Tyskerne nærmer sig danske tilstande vedr. post,

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 431 times

Tyskerne nærmer sig danske tilstande vedr. post,

Indlæg af Langenge » 19. sep 2016, 20:04

På grauwolfs hjemmeside står der nu:
Ab 1. Oktober 2016 ist der Versand von Waffen, Waffenteilen, Munition und Zündern nicht mehr mit DPD möglich und kann nur noch mit Kurierdiensten oder Speditionen abgewickelt werden. Das Logistikunternehmen DPD stellt den Versand dieser Waren komplett ein. Für Grauwolf-Kunden ist davon nur die Lieferung von Zündern betroffen. Eine Kalkulation der Versandkosten für Zünder, die nach dem 01.10.2016 in den Versand kommen ist derzeit nicht möglich. Aus unserem Lager versenden wir bis zum 30. September 2016 zu gewohnten Konditionen. Bestellungen von Zündern, die wir nicht als Lagerware verfügbar haben, können derzeit nicht bearbeitet werden. Wir bitten um Ihr Verständnis.
Bemærk, at de også skriver "Waffenteilen".
Så Postdanmark/Postnord, er ikke længere alene om det. Præcis hvor grænsen for "våbendele" går for DPD, er vist ikke oplyst.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Dumpe
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning, jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 14 times

Re: Tyskerne nærmer sig danske tilstande vedr. post,

Indlæg af Dumpe » 19. sep 2016, 20:50

Så vidt jeg er orienteret er det kun tilladelsespligtige dele DPD ikke vil fragte mere. Men så er der jo Overnight, som er godkendt til våbentransport

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Indlæg af Uldsok » 19. sep 2016, 21:05

Det gør vel ikke så meget for de fleste danskere, da køb af projektiler og hylstre ikke er omfattet af tilladelser i Tyskland og derfor fortsat kan sendes til billige penge til Danmark.

Køb af fænghætter og færdig ammunition har vel altid været ulovlig at indføre via DPD, da forsendelsen skal foregå som specielfragt, så snart forsendelsen ankommer til Danmark.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 431 times

Indlæg af Langenge » 19. sep 2016, 21:12

Dumpe skrev:Så vidt jeg er orienteret er det kun tilladelsespligtige dele DPD ikke vil fragte mere. Men så er der jo Overnight, som er godkendt til våbentransport
Fænghætter kræver ikke tilladelse i Tyskland, og dem vil de ikke transportere mere....
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Dumpe
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning, jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Dumpe » 19. sep 2016, 21:14

ja, men det er fordi de er Gefahrgut!
Så må vi bare lave et storindkøb før det er forbi

Besvar