og en af de aktive er boksrum (så får politiet lov at køre med på opgaven, det har noget med personlig sikkerhed at gøre)...
- Raptor357
- Platin Member
hos os er det politiet der kommer ud ved alarm, det er et krav da det er en våben boks.MichaelMejer skrev:Hmm sikringsniveau 60 kræver en fastvagt for at overholde udrykningstiden på 0 minutter... Husk i alle tilfælde at oplyse alarmtjeneste/vagtfirma om at der forefindes våben på adressen, som vagt har man en lidt anden fremgangsmåde hvis man ved der er våben på adressen og en af de aktive er boksrum (så får politiet lov at køre med på opgaven, det har noget med personlig sikkerhed at gøre)...
Kildefra F&P skrev: Reaktion ved alarm – minimumskrav
1. Ved alarm fra indbrudsalarmanlægget skal sikrede/eller dennes stedfortræder tilkaldes.
2. Den samlede reaktionstid fra alarmafgivelse til lokal alarmfrakobling eller tilsvarende må højst være 20 minutter – jf. Forsikring & Pensions vejledning om Reaktion ved alarm fra AIA-anlæg.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Bronze Member
Har kørt mange privatalarmer med våben på adressen, det er kørt som 2 mandsture eller med assistance fra politi, har dog aldrig kørt en erhvervsalarm med våben på adressen så det skal jeg ikke udtale mig om praksis på...
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Jeg har bygget et boksrum til en våbenhandler i sin tid. Det er et sjovt projekt. Jeg anvendte forskellige konstruktions materialer således at en type værktøj alene ikke kunne gennembryde væggene og danne kærv effekt. Den dør der blev indmuret vejede kg275. 10stk 18mm limankerbolte blev monteret til at holde dørrammen. Da man alene ikke kunne bare tage et 18mm murebor og bore hvor som helst, blev falsene opmålt således at kun der hvor limankerne skulle være kunne man bore hul. Herefter blev dørrammen fuget med 0,8beton og komprimeret med hammer og slåpind. Der blev også lavet nogle andre finurligheder. Det skal jo ikke være så nemt.
Anyway. Rigspolitiet med DDGI ingeniøren godkendte forprojektet med tegningerne med det samme med at smil på læben uden yderligere spørgsmål.
En dag med tiden bygger jeg mit eget, evt. med hemmelige blyindfattede rum. Jeg vil dog ikke melde noget alarmfirma til. Det bliver nok kun mig med de allernærmeste det kommer til at vide noget alligevel.
Anyway. Rigspolitiet med DDGI ingeniøren godkendte forprojektet med tegningerne med det samme med at smil på læben uden yderligere spørgsmål.
En dag med tiden bygger jeg mit eget, evt. med hemmelige blyindfattede rum. Jeg vil dog ikke melde noget alarmfirma til. Det bliver nok kun mig med de allernærmeste det kommer til at vide noget alligevel.

- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
En uudforsket 25 meter lang gang under stuehuset, der starter i dagligstuen og slutter under gulvet i drengens værelse, hvor der også er en kælder, med tilmuret indgang. En tilmuret kælderindgang under det der var den gamle stald, med noget jeg tror er en gang, der går 20-30 meter ud til noget halløj for enden af gårdspladsen. Jeg har endnu ikke fået kigget på det hele, selvom jeg har boet her i 15 år. Det er noget af charmen ved at bo på en ejendom der er over 200 år gammelRigbymauser skrev: En dag med tiden bygger jeg mit eget, evt. med hemmelige blyindfattede rum. Jeg vil dog ikke melde noget alarmfirma til. Det bliver nok kun mig med de allernærmeste det kommer til at vide noget alligevel.

(også selvom jeg bare har mine skydere i godkendte skabe).
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning med historiske våben
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Agamemnon skrev:Jeg er, i skrivende stund, i gang med at bygge nyt hus med et EN-1143/1 grade 1 (tidl. SKAFOR rød) boksrum i. Rummet er ca. 12 m2 og var en del af byggeprojektet, fra starten.
Tak for alle svarene. :-)
Det rum du er ved at etablere, det er noget du bygger op fra grunden ikke?
Jeg har en stor kælder med flere rum i. Det jeg havde tænkt mig var at indrette et af disse rum som boksrum.
Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er nok at "tapetsere" rummet med stålplader på 4mm. eller om man er nød til at støbe nye vægge op. For det lyder lidt nemmere at bolte stål plader op end at bygge nye vægge op med mere.
Eller er det noget jeg har misforstået.
Boksdøren og alarmen skal vel monteres af autoriseret folk.
Er der nogen der har erfaring med andre alarm selskaber end 4GS?
Hvilken kugle byder du uventede gæster?
- Raptor357
- Platin Member
G4S er det dyreste selskab.
Dansikring er noget billigere, men de er begge billigere at "købe" mens den månedlige udgift er høj.
når det er sagt så er det billigste at købe en alarm hos et mindre firma, tegne et abb ved en billig godkendt vagt central og lave aftale med en lokal vagt om respons.
Dansikring er noget billigere, men de er begge billigere at "købe" mens den månedlige udgift er høj.
når det er sagt så er det billigste at købe en alarm hos et mindre firma, tegne et abb ved en billig godkendt vagt central og lave aftale med en lokal vagt om respons.
-
- Bronze Member
Som Raptor skriver, find en lokal forskringsgodkendt alarminstallatør, personligt kan jeg anbefale Redningsringen som kontrolcentral, de har en kort responstid og har 100% styr på deres del af aftalen, og lav en udrykningsaftale med et lokalt vagtselskab, evt med deres nøgleboks monteret.
Af ikke anbefalelsesværdige kontrolcentraler kan nævnes Den Jyske Kontrolcentral, der har jeg mere end ofte oplevet alarmer der er mere end 20 minutter gamle og at de ikke har styr på deres forholdsordre om reaktion, Dankontrol er ekstremt firkantede og absolut ikke i stand til selvstændig tankegang.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor men Forskring og Pension har en liste over godkendte alarminstallatører og på https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... mheder.htm kan du finde listen over autoriserede vagtselskaber, foretag gerne dit hjemmearbejde med om de er kompetente til alarmkørsel, nogen har jo kun fast, service eller fest/event vagter...
Af ikke anbefalelsesværdige kontrolcentraler kan nævnes Den Jyske Kontrolcentral, der har jeg mere end ofte oplevet alarmer der er mere end 20 minutter gamle og at de ikke har styr på deres forholdsordre om reaktion, Dankontrol er ekstremt firkantede og absolut ikke i stand til selvstændig tankegang.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor men Forskring og Pension har en liste over godkendte alarminstallatører og på https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... mheder.htm kan du finde listen over autoriserede vagtselskaber, foretag gerne dit hjemmearbejde med om de er kompetente til alarmkørsel, nogen har jo kun fast, service eller fest/event vagter...