Søren Pinds syn på halvauto-rifler til sportsskydning
-
- Newbie
- Interesser: Våbenworship og jagt
- Geografisk sted: Sydjylland
- Geografisk sted: Sydjylland
- Has thanked: 1 time
Søren Pinds syn på halvauto-rifler til sportsskydning
Jeg faldt tilfældigt over dette dokument fra FT, som sikkert kan have almen interesse i dette forum:
http://www.ft.dk/samling/20151/almdel/r ... 582135.pdf
http://www.ft.dk/samling/20151/almdel/r ... 582135.pdf
-
- Silver Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: udkantsdanmark
- Has thanked: 4 times
Re: Søren Pinds syn på halvauto-rifler til sportsskydning
Hvad så med paintball. Her trænes taktisk indtrængen. Gadekampe oma.
Skræmmende dårlige forklaringer af pinden
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skræmmende dårlige forklaringer af pinden
-
- Bronze Member
- Interesser: Historiskskydning
- Geografisk sted: Midt-Sjælland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 24 times
Hmm. Det kunne være rart hvis jm kunne oplyse hvormange IPSC skytter på lands- og verdensplan, som anvender deres færdigheder til grusomme ting. Når man kan hive x antal procent af en ungdomsårgang ind i militæret og lære dem disse "færdigheder" går man så udfra at de glemmer dem når man bliver civil igen? Jeg ser udtalelsen som endnu et eksempel på den arrogance, der er overfor lovlydige skytter.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Som jeg læser det, så viser det blot, at han ikke HAR noget syn på det. Han henviser bare til rigspolitiets syn på det.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Gold Member
- Interesser: Buejagt, buebyg og knive
- Geografisk sted: Midtvestsjælland
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 41 times
Der kan efterhånden ikke være tvivl om at det er Rigspolitiet der De Facto laver landets våbenlovgivning. Man kan efterhånden godt blive lidt i tvivl om hvorvidt Søren Pind ejer en selvstændig holdning på våbenområdet.
Cheers
Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre
― Ben Goldacre
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Tjah. Taget ud af kontekst virker de fleste argumenter rimelige, men:
*Træning i våbenbrug: I forhold til de flere tusinde som staten uddanner hvert år kan de vist ikke gøre den store forskel.
Kræv en sikkerhedsgodkendelse hvis det endeligt skal være.
*Halvautomatiske til sport bliver ikke blokeret til 2 skud: Det er nu heller ikke min fornemmelse at mange af jagtriflerne bliver plomberet, de er stort set uanvendelige i den tilstand.
*Våbnene kan blive stjålet: Det er vel 100% den samme risiko som med jagtvåben?
*Langt større udbredelse af halvautomatiske rifler: Indrømmet, nu hiver jeg tallene ud af min bagdel. Men det er mit indtryk at antallet af Danske IPSC skytter er fuldstændigt minimalt i forhold til antallet af Jægere.
Hvis jeg absolut ville have en halvautomatisk riffel, så kan det gøres på ganske kort tid allerede nu. Her er et tilfældigt eksempel:
Teori: 10/9 + 17/9 2016 – kl. 8.30 – 17.00
Praktik: 11/9 + 18/9 2016
2 weekender og så prøven, så kan jeg få tilladelse til en halv automatisk riffel.
Så virker det fuldstændigt ude af proportioner at bekymre sig om IPSC.
Mon ikke sandheden er at de i virkeligheden er stærkt utilfredse med at skulle give tilladelserne på jagttegn, og i stedet blokere hvor de kan?
For øvrigt kan alle argumenterne også benyttes til et forbud mod halvautomatiske pistoler.
*Træning i våbenbrug: I forhold til de flere tusinde som staten uddanner hvert år kan de vist ikke gøre den store forskel.
*Halvautomatiske til sport bliver ikke blokeret til 2 skud: Det er nu heller ikke min fornemmelse at mange af jagtriflerne bliver plomberet, de er stort set uanvendelige i den tilstand.
