Forhandler i Tyskland svarer ikke
- Seff
- Silver Member
- Interesser: WWII, Jagt
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 9 times
Forhandler i Tyskland svarer ikke
Sagens forløb:
6/3-16 vandt jeg på auktion en Finsk Mosin Nagant M39 på egun.de, og søgte derefter våbentilladelse og importtilladelse til denne.
Da sælger ikke ville sende våbnet til Danmark, kontaktede jeg Bernd Speth fra http://waffen-versand.eu, som tilbyder en transport service af våben til Danmark. Jeg bestilte hans service og fik riflen sendt til ham af Lars.
Derefter sendte jeg min import tilladelse til Bernd Speth - siden har jeg intet hørt fra Bernd Speth. Han har ikke kvitteret for modtagelse af tilladelsen.
D 4. april sendte sælger riflen til Bernd Speth (ifølge sælger), og d 16 maj spurgte jeg sælger om riflen var nået frem - det sagde sælger at den var, og at Bernd havde bekræftet og kvitteret for modtagelse.
Herefter har jeg kontaktet Bernd Speth adskillige gange, både pr email og pr. telefon, uden held.
Herefter gjorde jeg så hvad jeg skulle have gjort fra starten af, nemlig at undersøge hvilken type forhandler han er. Folk har haft mange negative oplevelser med ham, og angiveligt skylder han tusinder af euro til hans tidligere kompagnon.
Dansk politi vil ikke modtage en anmeldelse når det handler om noget der foregår i Tyskland, og tysk politi vil ikke modtage anmeldelser fra udenlandske statsborgere. Så hvad gør man?
6/3-16 vandt jeg på auktion en Finsk Mosin Nagant M39 på egun.de, og søgte derefter våbentilladelse og importtilladelse til denne.
Da sælger ikke ville sende våbnet til Danmark, kontaktede jeg Bernd Speth fra http://waffen-versand.eu, som tilbyder en transport service af våben til Danmark. Jeg bestilte hans service og fik riflen sendt til ham af Lars.
Derefter sendte jeg min import tilladelse til Bernd Speth - siden har jeg intet hørt fra Bernd Speth. Han har ikke kvitteret for modtagelse af tilladelsen.
D 4. april sendte sælger riflen til Bernd Speth (ifølge sælger), og d 16 maj spurgte jeg sælger om riflen var nået frem - det sagde sælger at den var, og at Bernd havde bekræftet og kvitteret for modtagelse.
Herefter har jeg kontaktet Bernd Speth adskillige gange, både pr email og pr. telefon, uden held.
Herefter gjorde jeg så hvad jeg skulle have gjort fra starten af, nemlig at undersøge hvilken type forhandler han er. Folk har haft mange negative oplevelser med ham, og angiveligt skylder han tusinder af euro til hans tidligere kompagnon.
Dansk politi vil ikke modtage en anmeldelse når det handler om noget der foregår i Tyskland, og tysk politi vil ikke modtage anmeldelser fra udenlandske statsborgere. Så hvad gør man?
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Re: Forhandler i Tyskland svarer ikke
Hvis sælgers ry ikke skal forværres eller ødelægges mere kunne det være at han ville lægge navn til en anmeldelse og du nærmest fører den hvis altså dit tyske er super
For det er vel indtil videre kun en anmeldelse, og denne behøver jo ikke at være en lang redegørelse men derimod de helt konkrete hændelser omkring denne handel og forsendelse. Med mindre de selvfølgelig arbejder sammen.
mvh

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
- LapuaMagnum
- Platin Member
Jeg håber I får skovlen under sådan en tosse, men står han uden ejerskabsattest eller tilladelse til våbnet kan han vel heller ikke sælge den lovligt? Jeg håber også at det kommer til at gå i orden for dig for det er da en træls historie. Jeg kender dog ikke lovgivningen i tyskland, men i Schweiz er der kun meldepligt hvis det er jagrifler mm. ligesom man skal med jagtgevær i danmark, melding inden 8 dage.
mvh
mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
- Seff
- Silver Member
Jeg vil egentlig bare gerne have min riffel.
I bliver opdateret ved nye udviklinger. ;)
- LapuaMagnum
- Platin Member
Knæk og bræk og held og lykke med meget mere.Seff skrev:Jeg vil egentlig bare gerne have min riffel.
mvh
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Sikke dog et fornuftigt og afslappet land.LapuaMagnum skrev: i Schweiz er der kun meldepligt hvis det er jagrifler mm. ligesom man skal med jagtgevær i danmark, melding inden 8 dage.
mvh

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- LapuaMagnum
- Platin Member
Ja lige med det er det dejligt afslappende, der er så andre ting de ikke er så glade for men det egner sig ikke til forummet herAgamemnon skrev:Sikke dog et fornuftigt og afslappet land.LapuaMagnum skrev: i Schweiz er der kun meldepligt hvis det er jagrifler mm. ligesom man skal med jagtgevær i danmark, melding inden 8 dage.
mvh

mvh
- Seff
- Silver Member
Jeg har haft fat i sælger, som har snakket med forhandler - forhandler mener ikke jeg har fremsendt den korrekte tilladelse (min importtilladelse - som alligevel skal fornyes). Vi må se hvad der sker...
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Meldepligt.?Agamemnon skrev:Sikke dog et fornuftigt og afslappet land.LapuaMagnum skrev: i Schweiz er der kun meldepligt hvis det er jagrifler mm. ligesom man skal med jagtgevær i danmark, melding inden 8 dage.
mvh
Hvad er det.?
Nåja, kan sagtens leve med ikke at have adgang til håndvåben eller halvauto - bare jeg frit kan rode med repetérvåben af enhver art. :)
(Og nej, jeg drikker kun sjældent, så ølpriser/spirituspriser er jeg egentlig ligeglad med)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- LapuaMagnum
- Platin Member
Meldepligt betyder at, har jeg våben i hjemme som er jagtvåben af en hver art stor som lille skal jeg bare skrive en mail til politiet at jeg har et bundt jagvåben og det er så det, ingen numre eller andet id. Skal jeg derimod have automatvåben eller pistoler skal man have en ren straffeattest og helst være medlem af en klub, dog ikke noget krav. En cheytac .375 og .408 er jo også en jagtriffel, dog normalt til lidt større dyr end ræv og hare
mvh

mvh
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 260 times
Har du vedlagt en tysk oversættelse, af din importtilladelse, med et politi stempel på?Seff skrev:Jeg har haft fat i sælger, som har snakket med forhandler - forhandler mener ikke jeg har fremsendt den korrekte tilladelse (min importtilladelse - som alligevel skal fornyes). Vi må se hvad der sker...
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html