En ting jeg godt kunne tænke mig i en ændret lovgivning, var en teknisk definition på våbentyperne.
Så man ikke kunne dømme et våben ud p.g.a. udseende. Lidt efter at enten er det en repeter eller halv auto. Hvad jernet er pakket ind af plast, allu, træ og kulfiber, og designet har ikke noget at sige m.h.t., om man kan få tilladelse. Om problemet er løst nu med de to centrale våbenkontorer, er jeg ikke klar over, men der har jo været tilfælle med militært udseende, som man ikke kunne få tilladelse til.
styer ssg
Våbenpakke fra DJ
-
- Silver Member
- Interesser: motocross jagt
- Geografisk sted: Mariager Fjord
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 31 times
Re: Våbenpakke fra DJ
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs
- Glockster
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 146 times
Jeg bemærker at der i nyeste nummer af Jæger er artikel om det våbenråd ex JM minister Søren Pind vil oprette. I artiklen nævnes at DJ afleverede dette katalog til Pinden og at det er lavet i samarbejde med Dansk Skytte Union, DGI skydning og DJ.
Så det er fuldkommen rigtigt at der savnes nogen med lidt visioner og sportslige ambitioner ud over klassisk jagt og olympisk skydeprogram.
Hvor er Dansk Sportskytte forbund?
Så det er fuldkommen rigtigt at der savnes nogen med lidt visioner og sportslige ambitioner ud over klassisk jagt og olympisk skydeprogram.
Hvor er Dansk Sportskytte forbund?
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
DSF's interesser burde jo varetages af Unionen, men bliver det desværre dårligt for tiden. JM taler typisk kun med de forbund som er opført i våbenloven.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- Glockster
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 146 times
Hvis man ser hvilken tilgang Unionen har til våben...eksempelvis ingen halvautoer eller gevind i piben og tilsvarende....ja så er skytter generelt dårligt repræsenteret af Unionen indtil der kommer fornyede kræfter til!Mapzter skrev:DSF's interesser burde jo varetages af Unionen, men bliver det desværre dårligt for tiden. JM taler typisk kun med de forbund som er opført i våbenloven.
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud