Koster det jagttegnet at regulerer råger uden tilladelse?
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Koster det jagttegnet at regulerer råger uden tilladelse?
På skydebanen overhørte jeg en samtale, om en jæger der overvejede at hjælpe en nabo med at regulerer råger, selv om denne havde fået afslag på reguleringen, da rågerne efter Naturstyrelsens mening ikke var til gene.
Jeg kom til at tænke på om en sådan forseelse ville koste den pågældende jæger jagttegnet, hvis det blev kendt at han deltog i en ikke-godkendt regulering. Er der nogen her der har et bud på det?
Peter
Jeg kom til at tænke på om en sådan forseelse ville koste den pågældende jæger jagttegnet, hvis det blev kendt at han deltog i en ikke-godkendt regulering. Er der nogen her der har et bud på det?
Peter
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 592 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Re: Koster det jagttegnet at regulerer råger uden tilladelse?
Forhåbentlig straffes det kun med bøde. Det er heller ikke ved alle færdselsovertrædelser man mister kørekortet.PSindrup skrev:På skydebanen overhørte jeg en samtale, om en jæger der overvejede at hjælpe en nabo med at regulerer råger, selv om denne havde fået afslag på reguleringen, da rågerne efter Naturstyrelsens mening ikke var til gene.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Igen beviser episoden dog, at folk er for dumme og ikke kan holde deres kæft om de tåbeligheder de foretager sig. De kan lige så godt lade være, for de ender alligevel med at udlevere sig selv. Til skade for flertallet og de opnår altså ikke ligefrem ros, hos ret mange andre jægere, mens vores modstandere lapper det i sig (da de sagligt glemmer deres egne fejl).
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Platin Member
- Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
- Geografisk sted: sydjylland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 44 times
Spørger du for at kunne advare idioten eller bare fordi du er nysgerrig ? . Jeg kender ikke straffen, men gider ikke tage mig af sådan snak
Nogle vil sige han bare skal skyde og holde sin kæft, jeg mener det er hans eget problem hvis han bliver taget på det.
Du kunne jo anmelde ham og se hvad straffen er, så for du jo en juridisk afgørelse - alt andet tror jeg er spekulationer
God rågeregulering
Nogle vil sige han bare skal skyde og holde sin kæft, jeg mener det er hans eget problem hvis han bliver taget på det.
Du kunne jo anmelde ham og se hvad straffen er, så for du jo en juridisk afgørelse - alt andet tror jeg er spekulationer
God rågeregulering

Bobo ------ Igen uden billeder
-
- UDMELDT AF NVF
Jeg spørger egentlig mest for at kunne advare ham.Bobo skrev:Spørger du for at kunne advare idioten eller bare fordi du er nysgerrig ? . Jeg kender ikke straffen, men gider ikke tage mig af sådan snak
God rågeregulering
Peter
-
- Silver Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: udkantsdanmark
- Has thanked: 4 times
Der er ingen tvivl om at det er ulovligt at regulere fuglene. Får du noget ud af at fortælle manden at han vil gøre noget som han godt ved er ulovligt? Var det ikke bedre at du gjorde en indsats for at få lov til at regulere rågerne? Feks ringe til borgmesteren søndag morgen.
Der er ingen high fives på vej ved at løbe rundt og stikke andre som muligvis lige bøjer elastikken en anelse. Tværtimod så kan man opleve en del modvind i de kredse man færdes i. Jeg syntes det kræver en del pli at bryde ind i andres samtale for at irettesætte. Det ville være anderledes hvis i sad sammen omkring bordet og fik en øl og den ene så siger. "Jeg har en kammerat, som er meget generet af råger, han har søgt om reguleringstilladelse. Men er blevet afvist. Hvad mon der vil ske, hvis jeg regulerer dem og det bliver opdaget?" Og du så svarer. "Det ved jeg ikke, men jeg kan undersøge det til næste uge"
Hvis man som nyjæger og ny skytte i klubhuset vender sig om og bryder ind i samtalen. "Hov, det der er forbudt, det kommer du i fængsel for" Så kommer du nok til at trykke dine duer ud selv fremover.
Et helt tredie scenarie er at de har valgt at underholde dig, fordi de kender din holdning til når jagtloven strækkes. Det syntes jeg selv kan være underholdende. Altså at spille lidt på folks fordomme. Det er sku sjovt når en københavner spørger en fynbo om hvordan det er at bo på en ø.
Der er ingen high fives på vej ved at løbe rundt og stikke andre som muligvis lige bøjer elastikken en anelse. Tværtimod så kan man opleve en del modvind i de kredse man færdes i. Jeg syntes det kræver en del pli at bryde ind i andres samtale for at irettesætte. Det ville være anderledes hvis i sad sammen omkring bordet og fik en øl og den ene så siger. "Jeg har en kammerat, som er meget generet af råger, han har søgt om reguleringstilladelse. Men er blevet afvist. Hvad mon der vil ske, hvis jeg regulerer dem og det bliver opdaget?" Og du så svarer. "Det ved jeg ikke, men jeg kan undersøge det til næste uge"
Hvis man som nyjæger og ny skytte i klubhuset vender sig om og bryder ind i samtalen. "Hov, det der er forbudt, det kommer du i fængsel for" Så kommer du nok til at trykke dine duer ud selv fremover.
Et helt tredie scenarie er at de har valgt at underholde dig, fordi de kender din holdning til når jagtloven strækkes. Det syntes jeg selv kan være underholdende. Altså at spille lidt på folks fordomme. Det er sku sjovt når en københavner spørger en fynbo om hvordan det er at bo på en ø.
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 215 times
Er der ikke bare tale om en forkert udfyldt reguleringsansøgning?
/Kenneth
/Kenneth
-
- UDMELDT AF NVF
Så vidt jeg kunne forstå på samtalen, var problemet for landmanden, at fuglene ikke var til gene for personerne på gården, i.flg. naturstyrelsen, men "kun" afgrøderne.Kenneth Jensen skrev:Er der ikke bare tale om en forkert udfyldt reguleringsansøgning?
/Kenneth
Peter
-
- Platin Member
- Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Ja og i værste fald kommer du til selv, at skulle så dine egne ølUnknown skrev:Så kommer du nok til at trykke dine duer ud selv fremover.

