Jeg har lige et spørgsmål til det her fantastiske registrerings system som vi har her hjemme
når jeg nu udfylder og sender den registrerings blanket som der er på politi.dk ind, på en jagtgevær, så får jeg en kvittering tilbage på min mail, men får jeg ikke også tilsendt noget fra ACØ om at det nu er mit jagtgevær og at jeg må have det ? jeg mener lidt i stil med at man får sin SKV2 og sit jagttegn på sådan et plastik / kreditkort ting
? til registrering af haglgevær.
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: ? til registrering
På et eller andet tidspunkt kommer der en kvittering på, at våbnet er registreret.
Den lægger du i våbenskabet (og scanner den evt også og gemmer i din eboks).
Der er ikke noget krav om, at du skal medbringe registreringen på jagt.
Når du har et gyldigt jagtteg, så må du have haglgeværet.
Registreringen er ikke en ansøgning om at måtte have det eller en tilladelse til det. Det er alene en anmeldelse af, at "jeg har dette våben i min besiddelse".
Den lægger du i våbenskabet (og scanner den evt også og gemmer i din eboks).
Der er ikke noget krav om, at du skal medbringe registreringen på jagt.
Når du har et gyldigt jagtteg, så må du have haglgeværet.
Registreringen er ikke en ansøgning om at måtte have det eller en tilladelse til det. Det er alene en anmeldelse af, at "jeg har dette våben i min besiddelse".
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Newbie
- Interesser: IPSC, Riffel Distance skydning
- Geografisk sted: københavn
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 21 times
Re: ? til registrering af haglgevær.
så den kvittering / kopi af registrering, der er kommet på min mail efter at jeg sendte den, det er det eneste som jeg får ?
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Nej, fysisk med snailmail. Ellers ville det være svært at lægge den i våbenskabet 

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times

Som C-X skriver, så kommer der en fysisk papirkvittering.
Den første kvittering du får pr mail, er bare en "vi har modtaget din henvendelse og behandler den".
Jeg er forøvrigt en stor tilhænger af at man får sådan en, for så kan man godtgøre, at man rent faktisk har gjort det man skulle hvis nogen skulle drage det i tvivl.
Et papirbrev sendt med posten har jeg mere end en gang oplevet forsvinde sporløst.
(Jeg har så heldigvis haft et scan af det brev jeg sendte, så jeg havde mit på det tørre)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Papirbrevet er typisk et par måneder undervejs.... Sådan var det ihvertfald tidligere på året fra ACV...Refraktorius skrev:![]()
Den første kvittering du får pr mail, er bare en "vi har modtaget din henvendelse og behandler den".
Jeg er forøvrigt en stor tilhænger af at man får sådan en, for så kan man godtgøre, at man rent faktisk har gjort det man skulle hvis nogen skulle drage det i tvivl.
Et papirbrev sendt med posten har jeg mere end en gang oplevet forsvinde sporløst.
(Jeg har så heldigvis haft et scan af det brev jeg sendte, så jeg havde mit på det tørre)
Det havde ikke prioritet fik jeg at vide.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
I sin tid gik der 3 måneder inden jeg fik mine papirer på en haglbøsse jeg havde anmeldt... Men ok, så var de også så flinke så de havde registreret 2 af slagsen, sådan åbenbart lidt på forskud...Wildlife skrev:Papirbrevet er typisk et par måneder undervejs.... Sådan var det ihvertfald tidligere på året fra ACV...Refraktorius skrev:![]()
Det havde ikke prioritet fik jeg at vide.

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..