ReneKJ skrev:Robse skrev:Udelukkende for at bidrage til at bringe alles p*s i kog
selvom det intet ændrer, hverken at skumme eller at skrive her,
så er det sådan set hamrende ligemeget for våbenejere i DK om der
er 10 eller 20 eller 30 skuds magasiner til køb eller i omløb eller
i det hele taget. Læs teksten fra Vicky igen, og så een gang til og forstå:
Der bliver ikke nogen form for tilladelse til halvauto jagt. Glem det!
God aften

Hvor læser du det?
Som jeg forstår det handler citatet om target shooters om at det er dem der kan få dispensation fra 20+ reglen.
Men jeg ser ikke noget om at semiautomatisk generelt kun er for sportsskytter.
Uddrag nedenfor:
Et skydevåben der giver mulighed for at affyre mere end 21 skud uden at skulle genlade.
Alle semi har den mulighed, eneste begrænsning er magasinet. Om et sådan findes
til et våben er totalt ligemeget (det kan fremstilles) - våbnet kan skyde lige så mange
skud som magasinet kan holde, og jeg er sikker på, at netop denne formulering vil bliver
misbrugt her til lands som afslag på ansøgning om tilladelse. Og dertil er det så
viseligt anført, at sportsskytter *kan* få tilladelse - den gælder jo som bekendt ikke i DK.
Instead the following was added:
A7a Semi-automatic firearms with centre fire percussion, and loading devices, with one or more of the following characteristics:
a) long firearms (i.e. firearms that are originally intended to be fired from the shoulder) that can be reduced to a length of less than 60cm without losing functionality by means of a folding or telescoping stock;
b) firearms which allow the firing of more than 21 rounds without reloading, if a loading device with a capacity exceeding 20 rounds is part of the firearm or is inserted into it;