Information om våbenloven ang. knive
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Re: våbenloven ang knive
Pistoler er strengt forbudte i nattelivet - har det hjulpet?
Bliver man alligevel straffet hårdt for en simpel kniv, kan man jo gøre sig overvejelserne, om ikke man i stedet var bedre rustet med en pistol, såfremt man tilhørte det segment.
Bliver man alligevel straffet hårdt for en simpel kniv, kan man jo gøre sig overvejelserne, om ikke man i stedet var bedre rustet med en pistol, såfremt man tilhørte det segment.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Bronze Member
- Interesser: Blankvåben og luftrifler
- Geografisk sted: Kongernes Nordsjælland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Nope... Der bliver skudt med jævne mellemrum, gerne om aftenen/natten og ofte i ghettoområder...C-X skrev:Pistoler er strengt forbudte i nattelivet - har det hjulpet?
-
- Gold Member
- Interesser: Hagljagt og flugtskydning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 21 times
At konsekvent omtale knive som våben er et retorisk trick: "italesættelse".Elbæk skrev:Jeg er helt enig i at det er fejlagtigt konsekvent at omtale knive som våben - noget som Pind og rigspolitiet nærmest har gjort til et mantra.
Bliver noget konsekvent omtalt som noget bestemt, vil folk ubevist begynde at få den opfattelse uanset om det er korrekt eller ej.
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Lidt ligesom når Geo Heltboe konsekvent bliver omtalt som værende komiker.Simon-MS skrev:At konsekvent omtale knive som våben er et retorisk trick: "italesættelse".Elbæk skrev:Jeg er helt enig i at det er fejlagtigt konsekvent at omtale knive som våben - noget som Pind og rigspolitiet nærmest har gjort til et mantra.
Bliver noget konsekvent omtalt som noget bestemt, vil folk ubevist begynde at få den opfattelse uanset om det er korrekt eller ej.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington
- Hedegaard
- Silver Member
- Interesser: Alt mellem himmel og jord...
- Geografisk sted: Fyn...
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 74 times
I morgen skal Folketingets retsudvalg behandle lovforslag L 107. Må jeg foreslå at du udnytter muligheden for at gøre medlemmerne opmærksomme på, at L 107 er en omgang sjusk som ikke er en lempelse for alm. borgere men en drakonisk stramning uden hold i den virkelige verden.
Det behøver ikke være en lang klagesang, men bare 3 linier hvor du gør opmærksom på, at lovforslaget langt fra er som det skal være og at det lukker op for en tsunami af gråzoner og retssager.
Jeg advokerer ihvertfald for at loven som vi kender den bibeholdes og måske med den lille tilføjelse (som vil gøre en lovrevision unødvendig og som vil kunne gøres rent administrativt) nemlig at præcisere i loven snarere end i bemærkninger til samme, at en foldekniv skal af producenten være direkte konstrueret til at kunne betjenes uhindret med en hånd, for at være at regne for at være enhåndsbetjent.
Uanset hvad du vælger at skrive, så skriv og gør opmærksom på din kritik af lovforslaget!
Medlemmerne af retsudvalget:
DF:
dfamgn@ft.dk
peter.kofod.poulsen@ft.dk
susanne.eilersen@ft.dk
kenneth.kristensen.berth@ft.dk
martin.henriksen@ft.dk
tilde.bork@ft.dk
V:
bang.henriksen@ft.dk
jan.e@ft.dk
britt.bager@ft.dk
kristian.lorentzen@ft.dk
hans.thoning@ft.dk
michael.aastrup@ft.dk
LA:
henrik.dahl@ft.dk
simon.ammitzboll@ft.dk
C:
soren.pape.poulsen@ft.dk
S:
simon.kollerup@ft.dk
ole.haekkerup@ft.dk
mette.reissmann@ft.dk
mogens.jensen@ft.dk
rasmus.prehn@ft.dk
trine.bramsen@ft.dk
EL:
pernille.skipper@ft.dk
henning.hyllested@ft.dk
LA:
josephine.fock@ft.dk
RAD V.:
sofie.carsten.nielsen@ft.dk
emrah.tuncer@ft.dk
SF:
lisbeth.poulsen@ft.dk
(SIU)
aleqa.hammond@ft.dk
(IA)
aaja.larsen@ft.dk
Det behøver ikke være en lang klagesang, men bare 3 linier hvor du gør opmærksom på, at lovforslaget langt fra er som det skal være og at det lukker op for en tsunami af gråzoner og retssager.
Jeg advokerer ihvertfald for at loven som vi kender den bibeholdes og måske med den lille tilføjelse (som vil gøre en lovrevision unødvendig og som vil kunne gøres rent administrativt) nemlig at præcisere i loven snarere end i bemærkninger til samme, at en foldekniv skal af producenten være direkte konstrueret til at kunne betjenes uhindret med en hånd, for at være at regne for at være enhåndsbetjent.
Uanset hvad du vælger at skrive, så skriv og gør opmærksom på din kritik af lovforslaget!
Medlemmerne af retsudvalget:
DF:
dfamgn@ft.dk
peter.kofod.poulsen@ft.dk
susanne.eilersen@ft.dk
kenneth.kristensen.berth@ft.dk
martin.henriksen@ft.dk
tilde.bork@ft.dk
V:
bang.henriksen@ft.dk
jan.e@ft.dk
britt.bager@ft.dk
kristian.lorentzen@ft.dk
hans.thoning@ft.dk
michael.aastrup@ft.dk
LA:
henrik.dahl@ft.dk
simon.ammitzboll@ft.dk
C:
soren.pape.poulsen@ft.dk
S:
simon.kollerup@ft.dk
ole.haekkerup@ft.dk
mette.reissmann@ft.dk
mogens.jensen@ft.dk
rasmus.prehn@ft.dk
trine.bramsen@ft.dk
EL:
pernille.skipper@ft.dk
henning.hyllested@ft.dk
LA:
josephine.fock@ft.dk
RAD V.:
sofie.carsten.nielsen@ft.dk
emrah.tuncer@ft.dk
SF:
lisbeth.poulsen@ft.dk
(SIU)
aleqa.hammond@ft.dk
(IA)
aaja.larsen@ft.dk
- Werecat
- This member is
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 54 times
Done!
)
Mit øf:
"Kære ....
Jeg skriver til dig, da jeg kan se at Folketinget skal behandle den nye knivlov i morgen.
Som folketingsmedlem for et liberalt parti, vil jeg opfordre dig til at forholde dig kritisk til den nye lov. Loven er endnu mere sjusket og endnu mere "elastik i metermål" end det makværk den skal erstatte.
Loven lægger op til at alle ikke er lige for loven, idet folk med ikke nærmere defineret kriminelt eller suspekt udseende ikke må bære kniv, men "normalt" udseende godt må.
Endvidere er forudsætningen for at man kan have en lille rød sweitzerkniv i lommen at man har et anerkendelsesværdigt formål. Dette formål er kun sparsomt defineret og lægger op til omvendt bevisbyrde, hvilket strider imod fair retspleje i menneskeretskonventionen og grundet den manglende definition også en usikkerhed for den almindelige dansker, der på forhånd ikke kan føle sig sikker på, at det han gør er lovligt.
Jeg vil foreslå en ligetil forsimpling af loven. Drop det vagt definerede "enhåndsbetjent", men fasthold en maksimal bladlængde på 7 cm, hvor bladet ikke kan låses i udfoldet tilstand.
Gør det ligeledes ulovligt at bære enhver kniv på udskænkningssteder.
Med disse to punkter vil man opnå det samme som den nye knivlov, blot uden at ramme alle os sagesløse danskere, der bærer og bruger en lommekniv eller et multitool i dagligdagen.
Med forventning om en liberal og demokratisk lov og venlig hilsen."
(Jeg vil ikke høre om kommafejl, stavefejl eller bedre forslag til sætningsstruktur, for nu er mail'sne sendt
)
(Ja jeg glemte at skrive et emne da jeg sendte mailen til simon.... 
Mit øf:
"Kære ....
Jeg skriver til dig, da jeg kan se at Folketinget skal behandle den nye knivlov i morgen.
Som folketingsmedlem for et liberalt parti, vil jeg opfordre dig til at forholde dig kritisk til den nye lov. Loven er endnu mere sjusket og endnu mere "elastik i metermål" end det makværk den skal erstatte.
Loven lægger op til at alle ikke er lige for loven, idet folk med ikke nærmere defineret kriminelt eller suspekt udseende ikke må bære kniv, men "normalt" udseende godt må.
Endvidere er forudsætningen for at man kan have en lille rød sweitzerkniv i lommen at man har et anerkendelsesværdigt formål. Dette formål er kun sparsomt defineret og lægger op til omvendt bevisbyrde, hvilket strider imod fair retspleje i menneskeretskonventionen og grundet den manglende definition også en usikkerhed for den almindelige dansker, der på forhånd ikke kan føle sig sikker på, at det han gør er lovligt.
Jeg vil foreslå en ligetil forsimpling af loven. Drop det vagt definerede "enhåndsbetjent", men fasthold en maksimal bladlængde på 7 cm, hvor bladet ikke kan låses i udfoldet tilstand.
Gør det ligeledes ulovligt at bære enhver kniv på udskænkningssteder.
Med disse to punkter vil man opnå det samme som den nye knivlov, blot uden at ramme alle os sagesløse danskere, der bærer og bruger en lommekniv eller et multitool i dagligdagen.
Med forventning om en liberal og demokratisk lov og venlig hilsen."
(Jeg vil ikke høre om kommafejl, stavefejl eller bedre forslag til sætningsstruktur, for nu er mail'sne sendt

4151
- Scrapper
- Platin Member
- Interesser: Knive, bushcraft, vandring
- Geografisk sted: Kokkedal
Personligt, så ville jeg være ked af det, hvis den nuværende lov bibeholdes.
Et Kæmpe plus ved den nye lov er, at enhåndsbetjente lommeknive lovliggøres. Den del ser jeg meget nødigt fjernet. Jeg står meget tit i situationer, som besværliggøres af at skulle bruge to hænder til at åbne min kniv.
Et andet stort plus for mig er, at knive over 12 cm lovliggøres til friluftsaktiviteter.
Når det er sagt, så er det unægteligt et stort minus, at EDC området er så gråt som det er.
Og umiddelbart, så er de ikke mange formuleringer i selve lovteksten væk fra, at EDC kan lade sig gøre, uden gråzoner.
I min øjne, så er gråzonen blot, at vi ikke ved præcist hvad "små lommeknive" er.
Kald det bare at blæse og have mel i munden, at jeg vil have det hele.
Et Kæmpe plus ved den nye lov er, at enhåndsbetjente lommeknive lovliggøres. Den del ser jeg meget nødigt fjernet. Jeg står meget tit i situationer, som besværliggøres af at skulle bruge to hænder til at åbne min kniv.
Et andet stort plus for mig er, at knive over 12 cm lovliggøres til friluftsaktiviteter.
Når det er sagt, så er det unægteligt et stort minus, at EDC området er så gråt som det er.
Og umiddelbart, så er de ikke mange formuleringer i selve lovteksten væk fra, at EDC kan lade sig gøre, uden gråzoner.
I min øjne, så er gråzonen blot, at vi ikke ved præcist hvad "små lommeknive" er.
Kald det bare at blæse og have mel i munden, at jeg vil have det hele.
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Kald mig blot pessimist; men jeg er desværre ret overbevist om at knive med klingehul, flipper, thumb stud, mm. i praksis kommer til at ryge i den kategori som hyrdebrevet til loven omtaler som "særlig farlige" - alene fordi det er sådan rigspolitiet, så længe jeg kan huske det, har omtalt dem.
Jeg håber meget at jeg tager fejl...
Jeg håber meget at jeg tager fejl...
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
- Scrapper
- Platin Member
Nu har jeg ikke læst det hyrdebrev, så jeg ved ikke detaljerne om indholdet.
Dog ser jeg ikke noget i lovteksten eller bemærkningerne, der taler imod at knive med thumb-stud skulle være ulovlige, efter den nye lov.
Dog ser jeg ikke noget i lovteksten eller bemærkningerne, der taler imod at knive med thumb-stud skulle være ulovlige, efter den nye lov.
- Elbæk
- Platin Member
Du ser heller ikke noget i lovteksten om at EDC knive (måske) skal være lovlige - det skal du også finde i hyrdebrevet.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
- Scrapper
- Platin Member
Nej, men der står trods alt, at "små lommeknive" generelt vil blive betragtet som havende et anerkendelsesværdigt formål.
