Våbenpakke fra DJ

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Rippon
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Hunde
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 4 times

Våbenpakke fra DJ

Indlæg af Rippon » 25. nov 2016, 17:05

"Da Danmarks Jægerforbund inviterede til debatmøde med Søren Pind forleden, overrakte vi ham et katalog med løsningsforslag til en enklere hverdag for den almindelige danske våbenejer. Læs kataloget her."

"Kataloget er udarbejdet af organisationerne bag de danske våbenejere"

http://www.jaegerforbundet.dk/media/613 ... ndelig.pdf

Er normalt noget kritisk overfor DJ men synes godt nok det virker som et godt stykke arbejde de har lavet her.
Hvad mener I om deres katalog?

Rixen
UDMELDT AF NVF
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times

Re: Våbenpakke fra DJ

Indlæg af Rixen » 25. nov 2016, 17:07

Det virker i det hele taget rimeligt fornuftigt.

Halvauto delen, måske ikke så meget. Hvordan dokumenterer man et behov til "jagt i udlandet"?

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 25. nov 2016, 17:30

Ja, det er vel ikke helt galt formuleret.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 25. nov 2016, 17:43

Rixen skrev:Det virker i det hele taget rimeligt fornuftigt.

Halvauto delen, måske ikke så meget. Hvordan dokumenterer man et behov til "jagt i udlandet"?
Det var lige præcist den del jeg også lagde mærke til.
Det virker som om de lægger op til et stort bureaukrati der. Og måske også en holdning der ikke entydigt er i deres medlemmers interesse, hvor mange af dem vil blive berøvet deres rifler for at den anden gruppe af jægere kan have mere end 2 halvautomater?

Og så bør sætningen "Dernæst bør der til våbenbekendtgørelses § 22, stk. 1 (og eventuelt stk. 2), tilføjes: ”Dette gælder dog ikke løse patronhylstre og ikke isatte projektiler” aflives på human vis.
Så det gælder ikke ikke isatte projektiler? Eller ikke isatte projektiler? Klart som blæk :fun:

Ellers ser det rigtigt fint ud :thumbup:

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2995 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 25. nov 2016, 22:32

BEKENDTGØRELSE OM VÅBEN OG AMMUNITION, DER MÅ ANVENDES TIL JAGT M.V.
Udfordring
Denne bekendtgørelse, der er fastsat i medfør af lov om jagt og vildtforvaltning, hører under Miljøministeriet, men
er igennem nyere tid blevet brugt til at regulere emner, der retligt hører hjemme i våbenloven.
Organisationerne bag de danske våbenejere* er enige i at kaliberen .50 BMG ikke er egnet til jagt i Danmark og
at man ikke bør kunne bruge jagt som en begrundelse til at anskaffe våben i denne kaliber. Ligeledes er vi op-
mærksomme på, at et segment af danske våbenejere bruger jagttegnet, som en gyldig grund til at anskaffe våben,
de ikke kan erhverve lovligt på anden vis. Vi mener dog ikke at denne bekendtgørelse er det rigtige sted at regulere
disse uønskede våben.
Jeg tror jeg i ren trods skal ud at købe mindst et "uønsket våben" i morgen.

Hvor en i !"#¤%&/()= er vores frihed blevet af? Jeg har ingen intentioner om at skyde andet end papskiver med mit "uønskede våben". Lad os dog hygge os i fred, i elendige skrankepaver, lusepustere og karrierebureaukrater.

