Lejekontrakt (Jagtleje)

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Maubla
Silver Member
Silver Member
Interesser: Riffel og ladning
Geografisk sted: Nordjylland

Lejekontrakt (Jagtleje)

Indlæg af Maubla » 23. maj 2016, 11:39

Hej
Det første år havde vi en kontrakt, i den stod der at vi ikke havde bukkejagten om foråret med, den var lavet så den galt for et år.
Den første kontrakt gældte kun for et år, som også står i kontrakten.

De efterfølgende år har vi haft bukkejagten med, men vi har ikke lavet en ny kontrakt. Vi lavede en mundelig aftale og det er foregået ved vi har talt sammen og over sms. Så der er ingen tvivl om vi har bukkejagten med.

Nu kom lodsejeren og ville have penge for bukkejagten i foråret, selvom vi har betalt 140kg for jagten for et år.
Jeg har meddelt lodsejeren at det kan han godt glemme for vi har betalt for jagten. nu er problemet at han ikke tager telefonen når jeg prøver at snakke med ham.

Vi har haft et super samarbejde med lodsejeren, og vi har fået opbygget et godt samarbejde med nabojagterne. Jagtens hovedformål er jagt på krondyr og Dåvildt.

Men er der ingenting som gælder når der ingen kontrakt er. Jagtlejen har jeg overført direkte til hans konto så han kan ikke sige vi ikke har jagten.

Vil gerne høre jeres mening.

Mvh Ole
Senest rettet af Lycon 23. maj 2016, 16:40, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinjen er tilpasset så den afspejler indlæggets indhold.

MichaelMejer
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Blankvåben og luftrifler
Geografisk sted: Kongernes Nordsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Lejekontrakt

Indlæg af MichaelMejer » 23. maj 2016, 12:06

Hvis det kan dokumenteres via jeres sms'er kan jeg ikke se hvordan han skulle kunne kræve flere penge end aftalt... En mundtlig aftale er jo ligeså bindende som en skriftlig jvf aftaleloven problemet er bare at bevise den da det vil være påstand mod påstand...

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Re: Lejekontrakt

Indlæg af C-X » 23. maj 2016, 13:06

Jeg har læst din problemstilling på VTF også. Tag ud og snak med manden, stille og roligt, forelæg ham din sag, hør på hans og se om ikke I kan nå en enighed. Uanset hvem der har ret, mest ret eller tager fejl, så er det her noget I skal nå til enighed om, hvis I skal kunne samarbejde fremover.

Du er ikke uden fejl, da du ikke har en skriftlig kontrakt på din jagt, som foreskrevet i jagtloven - uanset dansk aftaleret.

Han driver et landbrug og er sikkert hårdt presset, både økonomisk og personligt. Vis ham at han kan have gavn af dig fremover også, hvis du vil beholde jagten. Er han nede over det, så vær du den med overskuddet og glæden.

Det er godt nok at sondere sine rettigheder og muligheder, men hvis ikke det er sidste jagtsæson på stedet, så gå til ham.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar