Forsikringsselskab der godkender SKAFOR Blå?
- Randy M
- Platin Member
- Interesser: Jagt og våben
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 116 times
Forsikringsselskab der godkender SKAFOR Blå?
Mit nuværende forsikrings selskab ( Alm Brand ) godkender ikke SKAFOR Blå skabe der er opstillet efter 2016. Jeg har hørt at nogen forsikrings selskaber stadigvæk er helt tilfreds med ny opstillede SKAFOR Blå. Hvilken selskaber kender i til som godkender SKAFOR Blå opsat efter 2016?
Mvh Nicolai
Mvh Nicolai
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Re: Forsikrings selskab der godkender skafor blå?
Hvad skal du bruge skabet til siden forsikringen har noget at sige ? værdi opbevaring ?
er det bare våben, så kan forsikringen rende og hoppe. du skal dog være opmærksom på at værdien af alle dine skydere måske er så høj at de kræver skabet af hensyn til værdien.
er det bare våben, så kan forsikringen rende og hoppe. du skal dog være opmærksom på at værdien af alle dine skydere måske er så høj at de kræver skabet af hensyn til værdien.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Randy M
- Platin Member
Ingen værdi opbevaring, kun våben, ammo og optik. Hvordan med det der "rende og hoppe"? Det lyder som om der er nogen regler jeg ikke kender til.Raptor357 skrev:Hvad skal du bruge skabet til siden forsikringen har noget at sige ? værdi opbevaring ?
Jeg har allerede SKAFOR Blå våbenskab som er monteret før 2016, og det dækker de ( de har dog ikke givet mig svar endnu om jeg skal kunne bevise hvornår det er sat op ). Jeg har overvejet et skab mere, og SKAFOR Blå er en hel del billigere. Derfor jeg godt kunne tænke mig et selskab der godkender ny opstillede SKAFOR Blå.
Mvh Nicolai
Senest rettet af Randy M 20. apr 2016, 23:18, rettet i alt 1 gang.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Juridisk set må du stadig opbevare dine våben m.v. i SKAFOR Blå. Så hvis og såfremt policen kigger forbi, er der ingen is på koen. Det er kun hvis din forsikring skal dække, de skal opbevares i et EN grade 0-et eller andet, eller hvad pokker det nu hedder.Nicolai skrev:Ingen værdi opbevaring, kun våben, ammo og optik. Hvordan med det der "rende og hoppe"? Det lyder som om der er nogen regler jeg ikke kender til.Raptor357 skrev:Hvad skal du bruge skabet til siden forsikringen har noget at sige ? værdi opbevaring ?
Mvh Nicolai
M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

- Randy M
- Platin Member
Den er jeg helt med påTimber skrev:Juridisk set må du stadig opbevare dine våben m.v. i Skafor blå... Så hvis og såfremt policen kigger forbi, er der ingen is på koen... Det er kun hvis din forsikring skal dække, de skal opbevares i et EN grade 0-et eller andet, eller hvad pokker det nu hedder...

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Ok, så har jeg måske misforstået dit spørgsmål. Men ok, det er også sent, og jeg burde vel ligge i min seng nu, og sove, eller noget.Nicolai skrev:Den er jeg helt med påTimber skrev:Juridisk set må du stadig opbevare dine våben m.v. i SKAFOR Blå. Så hvis og såfremt policen kigger forbi, er der ingen is på koen. Det er kun hvis din forsikring skal dække, de skal opbevares i et EN grade 0-et eller andet, eller hvad pokker det nu hedder.

M.v.h. Timber

- Randy M
- Platin Member
No problemoTimber skrev:Ok, så har jeg måske misforstået dit spørgsmål. Men ok, det er også sent, og jeg burde vel ligge i min seng nu, og sove, eller noget.Nicolai skrev:Den er jeg helt med påTimber skrev:Juridisk set må du stadig opbevare dine våben m.v. i SKAFOR Blå. Så hvis og såfremt policen kigger forbi, er der ingen is på koen. Det er kun hvis din forsikring skal dække, de skal opbevares i et EN grade 0-et eller andet, eller hvad pokker det nu hedder.

- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
både og.Timber skrev:Juridisk set må du stadig opbevare dine våben m.v. i SKAFOR Blå. Så hvis og såfremt policen kigger forbi, er der ingen is på koen. Det er kun hvis din forsikring skal dække, de skal opbevares i et EN grade 0-et eller andet, eller hvad pokker det nu hedder.Nicolai skrev:Ingen værdi opbevaring, kun våben, ammo og optik. Hvordan med det der "rende og hoppe"? Det lyder som om der er nogen regler jeg ikke kender til.Raptor357 skrev:Hvad skal du bruge skabet til siden forsikringen har noget at sige ? værdi opbevaring ?
Mvh Nicolai
hvis forsikringen stiller særlige krav til opbevaring af specielle ting så dækker de ikke hvis det ikke er opbevaret sådan. men en skyder er almindeligt indbo, den er ikke en særlig attraktiv og let omsættelig vare som f.eks. smykker.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 215 times
Re: Forsikringsselskab der godkender SKAFOR Blå?
Jeg har Tryg, og de er glade bare ens våben opbevares lovligt.
Det har jeg på en mail fra dem.
/Kenneth
Det har jeg på en mail fra dem.
/Kenneth