Hej
Jeg er pendler i vores lille land og råder over to boliger. Den ene har jeg CPR-adresse på, den anden i sagens natur ikke. Jeg opholder mig stort set lige meget hvert sted.
Er der nogen der ved om jeg må opbevare våben jeg har tilladelse til i begge boliger, hvis bare der er et våbenskab i begge?
Umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen for det.
Mvh Jakob
Må man have våben/våbenskab uden for CPR adresse?
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Re: Må man have våben/våbenskab uden for CPR adresse?
Man kan sagtens have anden opbevaringsadresse.. Men dem der evt bor der, må bare ikke have adgang til skabet...Parfait skrev:Hej
Jeg er pendler i vores lille land og råder over to boliger. Den ene har jeg CPR-adresse på, den anden i sagens natur ikke. Jeg opholder mig stort set lige meget hvert sted.
Er der nogen der ved om jeg må opbevare våben jeg har tilladelse til i begge boliger, hvis bare der er et våbenskab i begge?
Umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen for det.
Mvh Jakob
M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

- JPH
- Bronze Member
- Interesser: Våben, skydning, natur, IT
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 2 times
Re: Må man have våben/våbenskab uden for CPR adresse?
Det er ikke noget problem. Man registrerer dem blot med en anden opbevarings addresse som Timber siger.
Det kan dog være et problem hvis du flytter dem lidt tilfældigt mellem dine 2 bopæle. Det spurgte jeg netop ACV om, da jeg har alle mine skydere stående på mine forældres addresse, men måske godt kunne finde på i perioder at have en riffel eller 3 i min lejlighed for at at lette logistikken hvis jeg ville en tur på skydebane.
Svaret var at jeg ikke måtte have dem i min leglighed "i en længere periode", hvis opbevaringsaddressen var på gaarden hos de gamle.
Om det så reelt betyder "en længere periode" eller "absolut ikke mere end højst nødvendigt" ved jeg ikke
Det kan dog være et problem hvis du flytter dem lidt tilfældigt mellem dine 2 bopæle. Det spurgte jeg netop ACV om, da jeg har alle mine skydere stående på mine forældres addresse, men måske godt kunne finde på i perioder at have en riffel eller 3 i min lejlighed for at at lette logistikken hvis jeg ville en tur på skydebane.
Svaret var at jeg ikke måtte have dem i min leglighed "i en længere periode", hvis opbevaringsaddressen var på gaarden hos de gamle.
Om det så reelt betyder "en længere periode" eller "absolut ikke mere end højst nødvendigt" ved jeg ikke