Og så læser jeg ikke noget om "særligt farlige" knive i bemærkningerne. Ikke hvad jeg har set i hvert fald.
Og så læser jeg ikke noget om "særligt farlige" knive i bemærkningerne. Ikke hvad jeg har set i hvert fald.
- Hedegaard
- Silver Member
Dog står der i bemærkningerne til L107 ( side 8, spalte 2 linie 29) følgende:
Dealbreakeren er dog for alvor at finde på side 13, spalte 2 linie 21:Der ses ikke at være noget entydigt grundlag for at fastslå, at alle enhåndsbetjente foldeknive generelt er farligere end andre almindeligt forekommende knive, herunder køkkenknive, der findes i de fleste danske hjem.
Ophævelsen af forbuddet mod enhåndsbetjente foldeknive vil betyde, at disse knive fremadrettet vil kunne besiddes på bopælen og medbringes på offentligt tilgængelige steder mv., når der foreligger et anerkendelsesværdigt formål hermed, f.eks. i forbindelse med jagt, fiskeri eller andre friluftsaktiviteter.
Så kan Hr. Justitsminister skrive alle de læserbreve han vil, hvor han roser L107 for at være en lempelse, det ændrer ikke på hvad der står skrevet i det materiale som skal danne grundlag for en evt. lovændring.Den foreslåede bestemmelse indebærer, at det er forbudt at være i besiddelse af en kniv på offentligt tilgængelige steder mv., hvis det ikke sker som led i erhvervsudøvelse, til brug ved jagt, lystfiskeri, sportsudøvelse eller et andet lignende anerkendelsesværdigt formål. Det er således som udgangspunkt forbudt at være i besiddelse af en kniv, hvis den ikke skal bruges til noget bestemt.
Senest rettet af Hedegaard 10. feb 2016, 23:55, rettet i alt 1 gang.
- Elbæk
- Platin Member
Den burde jo være klar nok 
Jeg kan se at betragtningerne om "særlig farlige" knive stammer fra infomaterialet, fra lanceringen af lovforslaget i dets oprindelige form. Glimrende hvis de har fjernet det i anden omgang.

Jeg kan se at betragtningerne om "særlig farlige" knive stammer fra infomaterialet, fra lanceringen af lovforslaget i dets oprindelige form. Glimrende hvis de har fjernet det i anden omgang.
Senest rettet af Elbæk 11. feb 2016, 22:57, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Jeg fik da da vist, i min træthed, blandet hyrdebrev og motivationstekst sammen her...
Begrundelse: Jeg fik da da vist, i min træthed, blandet hyrdebrev og motivationstekst sammen her...
- Scrapper
- Platin Member
Enig
I mine øjne, så burde bemærkningerne om at "små lommeknive" generelt vil anses som havende et anerkendelsesværdigt formål være en del af lovteksten.
Og så med en klar definition af hvad "små lommeknive er.
Hvis de (Pind, politiet, embedsmænd etc.) så gerne vil Madrock og World Legal til livs som EDC, så inkorporer klingetykkelse, klingebredde, bladstop, længde, låsbarhed mm. i definitionen af "små lommeknive".
Således at en lovlig EDC kniv kun kan være en Löwenmesser, SAK eller lignende.
Jeg ofrer gerne min Madrock som EDC(selvom jeg elsker den), hvis jeg i stedet lovligt kunne bære f.eks en Böker Tech Tool.
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=41&t=62859

I mine øjne, så burde bemærkningerne om at "små lommeknive" generelt vil anses som havende et anerkendelsesværdigt formål være en del af lovteksten.
Og så med en klar definition af hvad "små lommeknive er.
Hvis de (Pind, politiet, embedsmænd etc.) så gerne vil Madrock og World Legal til livs som EDC, så inkorporer klingetykkelse, klingebredde, bladstop, længde, låsbarhed mm. i definitionen af "små lommeknive".
Således at en lovlig EDC kniv kun kan være en Löwenmesser, SAK eller lignende.