*Våbnene kan blive stjålet: Det er vel 100% den samme risiko som med jagtvåben?
*Langt større udbredelse af halvautomatiske rifler: Indrømmet, nu hiver jeg tallene ud af min bagdel. Men det er mit indtryk at antallet af Danske IPSC skytter er fuldstændigt minimalt i forhold til antallet af Jægere.
Hvis jeg absolut ville have en halvautomatisk riffel, så kan det gøres på ganske kort tid allerede nu. Her er et tilfældigt eksempel:
2 weekender og så prøven, så kan jeg få tilladelse til en halv automatisk riffel.
Så virker det fuldstændigt ude af proportioner at bekymre sig om IPSC.
Mon ikke sandheden er at de i virkeligheden er stærkt utilfredse med at skulle give tilladelserne på jagttegn, og i stedet blokere hvor de kan?
For øvrigt kan alle argumenterne også benyttes til et forbud mod halvautomatiske pistoler.
-
- Bronze Member
- Geografisk sted: svendborg
- Been thanked: 21 times
Hvis Søren Pinds(Rigspolitiets/NWO's) argumenter holder/accepteres, er der intet til hinder for at de snarest muligt forbyder IPSC pistol også. Jeg håber blot krigen kommer i min tid, så mine børn kan vokse op i et frit samfund 

PBD
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Der kræves i forvejen en godkendelse som skal via Politiet (SKV2/SKV3) for overhovedet at kunne komme på IPSC kursus og efterfølgende skyde IPSC herhjemme.ReneKJ skrev:Tjah. Taget ud af kontekst virker de fleste argumenter rimelige, men:
Og ja, jeg er da helt enig mht. træning. Jeg holdt ikke op med at kunne våbenbrug, taktik og teknik da jeg forlod forsvaret.
Ja, vi taler et forhold i omegnen af 1:442 - og det er langt fra alle IPSC skytter som ville begynde af skyde IPSC riffel.ReneKJ skrev:*Langt større udbredelse af halvautomatiske rifler: Indrømmet, nu hiver jeg tallene ud af min bagdel. Men det er mit indtryk at antallet af Danske IPSC skytter er fuldstændigt minimalt i forhold til antallet af Jægere.
Ja, det virker helt grotest. Jeg har to forskellige kort i min tegnebog. Det ene er gult, og at få nye våben på det kræver både, at jeg aktivt skyder med de våben jeg har, og en person som ser mig jævnligt skal sige god for min ansøgning, før den bliver sendt til Politiet til godkendelse.ReneKJ skrev:Hvis jeg absolut ville have en halvautomatisk riffel, så kan det gøres på ganske kort tid allerede nu. Her er et tilfældigt eksempel:
Det andet kort er hvidt og grønt, og gør at jeg kan få tilladelse til at købe våben ved at sende en ansøgning til Politiet. Der er ingen krav om aktivitet, og de personer som behandler mine ansøgninger kender intet til mig, ud over hvad der skal slåes op i et par registere. I mit tilfælde vil der der kan slåes op så være meget begrænset, og giver dybest set ingen viden om hvordan jeg er som person.
Helt givetvis.ReneKJ skrev:Mon ikke sandheden er at de i virkeligheden er stærkt utilfredse med at skulle give tilladelserne på jagttegn, og i stedet blokere hvor de kan?
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Det er i øvrigt stort set de samme argumenter som kom frem, da man (JM/RP) forsøgte at presse Dansk Skytteunion til at trække forbundets godkendelse af IPSC som skydedisciplin tilbage i 2007-2008.PBD skrev:Hvis Søren Pinds(Rigspolitiets/NWO's) argumenter holder/accepteres, er der intet til hinder for at de snarest muligt forbyder IPSC pistol også. Jeg håber blot krigen kommer i min tid, så mine børn kan vokse op i et frit samfund
Edit: huskede forkert, det startede allerede tilbage i 2006, og der kan læses lidt om det her på NVF.