-
- Silver Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: udkantsdanmark
1-0 og tilbage til studiet.Uldsok skrev:Ja og i værste fald kommer du til selv, at skulle så dine egne ølUnknown skrev:Så kommer du nok til at trykke dine duer ud selv fremover.

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 1122 times
Det der kan jeg godt være lidt slem til en gang imellem. Senest var i weekenden på Odense Jagtmessen. I DJ standen stod en flot udstoppet gravand. " Se den der, de smager herregodt" sagde jeg højt til min kone. Manden fra DJ var ved at få noget galt i halsen og sagde " dem spiser du da forhåbentlig ikke".Et helt tredie scenarie er at de har valgt at underholde dig, fordi de kender din holdning til når jagtloven strækkes. Det syntes jeg selv kan være underholdende. Altså at spille lidt på folks fordomme. Det er sku sjovt når en københavner spørger en fynbo om hvordan det er at bo på en ø.

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: silkeborg
- Been thanked: 6 times
Lassescout skrev:Det der kan jeg godt være lidt slem til en gang imellem. Senest var i weekenden på Odense Jagtmessen. I DJ standen stod en flot udstoppet gravand. " Se den der, de smager herregodt" sagde jeg højt til min kone. Manden fra DJ var ved at få noget galt i halsen og sagde " dem spiser du da forhåbentlig ikke".Et helt tredie scenarie er at de har valgt at underholde dig, fordi de kender din holdning til når jagtloven strækkes. Det syntes jeg selv kan være underholdende. Altså at spille lidt på folks fordomme. Det er sku sjovt når en københavner spørger en fynbo om hvordan det er at bo på en ø.![]()
![]()
UNdskyld, men jeg kan altså ikke lade være.
Det er nemlig rigtig god humor sådan noget...

- Boerge
- Platin Member
- Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
- Geografisk sted: østjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 89 times
Hm-hm--- Jeg har nu "hørt" at gravænder smager ad helvede til - skulle være trannet!! Men ellers kan jeg godt snuppe det med humoren!
Mindes for mange år siden! En kollega med god humor havde fået et sankekort til Marselisskoven v. Århus. Under en snak spurgte en anden kollega ( en meget regelret mand ) om der virkelig var noget at ordentlig træ at hente.
Første kollega sådan lidt henkastet: Vi har sgu altid kædesaven med, og kniber det, så napper vi sku lige et par hele træer! 2. kollega dybt indigneret: Det kan du da vel ikke finde på
Men første kollega blev i sporet, og det endte med, at nr. 2. kollega forlod "mødet" dybt forarget og fnysende.
Kollegaen tog selvfølgelig ikke lige nogle ulovlige træer med, men så muligheden for at få den meget regelrette til at hoppe på pinden.
Det er bare god værkstedshumor!!!
Mindes for mange år siden! En kollega med god humor havde fået et sankekort til Marselisskoven v. Århus. Under en snak spurgte en anden kollega ( en meget regelret mand ) om der virkelig var noget at ordentlig træ at hente.
Første kollega sådan lidt henkastet: Vi har sgu altid kædesaven med, og kniber det, så napper vi sku lige et par hele træer! 2. kollega dybt indigneret: Det kan du da vel ikke finde på
Men første kollega blev i sporet, og det endte med, at nr. 2. kollega forlod "mødet" dybt forarget og fnysende.
Kollegaen tog selvfølgelig ikke lige nogle ulovlige træer med, men så muligheden for at få den meget regelrette til at hoppe på pinden.
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!
-
- Gold Member
Boerge skrev:Hm-hm--- Jeg har nu "hørt" at gravænder smager ad helvede til - skulle være trannet!!
Eller smager af jord...

- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Der skal være plads til os alle sammen. Også til dem der træder et skridt ved siden af.Boerge skrev:Hm-hm--- Jeg har nu "hørt" at gravænder smager ad helvede til - skulle være trannet!! Men ellers kan jeg godt snuppe det med humoren!
Men når nogen bevidst skifter helt spor, så skal de have det af vide!
Men det med plads til at træde et skridt ved siden af (mange gange ved et uheld) SKAL der være plads til.
Ofte er det DER hvor NOGEN ikke kan tage lidt værkstedshumor. Altså dem, der ikke kan skelne mellem et skridt ved siden af, og så det at skifte spor, at det står af for mig.
Jeg har selv løbet over for rødt lys i et fodgængerfelt (hvor der ikke kom noget trafik) bare fordi jeg havde travlt.
Jeg er selv blevet stoppet af en fornuftig strømer, der gav mig en advarsel for at overskride hastighedsbegrænsningen, en tidlig morgen, hvor der kun var ham og jeg.
DEN strisser havde kunnet tage værkstedshumoren (han udsatte mig selv for den

Og sådan er det også med alle andre mennesker.
Min fornemmelse er bare, at dem der kan tage "værkstedshumoren" også er dem, der kan skelne mellem et skridt ved siden af og et helt vognbaneskift.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Gold Member
Langenge skrev:Der skal være plads til os alle sammen. Også til dem der træder et skridt ved siden af.Boerge skrev:Hm-hm--- Jeg har nu "hørt" at gravænder smager ad helvede til - skulle være trannet!! Men ellers kan jeg godt snuppe det med humoren!
Men når nogen bevidst skifter helt spor, så skal de have det af vide!
Men det med plads til at træde et skridt ved siden af (mange gange ved et uheld) SKAL der være plads til.
Ofte er det DER hvor NOGEN ikke kan tage lidt værkstedshumor. Altså dem, der ikke kan skelne mellem et skridt ved siden af, og så det at skifte spor, at det står af for mig.
Jeg har selv løbet over for rødt lys i et fodgængerfelt (hvor der ikke kom noget trafik) bare fordi jeg havde travlt.
Jeg er selv blevet stoppet af en fornuftig strømer, der gav mig en advarsel for at overskride hastighedsbegrænsningen, en tidlig morgen, hvor der kun var ham og jeg.
DEN strisser havde kunnet tage værkstedshumoren (han udsatte mig selv for den)
Og sådan er det også med alle andre mennesker.
Min fornemmelse er bare, at dem der kan tage "værkstedshumoren" også er dem, der kan skelne mellem et skridt ved siden af og et helt vognbaneskift.

-
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Jagt, Fiskeri og Foto.
- Geografisk sted: NNW for Thisted
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times

Led mig ikke i fristelse , jeg kan godt selv finde vej
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Det er en balancegang - og nogen gange en halvsvær en...
Jeg kan også godt lide at drille folk som jeg finder lidt for stive i betrækket - men har også lært på den hårde måde at netop den slags mennesker har det med ikke at forstå (eller blatant ignorere) humoren i sligt.
Hvad man selv ytrer, i den fulde overbevisning at alle påhørende opfatter det i den humoristiske kontekst det var ment, kan meget hurtigt (ikke mindst hvis det passer med/kan tilpasses andres forudfattede holdninger/fordomme) blive til en "god historie".
Ovenstående er navnlig tilfældet når det kommer til jagt og våben...
Jeg kan også godt lide at drille folk som jeg finder lidt for stive i betrækket - men har også lært på den hårde måde at netop den slags mennesker har det med ikke at forstå (eller blatant ignorere) humoren i sligt.
Hvad man selv ytrer, i den fulde overbevisning at alle påhørende opfatter det i den humoristiske kontekst det var ment, kan meget hurtigt (ikke mindst hvis det passer med/kan tilpasses andres forudfattede holdninger/fordomme) blive til en "god historie".
Ovenstående er navnlig tilfældet når det kommer til jagt og våben...
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
- Kleth
- Platin Member
- Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 94 times
Jeg har al ære og respekt for de som holder deres egen sti ren, og kun spot for de som langer ud efter andre uden at holde deres egen sti ren.
Der kan ske uheld og det skal der være plads til, nogle uheld sker p.g.a. dum-/uviden-/kådhed og der bør være en konsekvens, men direkte overlagt . . . Så rummelig er jeg heller ikke, specielt omkring jagt og våben.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Der kan ske uheld og det skal der være plads til, nogle uheld sker p.g.a. dum-/uviden-/kådhed og der bør være en konsekvens, men direkte overlagt . . . Så rummelig er jeg heller ikke, specielt omkring jagt og våben.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Stor kbh
- Been thanked: 82 times
PSindrup skrev:På skydebanen overhørte jeg en samtale, om en jæger der overvejede at hjælpe en nabo med at regulerer råger, selv om denne havde fået afslag på reguleringen, da rågerne efter Naturstyrelsens mening ikke var til gene.
Peter
Normalt ikke, Men om det ses skærpende, at han har søgt, fået afslag, og gør det alligevel? hmm pas