Jeg ofrer gerne min Madrock som EDC(selvom jeg elsker den), hvis jeg i stedet lovligt kunne bære f.eks en Böker Tech Tool.
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=41&t=62859
- Hedegaard
- Silver Member
Jeg må tilstå at jeg finder løsningen som foreslået af Werecat ganske tillokkende, som en let og elefant måde at lukke foldeknivs farcen, nemlig at bibeholde den eksisterende lovgivning og blot droppe delen med "tohåndsbetjening", således at OHO er tilladt. Dette burde ikke være noget problem idet JM selv skriver om knive med OHO:
Der ses ikke at være noget entydigt grundlag for at fastslå, at alle enhåndsbetjente foldeknive generelt er farligere end andre almindeligt forekommende knive, herunder køkkenknive, der findes i de fleste danske hjem.
- NSander
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, ww2
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 342 times
Jeg er kæmpe fan af at folk kontakter politikerne, for at gøre opmærksom på de uheldige ting ved loven, f.eks det store spillerum til fri fortolkning af hvad der er anerkendelsesværdigt. Men jeg synes det er meget uheldigt, og unødvendigt hvis vi selv begynder at advokere for "maks 7cm" "hvor bladet ikke kan låses" "ikke kan åbnes med en hånd" etc. For når "vi" (folk taler heldigvis kun for sig selv, men dem der siger noget, ender alligevel med at repræsentere dem der ikke gør) gør det, så giver vi dermed det indtryk, at vi også synes at kniv er ekstra farlige, hvis bladet er mere end 7cm, eller kan låses, eller åbnes med en hånd. Og det er vi vel ikke enige om ?
Det er meget muligt at det er nødvendigt med en form for maksimal bladlængde, for at kunne trække en grænse et eller andet sted. Men hvorfor så ikke brug de 12 cm, der er omtalt andet sted i loven, som skellet mellem store og små knive. og så holde sig til det. Faktum er jo, at langt de fleste knive ude på det store marked, ikke passer ind i de paranoide danske regler. Der er mange lækre foldeknive, som har 7-8-9 cm blad, kan åbnes med en hånd, og låses, som ville være perfekte som hverdags lommeknive, og ikke ligner de "farlige-farlige" 80'er stiletto springknive.
TL:DR
Nøjes med at tale for lempelser, uden at tale for stramninger. Man kan godt skrive at man gerne vil have én ting, uden nødvendigvis at skulle "ofre" en anden ting i stedet.
Det er meget muligt at det er nødvendigt med en form for maksimal bladlængde, for at kunne trække en grænse et eller andet sted. Men hvorfor så ikke brug de 12 cm, der er omtalt andet sted i loven, som skellet mellem store og små knive. og så holde sig til det. Faktum er jo, at langt de fleste knive ude på det store marked, ikke passer ind i de paranoide danske regler. Der er mange lækre foldeknive, som har 7-8-9 cm blad, kan åbnes med en hånd, og låses, som ville være perfekte som hverdags lommeknive, og ikke ligner de "farlige-farlige" 80'er stiletto springknive.
TL:DR
Nøjes med at tale for lempelser, uden at tale for stramninger. Man kan godt skrive at man gerne vil have én ting, uden nødvendigvis at skulle "ofre" en anden ting i stedet.
- Hedegaard
- Silver Member
Hvad end din holdning er, det være sig på hold "bevar reglerne som de er" eller på hold "Jeg vil have frihed til selv at bestemme hvilken kniv jeg vil bære" eller en hel tredje eller fjerde holdning, så giv din mening til kende overfor dem der i sidste ende skal bestemme hvilken lommekniv (om nogen) vi må stikke i lommen.
Uanset hvad, så må L 107 ikke få lov at slå rod i politikernes sind. Her er i sandhed en tidsel der er at betragtes som en invasiv art og som skal bekæmpes som en sådan.
Uanset hvad, så må L 107 ikke få lov at slå rod i politikernes sind. Her er i sandhed en tidsel der er at betragtes som en invasiv art og som skal bekæmpes som en sådan.
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: 3700
- Been thanked: 3 times
Der er vist ingen tvivl om, at de enhåndsbetjente foldeknive der omtales, som "ikke mere farlige end andre knive" , er de almindelige to hånds knive, det kan lade sig gøre at åbne med en hånd, alt andet er vist ønsketænkning.