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 1122 times
Det er jo bare så sørgeligt, at myndigheder og politikere grundlæggende nærer en dyb mistillid til befolkningen. Ikke så sært, at der så vender en naturlig skepsis den anden vej.
Da jeg gik til soldat var vi 8.000 om året der lærte det håndværk. Jeg ved godt at tallet er betydeligt lavere nu, men det er vel stadig et par tusind årligt. Hvor meget betyder nogle få baneskytter i den sammenhæng? Pfffh.
Da jeg gik til soldat var vi 8.000 om året der lærte det håndværk. Jeg ved godt at tallet er betydeligt lavere nu, men det er vel stadig et par tusind årligt. Hvor meget betyder nogle få baneskytter i den sammenhæng? Pfffh.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- The Yeti
- Platin Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Malmø
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 63 times
Det var måske mere tiden til at støttede op om skytterne
http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/sarb ... tan-skydd/
The Yeti
http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/sarb ... tan-skydd/
The Yeti
- Deer Hunter
- Gold Member
- Interesser: Jagt.
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 7 times
Lassescout skrev:Det er jo bare så sørgeligt, at myndigheder og politikere grundlæggende nærer en dyb mistillid til befolkningen. Ikke så sært, at der så vender en naturlig skepsis den anden vej.

Jeg er så træt af Rigspolitiet og deres måde at behandle skytter/jægere/våbensamlere på

Deer Hunter 5.6
-
- Platin Member
- Interesser: Buejagt
- Geografisk sted: Kbh nv
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 60 times
Krigen vil blive udskudt til vi er endnu færre og afvæbnede så vi nemt kan nedslagtesPBD skrev:Hvis Søren Pinds(Rigspolitiets/NWO's) argumenter holder/accepteres, er der intet til hinder for at de snarest muligt forbyder IPSC pistol også. Jeg håber blot krigen kommer i min tid, så mine børn kan vokse op i et frit samfund
- LHT
- Bronze Member
- Interesser: Zen in the art of shooting
- Geografisk sted: Rastepladsen imellem Jylland og Sjælland
- Has thanked: 19 times
Det er jo slet ikke et problem når den udøvende magt også bliver den lovgivende magt...Holten101 skrev:Der kan efterhånden ikke være tvivl om at det er Rigspolitiet der De Facto laver landets våbenlovgivning. Man kan efterhånden godt blive lidt i tvivl om hvorvidt Søren Pind ejer en selvstændig holdning på våbenområdet.
Cheers
Amateurs practice until they get it right
-
- Silver Member
- Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
- Geografisk sted: Østdanmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 14 times
Det er der sådan set ikke noget nyt i.LHT skrev:Det er jo slet ikke et problem når den udøvende magt også bliver den lovgivende magt...
Wiki skrev:I Danmark er der på det statslige niveau en opdeling mellem den lovgivende magt (principielt Folketinget og kongen i forening), den udøvende magt (kongen, det vil sige regeringen og underorganer) og den dømmende magt (domstolene)[4]. Det er værd at bemærke, at den udøvende magt er en del af den lovgivende magt, og at regeringen principielt kan blokere for lovforslag. Dette lever ikke helt op til Montesquieus ideal om en skarp adskillelse
- LHT
- Bronze Member
- Interesser: Zen in the art of shooting
- Geografisk sted: Rastepladsen imellem Jylland og Sjælland
- Has thanked: 19 times
Deesværre ikke nej.Falco Subniger skrev: Det er der sådan set ikke noget nyt i.
Amateurs practice until they get it right
- Consul74
- Silver Member
- Interesser: Gamle og klassiske våben.
- Geografisk sted: Lolland.
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Skal Cowboy action så også forbydes. De træner også i hurtige skud................