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 25. nov 2016, 22:42

Kalthoff skrev:
BEKENDTGØRELSE OM VÅBEN OG AMMUNITION, DER MÅ ANVENDES TIL JAGT M.V.
Udfordring
Denne bekendtgørelse, der er fastsat i medfør af lov om jagt og vildtforvaltning, hører under Miljøministeriet, men
er igennem nyere tid blevet brugt til at regulere emner, der retligt hører hjemme i våbenloven.
Organisationerne bag de danske våbenejere* er enige i at kaliberen .50 BMG ikke er egnet til jagt i Danmark og
at man ikke bør kunne bruge jagt som en begrundelse til at anskaffe våben i denne kaliber. Ligeledes er vi op-
mærksomme på, at et segment af danske våbenejere bruger jagttegnet, som en gyldig grund til at anskaffe våben,
de ikke kan erhverve lovligt på anden vis. Vi mener dog ikke at denne bekendtgørelse er det rigtige sted at regulere
disse uønskede våben.
Jeg tror jeg i ren trods skal ud at købe mindst et "uønsket våben" i morgen.

Hvor en i !"#¤%&/()= er vores frihed blevet af? Jeg har ingen intentioner om at skyde andet end papskiver med mit "uønskede våben". Lad os dog hygge os i fred, i elendige lusepustere.
Lige præcis... Hvad hulan skal der smagsdommeri indover, for hvilke geværer man køber? Det må da stå folk frit for om de vil gå på jagt med en .577 T-rex, eller skyde skiver med en halvautomatisk .300 BLK.... Selvfølgelig har de en pointe i at jagttegnet ikke burde bruges til det. Men så må man sgu åbne op for andre muligheder for at erhverve disse våben...
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 151 times
Been thanked: 297 times

Indlæg af Raptor357 » 26. nov 2016, 08:46

Der mangler noget omkring rifler til IPSC.
Når sports skytter på eu plan kan få lov, hvorfor kan de så ikke i Danmark.
Jeg forstår heller ikke hagl geværs problematikken for western skydning. Eller er det kun dem med jagt tegn der må have en haglskyder med plads til mere end to patroner ( men ikke på jagt) i magasinet
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 26. nov 2016, 10:10

Ud over den lidt åndede idé om, at vi skal bevise, at vi dyrker jagt i udlandet og her har brug for halvautomatiske våben, så finder jeg konceptet ret godt. I hvert fald skridt i den rigtige retning.

Jeg er fuldt på linje med, at et jagttegn, og den tillid der følger dette, ikke skal misbruges til, at anskaffe våben der reelt ikke relaterer til jagt. Det er svært at lovgive om, men der burde være en selvransagelse blandt jagttegnsløsere og jægere på dette område. Hvis ikke, skal der nok komme konsekvenser, som vil gå ud over jægerne (præcis som det var tæt på med .50 BMG, der let kunne have kostet os langt mere, var det ikke for bl.a. DJ!).

Det er fint og godt at vi træner - meget. Det er også fint, at vi køber våben alene for, at holde omkostningerne på træningen nede, hvis de er billigere i drift.

Jeg savner muligheden for inddeling af våben i klasser, der kan handles frit mellem vandelsgodkendte våbenejere, med fornødne tildelte rettigheder, ved overdragelse og tilladelse gennem NemID, således sælger ikke skal stå med våbnet og tvivlen og køber ikke skal køre flere gange.
Så kunne vi måske spare halvdelen af våbenkontorerne og vi ville alle blive gladere.

Mht IPSC skytterne og deres behov - fuld støtte, men hvem kæmper deres sag?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Has thanked: 2995 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 26. nov 2016, 10:20

C-X skrev:Ud over den lidt åndede idé om, at vi skal bevise, at vi dyrker jagt i udlandet og her har brug for halvautomatiske våben, så finder jeg konceptet ret godt. I hvert fald skridt i den rigtige retning.

Jeg er fuldt på linje med, at et jagttegn, og den tillid der følger dette, ikke skal misbruges til, at anskaffe våben der reelt ikke relaterer til jagt. Det er svært at lovgive om, men der burde være en selvransagelse blandt jagttegnsløsere og jægere på dette område. Hvis ikke, skal der nok komme konsekvenser, som vil gå ud over jægerne (præcis som det var tæt på med .50 BMG, der let kunne have kostet os langt mere, var det ikke for bl.a. DJ!).
Vi har været nede ad den vej en del gange før, men lad os da gerne tage den en gang til.