- Jeppes
- Gold Member
- Interesser: Luft og teknik
- Geografisk sted: Syddjurs
- Holmgren
- Bronze Member
- Interesser: Nnnn
- Geografisk sted: Nnnn
Vi skal nok ikke regne med ændringer, nogen har dygtigt plantet den her http://politik.tv2.dk/2016-02-11-faengs ... ig-knivlov 

...
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Der er da vist ikke nogen der har talt for stramninger her?NSander skrev: Nøjes med at tale for lempelser, uden at tale for stramninger. Man kan godt skrive at man gerne vil have én ting, uden nødvendigvis at skulle "ofre" en anden ting i stedet.
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor fængselsansattes mening har mere vægt end enhver andens?Holmgren skrev:Vi skal nok ikke regne med ændringer, nogen har dygtigt plantet den her http://politik.tv2.dk/2016-02-11-faengs ... ig-knivlov
Man må formode at der slet ikke er lovlige knive i fængslerne?
Både det og artiklen i Berlingske er typisk uinvolveret mikrofonholderi. Journalisterne har overhoved ikke fattet den grundlæggende problemstilling med "anerkendelsesværdigt"
http://www.b.dk/nationalt/pind-vil-fjer ... nattelivet
Senest rettet af ReneKJ 11. feb 2016, 08:20, rettet i alt 1 gang.
- Holmgren
- Bronze Member
- Interesser: Nnnn
- Geografisk sted: Nnnn
Det er rent bestillingsarbejde / dygtigt spindoktori fra Pindens side. Fængselsforbundet er så vidt jeg husker de eneste - udover rigspolitiet og JM - der synes det her en fantastisk ide...
...
-
- Bronze Member
- Interesser: Blankvåben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 16 times
"Vi kan desværre se, at knivstikkeri stadig florerer i større omfang." (fra artiklen der linkes til, ovenfor)
Hvor kan det ses? Mener da at end ikke RP har statistik over det. Mon det bare er avisoverskrifter og populistisk hysteri det kan ses i?
JF tages iøvrigt også til indtægt. Den allestedsnærværende Trine Bramsen anvendes også som ""nyttig idiot"
*suk*
Hvor kan det ses? Mener da at end ikke RP har statistik over det. Mon det bare er avisoverskrifter og populistisk hysteri det kan ses i?
JF tages iøvrigt også til indtægt. Den allestedsnærværende Trine Bramsen anvendes også som ""nyttig idiot"
*suk*
Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin
-
- Gold Member
- Interesser: Buejagt, buebyg og knive
- Geografisk sted: Midtvestsjælland
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 41 times
De to helt store spørgsmål lige nu er:
Hvad er "små lommeknive"?
Og hvad karkteriserer knive der er "udformet på en måde, så den uanset
størrelsen er særligt egnet som angrebs- og stikvåben"?
Mht det sidste så er jeg overbevist om at det, med tid,kommer til at omfatte det der i gamle dage blev kaldt "hurtigtræksknive", dvs. thump-hole, flipper, stud knive!
Hvis en dommer kan overbevises om at en Buck 112 er en enhåndsbetjent kniv, så bliver det INGEN sag at overbevise ham/hende om at en flipper i alt praktisk henseende er en springkniv. Og politiet skal nok forsøge at tage den til retten hvis det eneste de har efter en ransagning af et hjem hos en suspekt person, er et par flipper knive.
Cheers
Hvad er "små lommeknive"?
Og hvad karkteriserer knive der er "udformet på en måde, så den uanset
størrelsen er særligt egnet som angrebs- og stikvåben"?
Mht det sidste så er jeg overbevist om at det, med tid,kommer til at omfatte det der i gamle dage blev kaldt "hurtigtræksknive", dvs. thump-hole, flipper, stud knive!
Hvis en dommer kan overbevises om at en Buck 112 er en enhåndsbetjent kniv, så bliver det INGEN sag at overbevise ham/hende om at en flipper i alt praktisk henseende er en springkniv. Og politiet skal nok forsøge at tage den til retten hvis det eneste de har efter en ransagning af et hjem hos en suspekt person, er et par flipper knive.
Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre
― Ben Goldacre