Må man have våben/våbenskab uden for CPR adresse?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Parfait
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 84 times
Been thanked: 61 times

Må man have våben/våbenskab uden for CPR adresse?

Indlæg af Parfait » 15. aug 2016, 21:32

Hej

Jeg er pendler i vores lille land og råder over to boliger. Den ene har jeg CPR-adresse på, den anden i sagens natur ikke. Jeg opholder mig stort set lige meget hvert sted.

Er der nogen der ved om jeg må opbevare våben jeg har tilladelse til i begge boliger, hvis bare der er et våbenskab i begge?

Umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen for det.

Mvh Jakob

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Re: Må man have våben/våbenskab uden for CPR adresse?

Indlæg af Timber » 15. aug 2016, 21:57

Parfait skrev:Hej

Jeg er pendler i vores lille land og råder over to boliger. Den ene har jeg CPR-adresse på, den anden i sagens natur ikke. Jeg opholder mig stort set lige meget hvert sted.

Er der nogen der ved om jeg må opbevare våben jeg har tilladelse til i begge boliger, hvis bare der er et våbenskab i begge?

Umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen for det.

Mvh Jakob
Man kan sagtens have anden opbevaringsadresse.. Men dem der evt bor der, må bare ikke have adgang til skabet...
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
JPH
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Våben, skydning, natur, IT
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Re: Må man have våben/våbenskab uden for CPR adresse?

Indlæg af JPH » 15. aug 2016, 22:26

Det er ikke noget problem. Man registrerer dem blot med en anden opbevarings addresse som Timber siger.

Det kan dog være et problem hvis du flytter dem lidt tilfældigt mellem dine 2 bopæle. Det spurgte jeg netop ACV om, da jeg har alle mine skydere stående på mine forældres addresse, men måske godt kunne finde på i perioder at have en riffel eller 3 i min lejlighed for at at lette logistikken hvis jeg ville en tur på skydebane.
Svaret var at jeg ikke måtte have dem i min leglighed "i en længere periode", hvis opbevaringsaddressen var på gaarden hos de gamle.
Om det så reelt betyder "en længere periode" eller "absolut ikke mere end højst nødvendigt" ved jeg ikke :???:

Besvar