Hej med jer :)
Jeg har netop solgt et par antikke revolvere, begge forladere, og begge fra før 1870.
Så kom jeg til at tænke på, hvad siger den kære postmand til sådanne forsendelser? Våbnet kan jo erhverves af enhver uanset alder, og uden tilladelse. Jeg vil ikke have fingerne i møllen, og modtageren skal jo have deres nye jern :)
Hvad er jeres erfaring? Jeg har tidligere modtaget en Colt 1851 Navy med posten, men er der nogen risici?
Forsendelse af antikke revolvere. Lovligt?
-
- Bronze Member
- Interesser: Sortkrudt/forladere
- Geografisk sted: DENMARK
Forsendelse af antikke revolvere. Lovligt?
Senest rettet af Lycon 17. jan 2017, 22:01, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Indlægget er flyttet fra Small Talk, til det relevante forum
Begrundelse: Indlægget er flyttet fra Small Talk, til det relevante forum
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 431 times
Re: Forsendelse af antikke revolvere. Lovligt?
Fuldt ud lovligt, men Postnord bryder sig ikke om det.Esbenkaer90 skrev:Hej med jer :)
Jeg har netop solgt et par antikke revolvere, begge forladere, og begge fra før 1870.
Så kom jeg til at tænke på, hvad siger den kære postmand til sådanne forsendelser? Våbnet kan jo erhverves af enhver uanset alder, og uden tilladelse. Jeg vil ikke have fingerne i møllen, og modtageren skal jo have deres nye jern :)
Hvad er jeres erfaring? Jeg har tidligere modtaget en Colt 1851 Navy med posten, men er der nogen risici?
Sender du ikke over grænsen, men bare internt her i landet, så er risikoen for at de opdager det, dog nok MEGET minimal.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Bronze Member
- Interesser: Sortkrudt/forladere
- Geografisk sted: DENMARK
Fedt du! Jeg vil jo så nødigt skræmme nogle af de søde mennesker derinde :) Værst tænkelige er vel at jeg får dem tilbage i hovedet igen.Langenge skrev:Fuldt ud lovligt, men Postnord bryder sig ikke om det.Esbenkaer90 skrev:Hej med jer :)
Sender du ikke over grænsen, men bare internt her i landet, så er risikoen for at de opdager det, dog nok MEGET minimal.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Værst tænkelige med Post Nord?!! Du må være hamrende naiv, min gode mand, med flotte skydere
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- BackpackM
- Silver Member
- Interesser: Løb, HF-radio, min familie
- Geografisk sted: Hillerød
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Personligt ville jeg sende dem med GLS via en lokal pakkeshop. Lav en ramme af forskalningstræ og de tynde, brune plader der bruges bag skabe. Begge kan købes i Jemogfix.
Har selv sendt en luftriffel på den måde, og tror GLS er mere pålidelige end PestNord!
Mvh Michael
Har selv sendt en luftriffel på den måde, og tror GLS er mere pålidelige end PestNord!
Mvh Michael
Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)