Denne gang forsøger jeg mig med parodiformen:

----- parodi start -----

Jagttegnsløsere skal ikke have lov at misbruge jagttegnet til at besidde våben de aldrig går på jagt med.

Der er grupperinger indenfor jagttegnsløsere der har bedstefars gamle haglgevær fra 1921 stående i bunden af våbenskabet - på deres jagttegn på trods af at de aldrig går på jagt med det.

Det misbrug af jagttegnet skal stoppes. Hvis de absolut skal have lov at beholde bedstefars gamle haglgevær fra 1921 skal det ske ved registrering i et andet system. Det må ikke ske ved at misbruge jagttegnet.

Der er andre grupperinger indenfor jagttegnsløsere der har 5,5 mm luftgeværer på deres jagttegn, selvom de aldrig har nedlagt vildt med det og aldrig har tænkt sig at nedlægge vildt med det. De har alene 5,5 mm luftgeværet til træning og målskydning. Det misbrug af jagttegnet må stoppe. De grupperinger må starte deres eget landsforbund og søge optagelse på listen af forbund der kan udstede SKV tilladelser, i stedet for at misbruge jagttegnet til at besidde 5,5 mm luftgeværer til træning og målskydning.

----- parodi slut -----

:help: :cry:

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 26. nov 2016, 10:33

Kast du bare op, men det har intet med et jagttegn at gøre og skal løses på anden vis!

Ja, en jæger bør have og træne med et luftgevær, hvis han føler behovet for, at blive en mere habil skytte ad den vej.

Andre der ønsker sig et luftgevær til hygge og sportsskydning, bør enten vælge en dertil lovlig skyder eller finde sig en skytteforening. Tænk på alle de organiserede skytter vi kunne få ud af det. Alle de stemmer, for vores sag!
Derfor har jeg selv to, ud over kaliberen, identiske luftgeværer. Det ene er et jagt- og reguleringsvåben og det andet et sportsredskab.

Jeg er for våben og skydning, men gider sgu ikke, at vi jægere skal risikere vores, fordi nogle har fundet sig et smuthul mht. deres hobby. Skytteforeningerne sorterer også i deres medlemmer, fordi ikke alle skal have adgang til våben.

Selv kunne jeg let begære en revolver, men jeg kan ikke sagligt begrunde mit behov med andet end, "vil gerne", så der kommer nok ikke sådan en under juletræet i år...

Jeg håber inderligt, at vi ser et nyt sportsskydningsforbund, med mange forskellige og tiltrængte discipliner, som dækker de danske våbenejeres behov.

Edit: Indlægget jeg responderer på, er redigeret i mellemtiden.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 73 times
Been thanked: 84 times

Indlæg af Depecheyawl » 26. nov 2016, 10:36

Jeg hader den der "ikke relateret til jagt" .
Hvem fanden skal gøre sig til smagsdommer over det?
Hvis der er en der på egen grund og med de lovmæssige tilladelser går på jagt med sin ombyggede repeter AK 47 er det så pludselig "forkert"? .....håber jeg ikke.

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 26. nov 2016, 10:44

Depecheyawl skrev:Jeg hader den der "ikke relateret til jagt" .
Hvis der er en der på egen grund og med de lovmæssige tilladelser går på jagt med sin ombyggede repeter AK 47 er det så pludselig "forkert"? .....håber jeg ikke.
I princippet er jeg enig, så længe den ikke kan konverteres til noget andet.

Dernæst, det skal og bør du selv. Vil du ses af andre, jægere som civile, som ham der sjosker rundt med en AK47 og vil du stoppes af kampberedte politi, gang på gang, fordi de vil sikre sig, at din AK47 også er konverteret til repeter, nu de har fået en bekymret henvendelse fra Moster Klid og Ole Ornitolog?
Sund fornuft er sundt.

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 73 times
Been thanked: 84 times

Indlæg af Depecheyawl » 26. nov 2016, 10:53

C-X skrev:
Depecheyawl skrev:Jeg hader den der "ikke relateret til jagt" .
I princippet er jeg enig, så længe den ikke kan konverteres til noget andet.

Dernæst, det skal og bør du selv. Vil du ses af andre, jægere som civile, som ham der sjosker rundt med en AK47 og vil du stoppes af kampberedte politi, gang på gang, fordi de vil sikre sig, at din AK47 også er konverteret til repeter, nu de har fået en bekymret henvendelse fra Moster Klid og Ole Ornitolog?
Sund fornuft er sundt.
Det er jo sådan set det jeg prøver at give udtryk for ved at nævne egen grund og selvfølgelig de relevante tilladelser.
Kender faktisk en der jager med en 47 og der har aldrig været problemer.
Jeg ville nok ikke stille op til et tweed selskab med sådan en, men den slags jagter holder jeg mig fra i forvejen, men det er en anden snak.
Men i min verden er den ene type frem for den anden ikke mere berettiget.

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 26. nov 2016, 10:56

Der kan komme død ud af begge piber. Enig.

Selv på ens egen grund, er man altså ikke altid sig selv længere.

Som jægere har vi et ansvar overfor os selv og de øvrige jægere, for vores modstandere skelner ikke!

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Has thanked: 104 times
Been thanked: 146 times

Indlæg af Glockster » 26. nov 2016, 11:33

C-X skrev:..... gider sgu ikke, at vi jægere skal risikere vores, fordi nogle har fundet sig et smuthul mht. deres hobby.....
Tjah.....det er vel essensen af det hele i danske våbenejeres største problem.....nemlig deres manglende evne til at stille sig sammen.....suk.

Indtil den dag hvor jægeren tager sportsskytten og samleren og pistolskytten og alle de andre i hånden og FATTER at kun hvis vi står sammen lykkedes det....ja så er det op ad bakke

I guder jeg blander mig ikke i den jæger der nu syntes han skal skyde med en 70 år gammel fuldskæftet Manlicher, på trods af jeg syntes den er alt for upræcis og skifter træfpunkt alt efter ude temp og fugtighed....det er hans valg og jeg glædes oprigtigt over han syntes det er fedt...

Så lad os nu for pokker stå sammen...drop smagsdommeri og erkend at vi ALLE risikerer ALT indtil vi står SAMMEN!
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 26. nov 2016, 11:46

Nu nappede du kun en lille bid og tog min tekst totalt ud af kontekst, Glockster. :shame:

Ja, vi skal stå sammen. Skulder ved skulder, forbund ved forbund.

Men så nytter det heller ikke noget, når jægere skal bære byrden, for nogle jagttegnsløsere, der blot vil have adgang til våben (uanset hvor sympatisk årsagen måtte synes).
Disse organiserer sig ikke (nødvendigvis), de kæmper ikke for egne rettigheder og risikerer jægernes rettigheder. Det har ikke meget med solidaritet at gøre.

At rende i flyverskjul, håbe det hele nok går og så brokke sig på NVF, det nytter nul og nada.

Jeg er jæger og hyggeskytte, ikke sportsskytte, men jeg er skam medlem af DJ, den lokale jagtforening, bueklubben og en af de nærmeste skytteforeninger (selv om jeg ikke er aktivt deltagende i sidstnævnte).

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator

Indlæg af Glockster » 26. nov 2016, 12:02

Syntes nu ikke jeg tog noget ud af kontekst, men beklager hvis det var din oplevelse.

Hvis du bemærker det er der en "paladsrevolution" i gang i DSkyU, netop fordi medlemmerne her er lige så trætte af "eliten" i toppen der fortæller dem hvilke våbentyper der ok eller rettere de finder "stue-rene", for Gud bedre det hvis nogen i offentligheden løftede øjenbryn af dem fordi de skød med nogen der ikke lignede noget fra 1920....

