2 stk våben på SKV2
-
- Banned
- Interesser: Pistol og revolver
- Geografisk sted: Nordjylland
2 stk våben på SKV2
Jeg har allerede nu, efter få måneders medlemsskab af den lokale skytteforening fundet ud af at jeg skal have en 9mm og en S&W 686 6" revolver når tiden kommer til jeg kan få en SKV2, men er det muligt at få tilladelse til begge våben på samme tid?
Ja det skal så lige siges at jeg overvejer at få min egen .22 som foreningsvåben og den skal selvfølgelig også overføres til min SKV2, men vil det være muligt eller kræves der en periode mellem hvert våbenkøb?
Jeg har jo en del tid til at få finansieringen på plads, og så kan man vel ligesågodt købe det hele på én gang, for det koster vel også gebyrer hver gang man skal have godkendt og udstedt nyt våbenlegitimationskort
Ja det skal så lige siges at jeg overvejer at få min egen .22 som foreningsvåben og den skal selvfølgelig også overføres til min SKV2, men vil det være muligt eller kræves der en periode mellem hvert våbenkøb?
Jeg har jo en del tid til at få finansieringen på plads, og så kan man vel ligesågodt købe det hele på én gang, for det koster vel også gebyrer hver gang man skal have godkendt og udstedt nyt våbenlegitimationskort
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 20 times
Re: 2 stk våben på SKV2
Du kan sagtens lave dem alle samtidig... kræver du laver en tilladelse pr. stk...
på et tidspunkt ventede jeg på 6 stk...
eneste det koster er 200,- pr. tilladelse (ansøgning).
på et tidspunkt ventede jeg på 6 stk...
eneste det koster er 200,- pr. tilladelse (ansøgning).
- NTS
- Gold Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Du sparer ikke nogle gebyrer ved at søge påtegning til flere skydere samtidig. Prisen er altid DKK 200 pr. ansøgning.
"Non numeranda, sed ponderanda argumenta"
-
- Banned
Mange tak for svarene, jeg vil så købe både Sig Saueren og S&W på samme tid, og naturligvis få overført .22'eren på én gang. Jeg ved der er gebyr på for hver ansøgning, men er der ikke et gebyr på selve våbenlegitimationskortet? Der skal jo udstedes et nyt for hver våbenkøb. Ikke at det betyder så meget, men det tager jo sikkert lang tid for hver registrering og så kan man jo ligeså godt tage det hele på én gang 

-
- Banned
Ja OK, tak
Hvordan er det med godkendelsen til en SKV2, jeg ved at det er formanden i skytteforeningen der skal acceptere at udstede den til mig, men hvordan med politiet, kan de finde på at nægte den uden begrundelse eller?
Jeg har INTET på min straffeattest, ikke engang en fartbøde, og jeg har ingen psykiske problemer eller på anden måde uligevægtig, men er der andre parametre de vægter en på?
Hvis man får en SKV4, som vist nok er den der kræves for at kunne købe foreningsvåben og dermed har lov til at transportere sit våben, kan den betragtes som en slags forhåndsgodkendelse eller indikator på at der ikke vil være problemer med en SKV2?

Hvordan er det med godkendelsen til en SKV2, jeg ved at det er formanden i skytteforeningen der skal acceptere at udstede den til mig, men hvordan med politiet, kan de finde på at nægte den uden begrundelse eller?
Jeg har INTET på min straffeattest, ikke engang en fartbøde, og jeg har ingen psykiske problemer eller på anden måde uligevægtig, men er der andre parametre de vægter en på?
Hvis man får en SKV4, som vist nok er den der kræves for at kunne købe foreningsvåben og dermed har lov til at transportere sit våben, kan den betragtes som en slags forhåndsgodkendelse eller indikator på at der ikke vil være problemer med en SKV2?
- Grendel
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
SKV4 er som du er inde på til foreningsvåben men den giver ikke ret til at bære, det gør derimod SKV3(bæretilladelse til forenings våben) som du skal godkendes til, hvis du har den vil jeg mene du vil kunne få en SKV2 ogsåJohnK skrev:

Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin
Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.
lass es schwimmen in Benzin
Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 20 times
Hvis du kan få en SKV3 burde du også kunne få SKV2..
men det er våbenet som skal godkendes lige så meget som dig :-)
(har selv først fået skv3 også sidenhen SKV2, dog til rifler, da jeg ikke kan ramme med en pistol ;-) )
(har selv først fået skv3 også sidenhen SKV2, dog til rifler, da jeg ikke kan ramme med en pistol ;-) )
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Nej, SKV 3 kan man få fra dag 1. SKV 2 man man få efter 2 år aktivt medlems skab til pistol.KenP skrev:Hvis du kan få en SKV3 burde du også kunne få SKV2..
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Det er korrekt, men vandels godkendelsen er den samme.Raptor357 skrev:Nej, SKV 3 kan man få fra dag 1. SKV 2 man man få efter 2 år aktivt medlems skab til pistol.KenP skrev:Hvis du kan få en SKV3 burde du også kunne få SKV2..
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Banned
Ja jeg ved at våbene skal overholde bestemmelserne mht. bla. længde, og de våben jeg vil have overholder det hele, S&W 686 6" er nærmest noget som alle i foreningen har der skyder grovkaliber, så det burde ikke være et problem, og Sig Sauer P226 X-Five bør heller ikke give problemer, .22'eren bliver en Browning Buckmark eller High standard 103 eller 104 tror jeg, og da det er noget man stadig skyder med i foreninger bør den også være lige til højrebenet.
Tak for alle svarene, jeg må jo se tiden an mht. den SKV2 og om formanden mener 3 våben bliver for meget på én gang
Tak for alle svarene, jeg må jo se tiden an mht. den SKV2 og om formanden mener 3 våben bliver for meget på én gang
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Ud fra dine ønsker tror jeg vi har talt sammen om emnet før, JohnKJohnK skrev:Ja jeg ved at våbene skal overholde bestemmelserne mht. bla. længde, og de våben jeg vil have overholder det hele, S&W 686 6" er nærmest noget som alle i foreningen har der skyder grovkaliber, så det burde ikke være et problem, og Sig Sauer P226 X-Five bør heller ikke give problemer, .22'eren bliver en Browning Buckmark eller High standard 103 eller 104 tror jeg, og da det er noget man stadig skyder med i foreninger bør den også være lige til højrebenet.

I lige netop den forening du ønsker våbnene, kender jeg formanden ret godt, tror jeg. Umiddelbart vil jeg tro at du vil blive bedt om at begrænse dig lidt, i hvert fald indtil du i givet fald vil kunne få dem på SKV2, men det må jo komme an på en prøve, når det bliver aktuelt.
Indtil da kan du jo fordrive tiden med de High Standard vi har i klubben, og få noget træning i det der med at ramme

Når der er godt styr på det, har vi også to S&W 686, så det er jo også til at komme til.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Banned
Hmm...jeg ved ikke om har talt sammen før, men det er da muligt. Jamen jeg skal bestemt heller ikke have Sig Sauer og S&W'en før jeg kan få dem på SKV2, jeg skal KUN have en .22 på en SKV3 (foreningsvåben) og vil ikke investerer i de andre før jeg kan have dem hjemme i et våbenskab.
Mit spørgsmål gik også KUN på at købe de 2 grovvåben samtidig på en SKV2 og om det kunne lade sig gøre, eller man skal købe dem med et stykke tid mellem
Mit spørgsmål gik også KUN på at købe de 2 grovvåben samtidig på en SKV2 og om det kunne lade sig gøre, eller man skal købe dem med et stykke tid mellem
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Næh, det er da ikke sikkert vi harJohnK skrev:Hmm...jeg ved ikke om har talt sammen før, men det er da muligt. Jamen jeg skal bestemt heller ikke have Sig Sauer og S&W'en før jeg kan få dem på SKV2, jeg skal KUN have en .22 på en SKV3 (foreningsvåben) og vil ikke investerer i de andre før jeg kan have dem hjemme i et våbenskab.

Men efter de mange gode svar i tråden ved du nu, at det ikke gør en fis forskel om du søger dem samtidig, eller hver for sig.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
SKV 4 er forenings våben tilladelse, skv3 er vandels godkendelse på digJohnK skrev:Hmm...jeg ved ikke om har talt sammen før, men det er da muligt. Jamen jeg skal bestemt heller ikke have Sig Sauer og S&W'en før jeg kan få dem på SKV2, jeg skal KUN have en .22 på en SKV3 (foreningsvåben) og vil ikke investerer i de andre før jeg kan have dem hjemme i et våbenskab.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs