Anmeldelse af glatløbet gevær
-
- Bronze Member
- Interesser: riffeljagt
- Geografisk sted: Østjylland
Anmeldelse af glatløbet gevær
Hejsa!
Jeg er usikker på, om vi når vi har anmeldt og fået papirer på en glatløbet haglbøsse, skal medbringe denne når vi har våbnet med på jagt??
Jeg er usikker på, om vi når vi har anmeldt og fået papirer på en glatløbet haglbøsse, skal medbringe denne når vi har våbnet med på jagt??
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 431 times
Re: Andelmeldelser af glatløbet gevær
Nej, du skal blot medbringe jagttegn og billedlegitimation.Henrikeggert skrev:Hejsa!
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Bronze Member
- Interesser: riffeljagt
- Geografisk sted: Østjylland
Tak for dit svar
Er forøvrigt enig i din betragtning vedr. Kongehuset. :eek:

Er forøvrigt enig i din betragtning vedr. Kongehuset. :eek:
-
- Platin Member
- Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
- Geografisk sted: sydjylland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 44 times
Øhh - jeg tror da aldrig jeg har fået et papir på et desideret haglvåben, er det noget man skal have?
Hvordan ser de papirer ud du har fået?
den med kongehuset er jeg også enig i
Bobo ------ Igen uden billeder
- Langenge
- This member is
En kvittering på anmeldelse.Bobo skrev:Øhh - jeg tror da aldrig jeg har fået et papir på et desideret haglvåben, er det noget man skal have?
Mange af mine har jeg heller ikke kvittering på.
Der har været stor forskel, på hvor meget de enkelte politikredse er gået op i at sende den kvittering.
Horsens, som jeg hører under, har kun sendt mig under halvdelen, og de kom typisk 1-2 år efter anmeldelsen.
Med de nye våbenkontorer, ser det ud til, at de konsekvent husker at sende disse kvitteringer ud.
EDIT: Men nej, du behøver, som sagt, ikke at rende rundt med dem.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 151 times
- Been thanked: 295 times
Jeg mangler stadig papir kviteringen på en jeg sendte april 2015.Langenge skrev:En kvittering på anmeldelse.Bobo skrev:Øhh - jeg tror da aldrig jeg har fået et papir på et desideret haglvåben, er det noget man skal have?
Mange af mine har jeg heller ikke kvittering på.
Der har været stor forskel, på hvor meget de enkelte politikredse er gået op i at sende den kvittering.
Horsens, som jeg hører under, har kun sendt mig under halvdelen, og de kom typisk 1-2 år efter anmeldelsen.
Med de nye våbenkontorer, ser det ud til, at de konsekvent husker at sende disse kvitteringer ud.
EDIT: Men nej, du behøver, som sagt, ikke at rende rundt med dem.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Langenge
- This member is
Jeg har som sagt en del, som jeg aldrig har fået på. Det er ved at være en del år siden de blev anmeldt, men stadig så "nyt", at jeg rent faktisk skulle have haft en kvittering.Raptor357 skrev:Jeg mangler stadig papir kviteringen på en jeg sendte april 2015.
Alle dem jeg har anmeldt efter de nye våbenkontorer kom, har jeg fået kvittering på. Typisk under en måned efter min anmeldelse.
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: 3700
- Been thanked: 3 times
Re: Anmeldelse af glatløbet gevær
Hej.
Jeg har kun kvittering på sidst indkøbte våben (01-15), forrige haglvåben indkøbt i 1999, er anmeldt men fik ingen kvittering.
Samtlige haglvåben er opført i mit våbenpas.
Kvitteringen er vel kun for at man kan se at våbenkontoret har gjort deres arbejde og ikke noget man strengt taget behøver at gemme på.
Med venlig hilsen
Henrik
Jeg har kun kvittering på sidst indkøbte våben (01-15), forrige haglvåben indkøbt i 1999, er anmeldt men fik ingen kvittering.
Samtlige haglvåben er opført i mit våbenpas.
Kvitteringen er vel kun for at man kan se at våbenkontoret har gjort deres arbejde og ikke noget man strengt taget behøver at gemme på.
Med venlig hilsen
Henrik
-
- Gold Member
- Interesser: Jagt, Renovering af våben
- Geografisk sted: skærbæk
jeg har registret ca. 3-4 gange ved dem det sidste år og harvær gang fået en plastik lomme og et papir hvor der bag på står hvilke våben der gælder med kal. og mm faktisk det samme som med riffel tilladelsen :) jeg mener nu og have læst at man skal medbringe den "kvittering" på jagt :)
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: 3700
Sidder med anmeldes blanket for sidst anmelde haglgevær, indgivet til Bornholms Politi 23-01-15, modtaget ACØ. 28-01-15 og kvitteret anmeldt 25-03-15, alt sammen på samme originale papirblanket som anmeldesen er indgivet på.
Intet sted på blanketten er der angivet hvorvidt den skal opbevares, medbringes eller anvendes i forbindelse med transport, jagt eller handel.
Jeg har d.d. konsulteret Politiets hjemmeside vedr. anmeldelse af erhvervelse/køb af glatløbet haglgevær opdateret 01/16, og intet sted er det nævnt at kvitteringen, skal opbevares endsige medbringes ved transport eller jagt og der står intet om brug af kvittering ved handel med våbenet.
Kvitteringen er slet og ret en meddelelse om ,at nu har politiet registreret våbnet.
Mvh.
Henrik
Intet sted på blanketten er der angivet hvorvidt den skal opbevares, medbringes eller anvendes i forbindelse med transport, jagt eller handel.
Jeg har d.d. konsulteret Politiets hjemmeside vedr. anmeldelse af erhvervelse/køb af glatløbet haglgevær opdateret 01/16, og intet sted er det nævnt at kvitteringen, skal opbevares endsige medbringes ved transport eller jagt og der står intet om brug af kvittering ved handel med våbenet.
Kvitteringen er slet og ret en meddelelse om ,at nu har politiet registreret våbnet.
Mvh.
Henrik
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Jeg har fået mere end blot en kvittering på anmeldelsen af mit haglgevær.
Jeg har fået en generel "tilladelse" (eller noget i den retning) og så en liste, hvor haglgeværet foreløbig er det eneste våben på listen
Peter
Jeg har fået en generel "tilladelse" (eller noget i den retning) og så en liste, hvor haglgeværet foreløbig er det eneste våben på listen
Peter