Det sagt har du da ret i at DJ har sikre en masse for deres medlemmer (ja jeg er også medlem), men det forhindrer mig ikke i at blive stærk irriteret når en flok jægere i tweed løfter øjenbryn af mig fordi jeg kommer anstigende med min AI til en riffeljagt. Er jeg en dårligere jæger fordi jeg skyder med noget der ikke er lavet af valnød og gammelt jern?

Hvis jeg kunne, gik jeg med glæde med på jagt i DK med min AR15...for den er både let/præcis og vældig praktisk....men det forhindrer lovgivningen som igen er lavet af "eliten" som nok skal fortælle mig at den ser drabelig ud og ihhh hvor er den farlig......

DJ kan lave alle de udkast til våbenlovgivning de har lyst til, men de skal holde sig langt væk fra at være smagsdommere....ellers mister de mit medlemskab (men mon ikke de er ligeglade med det, for jeg er jo en af de ekstra farlige jægere der ikke ligner de andre)....
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 26. nov 2016, 12:26

Hold nu op med det med Tweed jægerne, det er "old school tactocool" og det virker (prisen har dog afholdt mig), så ingen grund til, at snobbe nedad og bashe på dem.

Min M700 SPS Tactical AAC-SD ligner nok heller ikke en fuldskæftet Sauer 80 - og? Jeg kan begrunde mit behov sagligt, ligesom jeg også kan stå fuldt ud inde for dig med din AI. Det er blot en udendørs baneriffel, i et moderne design, med en måske mere praktisk anvendelighed.

Hvad der sker i DSkyU, er jeg kun underrettet om, ud fra hvad jeg læser herinde. Det vil jeg gerne tilstå. Jeg håber revolutionen lykkes, men medlemmerne må have sovet i timen eller ladet stå til for længe, i mageligheden over, at ikke stille op, siden det kunne gå så galt.

Den elite du omtaler, er øvrigheden af samfundet. De er ikke så pjattede med våben som vi er, derfor holder de os lidt i snor. Det er vi nødt til, at forholde os til, hvad enten vi kan lide det eller ej.

Det kan godt være, at du har et antrengt forhold til DJ, det har jeg også til tider, men det er det forbund vi har, så lad os nu påvirke det indefra, i stedet for, at true med mere splittelse. For en der ytrer behov for sammenhold, kommer du med mange dem/os argumenter, omkring dine våbenbrødre.

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator

Indlæg af Glockster » 26. nov 2016, 13:11

Basher ingen...det er netop DET der er essensen af mit indlæg.....Tweed og valnød er faktisk helt fint med mig...gider bare ikke blive "dømt" af andre som lider af "tunnel-syn".

Jeg så helst helst der kun var et forbund der samlede alle under en hat..lidt på samme måde som NVF.

Desværre er de enkelte forbund/interesseorganisationer bange for at "risikere deres"....og derfor optræder de panisk angst for ikke at blive opfattet forkert af samfundet udenfor. Samfundet udenfor kommer aldrig til at holde af våbenejere...så den kamp er tabt...men du kan tro de nyder at vi æder os selv op indefra......

Lad os nu i stedet for droppe alt smagsdommeri. Forholde os til fakta (nej min AR er ikke et faktuelt problem...kun inde i hovedet på "Eliten") og så stå fast på at så længe det ikke kan dokumenteres vi udgør et problem så holder man fingrene væk!

JEG definerer selv mit behov og skal overhovedet ikke hverken bevise eller argumentere herfor....så længe jeg ikke udgør et problem! Der er heller ikke nogen der fortæller mig jeg ikke må købe en Porsche med mindre jeg kan fremlægge et sagligt begrundet behov..vel?

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 26. nov 2016, 13:35

Jo, der er faktisk lovmæssige begrænsninger på, hvad vi må køre i af biler også. Der er ikke frit valg på alle hylder.

