FJ, jeg har rigtig svært med at følge din tankegang. Siger du at hvis jeg opretter en højre (eller venstre) ekstremistisk gruppe og bruger en Sauer 200 i gruppens logo, så skal disse rifler forbydes? Og folk der skyder med dem er politisk motiveret og ikke seriøse skytter?F J skrev:Silhuetten af en "M4" eller "M16" anvendes som politiske symboler, det gør silhuetten af en STI2011 ikke.ReneKJ skrev:Jeg syntes forresten det her er pudsigt:
Hvis en pistol skytte ønsker at købe et moderne våben der anvendes af militæret, optimere det med ekstra udstyr og bruge det på dynamiske baner der kræver både reaktionsevne og præcision gennem lange skudserier, så er han en dedikeret sportsmand.
Ønsker han at gøre det samme med en riffel så er han en suspekt type der hører hjemme på en overvågningsliste.
Hvorfor denne forskel?
Jeg ved godt det ikke er et ordret citat, men al den snak om signalværdi, militær, "sportsligt synspunkt" osv. videre peger IMHO i den retning
Når profiler identificerer sig med provokerende eller konfliktskabende amerikanske one-line statements som eks. "Friend or Foe", fremstår de i den politisk motiverede gruppe, og ikke som en dedikeret sportsmand.
Dansk Skytte Union overgår EU, mht stramninger
- Fredericianer
- Platin Member
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 32 times
Re: Dansk Skytte Union overgår EU, mht stramninger
Never confuse verbosity with veracity.
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Hvordan relatere det til mit spørgsmål?F J skrev:Silhuetten af en "M4" eller "M16" anvendes som politiske symboler, det gør silhuetten af en STI2011 ikke.ReneKJ skrev:Jeg syntes forresten det her er pudsigt:
Hvis en pistol skytte ønsker at købe et moderne våben der anvendes af militæret, optimere det med ekstra udstyr og bruge det på dynamiske baner der kræver både reaktionsevne og præcision gennem lange skudserier, så er han en dedikeret sportsmand.
Ønsker han at gøre det samme med en riffel så er han en suspekt type der hører hjemme på en overvågningsliste.
Hvorfor denne forskel?
Jeg ved godt det ikke er et ordret citat, men al den snak om signalværdi, militær, "sportsligt synspunkt" osv. videre peger IMHO i den retning
Når profiler identificerer sig med provokerende eller konfliktskabende amerikanske one-line statements som eks. "Friend or Foe", fremstår de i den politisk motiverede gruppe, og ikke som en dedikeret sportsmand.
Siger du i fuldt alvor at hovedargument mod en AR er at nogle udenlandske organisationer benytter den som logo? Den samme riffel som benyttes af danske soldater til at forsvare os med sender et negativt politisk budskab?
Men så må det vel være helt fint med en AUG eller en Tavor?
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Folkens - stop!
FJ praktiserer det der hedder trolling (tilsigtet eller utilsigtet). Lige nu bruger I al energien på, at debattere imod ham, frem for at være konstruktive omkring en løsning.
FJ praktiserer det der hedder trolling (tilsigtet eller utilsigtet). Lige nu bruger I al energien på, at debattere imod ham, frem for at være konstruktive omkring en løsning.
Men ovenstående in mente, kan man undre sig over, at FJ deltager på et debatforum eller denne debat i særdeleshed.F J skrev:Konkurrenceskytte og almindelig kontingentbetalende medlem af nogle skytteforeninger. Derudover har jeg ingen tilknytning til DSkyU og kan ikke svare på deres vegne. Mine holdninger til DSkyU fremfører jeg hvor der er chance for indflydelse og det er ikke på internettet.Glockster skrev:Hej F J
Jeg prøver lige at finde ud af hvor jeg har dig :-)
Hvad er din tilknyting til DSF?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Kristian_J
- Platin Member
- Interesser: Langdistanceskydning
- Geografisk sted: Glostrup
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 111 times
Enig, han troller 100%
... assistance from a distance!
-
- This member is
I har nok ret, jeg hoppede vist i med begge benC-X skrev:Folkens - stop!
FJ praktiserer det der hedder trolling (tilsigtet eller utilsigtet). Lige nu bruger I al energien på, at debattere imod ham, frem for at være konstruktive omkring en løsning..

- F J
- Bronze Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Det ser jeg som en forskel på riffel eller pistol.ReneKJ skrev:Hvordan relatere det til mit spørgsmål?F J skrev:Silhuetten af en "M4" eller "M16" anvendes som politiske symboler, det gør silhuetten af en STI2011 ikke.ReneKJ skrev:Jeg syntes forresten det her er pudsigt:
Hvorfor denne forskel?
Hvad mener du er forskellen?
NEJ! NEJ! NEJ!ReneKJ skrev:Siger du i fuldt alvor at hovedargument mod en AR er at nogle udenlandske organisationer benytter den som logo? Den samme riffel som benyttes af danske soldater til at forsvare os med sender et negativt politisk budskab?

Jeg skrev "politisk" henvisende til de provokerende eller konfliktskabende statements nogle bruger som signatur.
- Glockster
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 146 times
Lad os få tråden tilbage på sporet. Det her handler grundlæggende om vi har den rette organisations konstruktion i DK til at varetage ALLE skytters interesser.
DSkyU har med deres nyligt fremlagte holdninger vedr. visse våbentyper og skydninger demonstreret at de IKKE ønsker at bakke op om alle skytter men fokusere på OL programmer og lign (og fred være med det)
Imidlertid er det, i min optik, helt skævt at de sidder med så stor en magt at de kan "bestemme" hvad "rigtig" skydning er og i øvrigt ikke er så akademisk dannede, at de i det mindste udelukkende holder sig til at fremme deres skydninger og ikke i samme moment leger smagsdommere over det andre syntes er rigtig skydning.
Jeg ønsker blot for får "justeret" organisations sammensætningen, så eksempelvis DSF på lige fod med DSkyU kunne udstede SKV og få godkendt våbentyper.
Den anden konstruktion minder for meget om et monopol og det er ikke sundt for nogen (i ved magt korrumpere).
Så lad os alle gøre hvad vi kan for at få ændret det som er nu og i stedet få skabt det som kan støtte os alle uanset foretrukken våbentype/skydedisciplin og som SKAL holde sig for gode til at lege smagsdommere.
Så gør jeres mening gældende både på et forum som dette, men i lige så høj grad til repræsentantskabsmøderne og i klubberne og gør det nu for dem der sidder på magten lige nu ønsker os det tilsyneladende ikke godt.
DSkyU har med deres nyligt fremlagte holdninger vedr. visse våbentyper og skydninger demonstreret at de IKKE ønsker at bakke op om alle skytter men fokusere på OL programmer og lign (og fred være med det)
Imidlertid er det, i min optik, helt skævt at de sidder med så stor en magt at de kan "bestemme" hvad "rigtig" skydning er og i øvrigt ikke er så akademisk dannede, at de i det mindste udelukkende holder sig til at fremme deres skydninger og ikke i samme moment leger smagsdommere over det andre syntes er rigtig skydning.
Jeg ønsker blot for får "justeret" organisations sammensætningen, så eksempelvis DSF på lige fod med DSkyU kunne udstede SKV og få godkendt våbentyper.
Den anden konstruktion minder for meget om et monopol og det er ikke sundt for nogen (i ved magt korrumpere).
Så lad os alle gøre hvad vi kan for at få ændret det som er nu og i stedet få skabt det som kan støtte os alle uanset foretrukken våbentype/skydedisciplin og som SKAL holde sig for gode til at lege smagsdommere.
Så gør jeres mening gældende både på et forum som dette, men i lige så høj grad til repræsentantskabsmøderne og i klubberne og gør det nu for dem der sidder på magten lige nu ønsker os det tilsyneladende ikke godt.
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Glockster skrev:Lad os få tråden tilbage på sporet. Det her handler grundlæggende om vi har den rette organisations konstruktion i DK til at varetage ALLE skytters interesser.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Bemoni1
- Gold Member
- Interesser: Pistolskydning og Longrange
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 28 times
Jeg er, i svær grad, forvirret!!
På den ene side, vil DSkyU ikke registrere våben som har et " problematisk " udseende, såsom alt indenfor AR familien, samt Rem 700 og lignende.
MEN: På den anden side, har man optaget en disciplin, som hedder Combined Game shooting, hvor der indgår både haglgevær OG riffel med kikkertsigte, SAMT skydeskiver, som forestiller dyr.....!
Alt dette, mens man taler om, hvilke signaler, som man har lyst til at sende til omverdenen.
På den ene side, vil DSkyU ikke registrere våben som har et " problematisk " udseende, såsom alt indenfor AR familien, samt Rem 700 og lignende.
MEN: På den anden side, har man optaget en disciplin, som hedder Combined Game shooting, hvor der indgår både haglgevær OG riffel med kikkertsigte, SAMT skydeskiver, som forestiller dyr.....!
Alt dette, mens man taler om, hvilke signaler, som man har lyst til at sende til omverdenen.

Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.
Milton Friedman on government regulations.
-
- This member is
Signalet er vel at jagt er en sund fritidsinteresse. Samt ikke mindst at man gerne vil have jægerne som betalende medlemmer.Bemoni1 skrev:Jeg er, i svær grad, forvirret!!
Mon ikke de stadigvæk formår at dreje det så der kun anvendes våben fra dengang farfar var ung?
Det er da trods alt positivt at der indføres noget nyt.
- Glockster
- Moderator
Det er da hykleriets højborg...hvor mange Remington 700 tror du ikke der er jægere der skyder med? Så med den ene hånd forbyder de Rem 700 og med den anden hånd tillader de Rem 700 for nu bruges den til noget de syntes er fornuftigtReneKJ skrev:Signalet er vel at jagt er en sund fritidsinteresse. Samt ikke mindst at man gerne vil have jægerne som betalende medlemmer.Bemoni1 skrev:Jeg er, i svær grad, forvirret!!
Mon ikke de stadigvæk formår at dreje det så der kun anvendes våben fra dengang farfar var ung?

"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud
-
- This member is
Pas, jeg er ikke inde i riffelskydning.Glockster skrev:Det er da hykleriets højborg...hvor mange Remington 700 tror du ikke der er jægere der skyder med? Så med den ene hånd forbyder de Rem 700 og med den anden hånd tillader de Rem 700 for nu bruges den til noget de syntes er fornuftigtReneKJ skrev: Signalet er vel at jagt er en sund fritidsinteresse. Samt ikke mindst at man gerne vil have jægerne som betalende medlemmer.
Det jeg vil frem til er at det ikke nødvendigvis er inkonsistent at være for jagt-skydning selv om man syntes at rifler i moderne design sender et dårligt signal.
Og man kan godt mene at en Rem 700 er uegnet til de eksisterende discipliner, men kan bruges til nye jagtdicipliner.
Det betyder ikke at jeg er enig i deres vurdering, men det er internt konsistent, som man siger når nogen har stablet en overbevisende fantasiverden på benene.

- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 425 times
- Kontakt:
Mig bekendt har DSkyU ikke noget problem med Remington 700.Bemoni1 skrev:Jeg er, i svær grad, forvirret!!
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Irminsûl
- Silver Member
- Interesser: Våben og natur
- Geografisk sted: Nordsjælland.
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Modstand mod EU våbendirektiv, Forslag til forbud mod ½auto.
jeg synes alle herinde skulle tage og besøge facebooksiden for DSU. De har en reviewfunktion hvor man kan smide en 1/5 rating og levere en saglig og seriøs post om hvad man synes om deres totalt tarvelige forvaltning af de danske sportsskytters interesser
https://www.facebook.com/DanskSkytteUnion/
Måske kan dette hjælpe med at få dem til at indse deres pligt - så længe vi ikke begynder at kaste med mudder.
Måske kan dette hjælpe med at få dem til at indse deres pligt - så længe vi ikke begynder at kaste med mudder.
Please help me represent gun owners/shooters as 99% of us ARE: just regular folks who enjoy guns instead of golf.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 967 times
- Kontakt:
Re: Modstand mod EU våbendirektiv, Forslag til forbud mod ½auto.
Det er i hvert fald en indsats der ikke kræver alverden, hvis man alligevel er på FB.Irminsûl skrev:jeg synes alle herinde skulle tage og besøge facebooksiden for DSU. De har en reviewfunktion hvor man kan smide en 1/5 rating og levere en saglig og seriøs post om hvad man synes om deres totalt tarvelige forvaltning af de danske sportsskytters interesser
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- This member is
Nemlig, sørg for at det er seriøst, ellers bliver det bare affejet som en flok trolde der har organiseret en hadekampagne.Irminsûl skrev:jeg synes alle herinde skulle tage og besøge facebooksiden for DSU. De har en reviewfunktion hvor man kan smide en 1/5 rating og levere en saglig og seriøs post om hvad man synes om deres totalt tarvelige forvaltning af de danske sportsskytters interesser
Min facebook-allergi forhindre mig dog i at deltage

- Redakula
- Gold Member
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 20 times
Men måske effektivt hvis det holdes sobert.Bofhenator skrev:Det er i hvert fald en indsats der ikke kræver alverden, hvis man alligevel er på FB.Irminsûl skrev:jeg synes alle herinde skulle tage og besøge facebooksiden for DSU. De har en reviewfunktion hvor man kan smide en 1/5 rating og levere en saglig og seriøs post om hvad man synes om deres totalt tarvelige forvaltning af de danske sportsskytters interesser
Jeg tvivler på de helt fatter det (At dømme efter deres seneste svar) men der er den her nymodens ting der hedder internettet og på det er der noget der hedder en Shitstorm på nydansk

Godt nok ikke ekstrabladet dimensioner men det hjælper på det

/redakula ;-)
A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin
A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Det fik dem i hvert fald til at gå ud med en arrogant melding, som gik på at folk måske ikke havde forstået at deres ønskede 8mm grænse kun var for rifler, og at man selvfølgelig stadig kunne få SKV på pistoler i kalibre > 8mm. Den melding kom der så nogen utvetydige, men saglige, svar på:Irminsûl skrev:jeg synes alle herinde skulle tage og besøge facebooksiden for DSU. De har en reviewfunktion hvor man kan smide en 1/5 rating og levere en saglig og seriøs post om hvad man synes om deres totalt tarvelige forvaltning af de danske sportsskytters interesser
https://www.facebook.com/DanskSkytteUni ... 9883444433
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
De skal bare have svar på tiltale derinde! Og med den høje kvalitet af respons de får lige nu, kan de ikke bare tørre den af på tossede brokkehovede!Mapzter skrev:Det fik dem i hvert fald til at gå ud med en arrogant melding, som gik på at folk måske ikke havde forstået at deres ønskede 8mm grænse kun var for rifler, og at man selvfølgelig stadig kunne få SKV på pistoler i kalibre > 8mm. Den melding kom der så nogen utvetydige, men saglige, svar på:Irminsûl skrev:jeg synes alle herinde skulle tage og besøge facebooksiden for DSU. De har en reviewfunktion hvor man kan smide en 1/5 rating og levere en saglig og seriøs post om hvad man synes om deres totalt tarvelige forvaltning af de danske sportsskytters interesser
https://www.facebook.com/DanskSkytteUni ... 9883444433
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Glockster
- Moderator
Irminsûl skrev:jeg synes alle herinde skulle tage og besøge facebooksiden for DSU. De har en reviewfunktion hvor man kan smide en 1/5 rating og levere en saglig og seriøs post om hvad man synes om deres totalt tarvelige forvaltning af de danske sportsskytters interesser

Alle der er på Facebook bør give deres holdning til kende. Dansk Skytte Union ødelægger store dele af skydesporten og vasker hænder på "de politiske vinde". De glemmer vist at deres første og fornemmeste opgave er at varetage de danske skytters interesser og det uden at lege smagsdommere.
Så over på Facebook og giv DIN mening til kende men på en fornuftig og velafbalanceret måde......for den der tier samtykker...
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Wauw..... Der er jo en hel poet gemt i digGlockster skrev: Dansk Skytte Union ødelægger store dele af skydesporten og vasker hænder på "de politiske vinde".

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Glockster
- Moderator
Ja når først man er vred og skuffet kan man lige så godt være poetiskAgamemnon skrev:Wauw..... Der er jo en hel poet gemt i digGlockster skrev: Dansk Skytte Union ødelægger store dele af skydesporten og vasker hænder på "de politiske vinde".

I øvrigt undrer det mig at Dansk Skýtte Union slet ikke tager til genmæle på deres Facebook profil? men det kan selvfølgelig være de ikke finder det relevant

- Formandlao
- Silver Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Vendsyssel
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
Umiddelbart virker det en kende arrogant, at der ikke svares på de mange saglige indlæg og spørgsmål ... men måske handler det i virkeligheden om, at de ikke aner hvordan de skal rode sig ud af det igen!?Glockster skrev:Ja når først man er vred og skuffet kan man lige så godt være poetiskAgamemnon skrev:Wauw..... Der er jo en hel poet gemt i digGlockster skrev: Dansk Skytte Union ødelægger store dele af skydesporten og vasker hænder på "de politiske vinde".
![]()
I øvrigt undrer det mig at Dansk Skýtte Union slet ikke tager til genmæle på deres Facebook profil? men det kan selvfølgelig være de ikke finder det relevant
Jeg er spændt på hvad der sker, for de kan vel ikke tro at "det" bare driver over hvis de gemmer sig

Diligentia, Vis, Celeritas
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Tilsyneladende holder de ferie:Glockster skrev:I øvrigt undrer det mig at Dansk Skýtte Union slet ikke tager til genmæle på deres Facebook profil? men det kan selvfølgelig være de ikke finder det relevant
Hvem det så er der skriver på Unionens profil i uge 29 må stå hen i det uvisse.På grund af ferie kan der være dage i uge 29, hvor administrationen ikke tager telefonen / svarer på mail . Vi er på kontoret igen i uge 30. God sommer!
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Jeg er blevet kontaktet på Facebook-messenger fra unionens profil i går på baggrund af mit indlæg, så helt på ferie er de ikke.
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor