Er der nogen der ved om det er muligt at få en Winchester bøjlespænder på SKV??
-
- Newbie
- Interesser: Baneskydning
- Geografisk sted: Sjælland
Hej
Senest rettet af Refraktorius 18. okt 2016, 07:33, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift skiftet til den fremragende linje fra indlægget
Begrundelse: overskrift skiftet til den fremragende linje fra indlægget
Med Venlig Hilsen Lars
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Re: SKV og Winchester
Det er der skam allerede, den bruges til sortkrudt skydning
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Fredericianer
- Platin Member
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 32 times
Og noget som det her vil sikkert gå an til historisk skydning
https://www.americanrifleman.org/articl ... an-musket/
https://www.americanrifleman.org/articl ... an-musket/
Never confuse verbosity with veracity.
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 347 times
- Been thanked: 160 times
Eller bare cowboy skydning. Skyder de fleste ikke røgsvagt der?Raptor357 skrev:Det er der skam allerede, den bruges til sortkrudt skydning
-
- Newbie
- Interesser: Baneskydning
- Geografisk sted: Sjælland
Re: Er der nogen der ved om det er muligt at få en Winchester bøjlespænder på SKV??
Tak for svarene
Tænkte om kombi riffel måske også var en mulighed?

Tænkte om kombi riffel måske også var en mulighed?
Med Venlig Hilsen Lars
-
- Silver Member
- Interesser: Sortkrudt
- Geografisk sted: DjævleØen
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 34 times
Re: Er der nogen der ved om det er muligt at få en Winchester bøjlespænder på SKV??
Dog så er 8mm det største de vil give tilladelse til nu efter udtalelserne fra Dansk Skytteunion? Eller er det stadig bare luft i vinden?
Ved godt sortkrudt er undtaget fra kaliber restriktioner, men hvis man vil have den til røgsvag?
Ved godt sortkrudt er undtaget fra kaliber restriktioner, men hvis man vil have den til røgsvag?
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Jeg syntes ikke du skal opgive, en bøjlespænder skal være i 45-70 og vil de ikke give dig det søger du bare hos politiet.
Husk at du skal være medlem af en sortkrudts forening og søge gennem den. Du skal til enhver tid kunne forsvare dit valg med sportslige argumenter.
Husk at du skal være medlem af en sortkrudts forening og søge gennem den. Du skal til enhver tid kunne forsvare dit valg med sportslige argumenter.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Consul74
- Silver Member
- Interesser: Gamle og klassiske våben.
- Geografisk sted: Lolland.
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Winchester M.94 og andre kan også gå i historisk skytteklubber på SKV. 

- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Du skal ikke regne med at Unionen vil godkende våbenpåtegning til en riffel med kaliber større end 8,6mm.Lars D Hansen skrev:Tænkte om kombi riffel måske også var en mulighed?
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Corysan
- Silver Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Tja ifølge de nye SKV regler er der også problemer med sigtemidlerne.....
Der står ikke noget om at sortkrudtsvåben er undtaget for de nye lettere sind syge stramninger...
Der står ikke noget om at sortkrudtsvåben er undtaget for de nye lettere sind syge stramninger...

Jeg har altid vist at vi var de bedste - men at de andre var så ringe havde jeg ikke drømt om...
-
- Gold Member
- Interesser: Pistol og revolver
- Geografisk sted: Køge egnen
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Hvad er status på dette i forhold til nuværende regler?
Jeg har en drøm om en bøjlespænder i en røgsvag revolverkaliber (.357 eller 45lc) og min klub er med i både dgi og unionen, men vi er ikke i hverken cowboy eller sortkrudt regi..
Er der stadig en kaliber diameter begrænsning til kombi riffel der gør at man ikke kan få en 357 via den vej?
Jeg har en drøm om en bøjlespænder i en røgsvag revolverkaliber (.357 eller 45lc) og min klub er med i både dgi og unionen, men vi er ikke i hverken cowboy eller sortkrudt regi..
Er der stadig en kaliber diameter begrænsning til kombi riffel der gør at man ikke kan få en 357 via den vej?
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Der er en kaliberbegrænsning på rifler, hvor sortkrudt så er undtaget:
https://mimer.dgi.dk/offentlig/CE840B35-0018. Rifler med piber, der kan anvende ammunition i kalibre til og med 8,6 mm (.338), kan godkendes. Sortkrudtgeværer og -rifler er undtaget herfor.
Så ja, ingen .357 bøjlespænder på SKV.
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- Gold Member
Ok men er en .30-30 winchester så muligt? den er 7.8mm så vidt jeg kan se...Mapzter skrev: ↑7. jul 2020, 11:44Der er en kaliberbegrænsning på rifler, hvor sortkrudt så er undtaget:https://mimer.dgi.dk/offentlig/CE840B35-0018. Rifler med piber, der kan anvende ammunition i kalibre til og med 8,6 mm (.338), kan godkendes. Sortkrudtgeværer og -rifler er undtaget herfor.
-
- Gold Member
Hov jeg ser lige i dit link at der står følgende:Mapzter skrev: ↑7. jul 2020, 11:44Der er en kaliberbegrænsning på rifler, hvor sortkrudt så er undtaget:https://mimer.dgi.dk/offentlig/CE840B35-0018. Rifler med piber, der kan anvende ammunition i kalibre til og med 8,6 mm (.338), kan godkendes. Sortkrudtgeværer og -rifler er undtaget herfor.
9. Rifler (leveraction) der anvender røgsvag pistolammunition og er kamret til disse kan tillades til brug af
godkendte pistolkalibre. Se ”Regler for pistoler” pkt. 4 nedenfor.
Nu er det jo så revolver ammunition jeg er interesseret i, men mon ikke der med "pistol" menes pistol og revolver i dette regelsæt?
Senest rettet af Cpt 7. jul 2020, 13:20, rettet i alt 1 gang.
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Det korte svar er leveraction høre til
under sortkrudtsforening så er du medlem der
kan du få den på SKV hvis den er godkendt
af dem dvs at kaliber og model er en tilsvarende
til western skyder olg.
Våben under DGI kræver der findes en skydediciplin
ellers no go
under sortkrudtsforening så er du medlem der
kan du få den på SKV hvis den er godkendt
af dem dvs at kaliber og model er en tilsvarende
til western skyder olg.
Våben under DGI kræver der findes en skydediciplin
ellers no go
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
-
- Gold Member
Jo, men nu vil jeg gerne skyde røgsvagt, det går jeg ikke ud fra at man må i sortkrudts regi?
De kan ikke passe under kombi riffel fx?
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 268 times
I princippet må du ikke skyde med røgsvagt i et våben registret hos sortkrudt, men det er ikke loven der forhindre dette, det er et internt reglement hos Unionen.
Og i mange sortkrudt klubber vil de ikke lade dig skyde med røgsvagt, det er forståeligt, de er jo sortkrudt klub.
Gætter på at ca. halvdelen af de danske western skytter, skyder røgsvagt(Metoo), men western skydning skydes så kun i få sortkrudt klubben, da det kræver særlig bane.
Tag ud på KSC en lørdag formiddag, find bane 17 der holder Copenhagen Cowboys til, de er til at tale med, de kan rådgive dig, eller gå på FB, og find dem der.
Når du først har din riffel på SKV2, så kan du jo skyde med den lokalt.
Ovenstående gælder kun riffel, med håndvåben skal man være lidt mere på passelig, da fx. 44-40 ikke er godkendt til røgsvag, men 45 colt er.
Mvh
Grey
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Det havde jeg sgu' overset! Tror du har ret. Et potentielt issue kan være at SKV kun godkender korn-og-kærv sigtemidler på historiske/sortkrudt rifler, men hvis skyderen kan forsynes med optik kan man måske komme ud over det. Greybeards råd om at snakke med nogen der skyder med den type våben er nok det bedste råd i denne tråd.Cpt skrev: ↑7. jul 2020, 13:10Hov jeg ser lige i dit link at der står følgende:
9. Rifler (leveraction) der anvender røgsvag pistolammunition og er kamret til disse kan tillades til brug af
godkendte pistolkalibre. Se ”Regler for pistoler” pkt. 4 nedenfor.
Nu er det jo så revolver ammunition jeg er interesseret i, men mon ikke der med "pistol" menes pistol og revolver i dette regelsæt?
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- FBN
- Platin Member
Man kan skyde med sortkrudts erstatning, det er
der flere der gør hos os, og nogen skyder også
“almindelig” patroner så at sige når de hygge træner.
De kan ikke passe under kombi riffel fx?
Senest rettet af FBN 7. jul 2020, 14:35, rettet i alt 1 gang.
MVH Frank.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
jeg skyder også sortkrudtserstatning (777) i min bøjlespænder.
Det gør den dejlig nem med hensyn til rengøring :-) (I alt andet sort bruger jeg rigtigt sort)
Men hvis du konsekvent nægter at lege med noget andet end røgsvagt, så er en sortkrudtsforening nok ikke helt noget for dig.
Det gør den dejlig nem med hensyn til rengøring :-) (I alt andet sort bruger jeg rigtigt sort)
Men hvis du konsekvent nægter at lege med noget andet end røgsvagt, så er en sortkrudtsforening nok ikke helt noget for dig.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Kan ikke se der skulle være noget glat i at registrere en helt alm. Win94 i ex. 30-30win på.SKV2.
Det burde kunne gøres i de fleste foreninger da den skyder med røvsvagt så behøves det ikke lige specifikt og være en sortkrudt forening
Det burde kunne gøres i de fleste foreninger da den skyder med røvsvagt så behøves det ikke lige specifikt og være en sortkrudt forening
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Der er jo selvfølgelig det, at foreningen skal være medlem af et forbund som har en disciplin hvor riflen kan bruges. Hvis det f.eks. er kombiriffel, så skal foreningen være medlem af DSF. Jeg er ikke klar over hvordan det er med Western skydning, om det er "nok" at foreningen er medlem af Unionen.
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 268 times
Nej, klubben skal være sortkrudt eller western klub, og skal være medlem af sortkrudtforbundet, som igen er en del af Unionen.Mapzter skrev: ↑7. jul 2020, 14:47Der er jo selvfølgelig det, at foreningen skal være medlem af et forbund som har en disciplin hvor riflen kan bruges. Hvis det f.eks. er kombiriffel, så skal foreningen være medlem af DSF. Jeg er ikke klar over hvordan det er med Western skydning, om det er "nok" at foreningen er medlem af Unionen.
Mvh
Grey
-
- Gold Member
Jeg har prøvet sortkrudt og kan godt li detLangenge skrev: ↑7. jul 2020, 14:31jeg skyder også sortkrudtserstatning (777) i min bøjlespænder.

Derfor håbet om at det kunne lade sig gøre i nuværende klub under DSU regi
- FBN
- Platin Member
Fordi der skal være en skyde disciplin for våbnet og kaliber
for at man kan få den på SKV2.
Og de discipliner det våben kan bruges i ligger
under sortkrudt, derfor.
MVH Frank.