Hvorfor føler du dig dømt? Tager du det nært, når mere "traditionelle" kommenterer på dit valg af våben?

Engang var en O/U blot en "lerduespade", nu er den normen på jagt. Det hedder udvikling. I dag er syntetiske og laminat skæfter på mode, det kommer chassis formentlig også (udbuddet og priserne siger det er ved at ske).

Din AR er et problem, for de der associerer den med noget, der ligger lidt langt fra dit anvendelsesområde, hvis dette er jagt, og de udgør så flertallet. Ærgeligt og subjektivt, men faktuelt. Det må du forholde dig til. Ændringen er ikke lige om hjørnet.

Så kan vi sidde herinde og råbe "molon labe" til hinanden og stive vores moral af, men det får os blot til, at virke mere tossede i omverdens bedømmende og uforstående øjne. Her i EU helvedet, er det ikke den slags argumenter der vinder vores sag, for vi har det ikke med i vores forfatning.

En paraply organisation ville være prisværdigt og godt. Enig.

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator

Indlæg af Glockster » 26. nov 2016, 13:44

Jeg takker for din perspektivering men tillader mig at være uenig. Min AR er ikke et større faktuelt problem end en Porsche 911 Turbo. At andre forbinder en AR med noget andet gør det jo ikke sandt...blot irriterende.

Nej de "klassiske jægere" kan kommentere alt det de har lyst, jeg forholder mig blot for klog til ikke at udvise samme "lemming mentalitet". Jeg forbeholder mig retten til selv at vælge hvilken mad jeg spiser, hvilken bil jeg kører, hvilken skole jeg sender mine børn i og sidst men ikke mindst hvilken riffel jeg skyder med.....

Igen (undskyld jeg gentager mig selv) Så længe jeg ikke udgør et FAKTUELT problem så lad være at lovgive om det!

Glæder mig dog over vi er enig om parablyorganisationen :razz:

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 26. nov 2016, 13:52

Det skal der altid være plads til. Visse af emnerne var vi dog enige om. :smile:

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 24 times
Been thanked: 100 times

Indlæg af Overtroldmand » 26. nov 2016, 15:21

Raptor357 skrev:Der mangler noget omkring rifler til IPSC.
Når sports skytter på eu plan kan få lov, hvorfor kan de så ikke i Danmark.
Jeg forstår heller ikke hagl geværs problematikken for western skydning. Eller er det kun dem med jagt tegn der må have en haglskyder med plads til mere end to patroner ( men ikke på jagt) i magasinet

Tænkte det samme, men desværre tror jeg at sports forbundene er mere reaktionære og konservative end DJ på våbenområdet,-det er sørgeligt...

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator

Indlæg af Glockster » 26. nov 2016, 16:20

Overtroldmand skrev:Tænkte det samme, men desværre tror jeg at sports forbundene er mere reaktionære og konservative end DJ på våbenområdet,-det er sørgeligt...
Det er rigtig at DSkyU er lidt tunge og danse med, men noget tyder på at flertallet af skytter er ved at være godt trætte af den siddende bestyrelse.....så mon ikke 2017 byder på andre toner :razz:

Personligt så jeg gerne DSF selv kunne udstede SKV og ikke var afhængig af DSkyU

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 49 times
Been thanked: 55 times
Kontakt:

Indlæg af Timsen » 26. nov 2016, 19:49

Personligt hæfter jeg mig specifikt ved formuleringen:

"organisationerne bag de danske våbenejere"

Hvem er det? - ud over DJ naturligvis?
Der er i min optik meget lidt DSF/DGI/IPSC/NVF i det omtalte katalog - og så er man vel ikke i flertal?

...og at kalde sig selv "organisationerne bag de danske våbenejere" er måske lidt det samme som hvis jeg kaldte mig "flere".
Det er muligt jeg er overvægtig, men jeg er sq ikke i flertal...
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Besvar