Jeg skal bruge en tilladelse til indførsel af en riffel (indenfor EU). Dette dokument har jeg imidlertid modtaget. Det er på dansk og sælger (et firma) siger nu de skal bruge den på minimum engelsk for at kunne opnå en udførselstilladelse hos Deres myndigheder. Uden denne må de ikke sende våbenet.
Våbenkontoret hos politiet svarer at der ikke er andet at få end en dansk tilladelse og at der ikke finds nogen international blanket el.lign..
1000-kroners spørgsmålet: er der andre der er løbet ind denne problemstilling og hvordan har I I så fald løst den?
Indførselstilladelse: kun på dansk, men skal bruge engelsk
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Re: Indførselstilladelse: kun på dansk, men skal bruge engelsk
Jeg vil mene at du kan få dokumentet oversat hos et firma som laver godkendte oversættelser, så det overfor modtageren viser at dokumentet er oversat rigtigt.
Fandt det her link uden at have læst siden helt igennem
http://dk.rixtrans.com/certificerede-oversaettelser
Fandt det her link uden at have læst siden helt igennem
http://dk.rixtrans.com/certificerede-oversaettelser
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Hvis det er fra Tyskland kan det hjælpe at få politiet til at udfylde dette dokument som du så sender der ned, men skriv lige til eksportøren for at være sikker
http://www.egun.de/market/downloads/eu-anlage21.pdf
http://www.egun.de/market/downloads/eu-anlage21.pdf
-
- Silver Member
- Interesser: Skydning generelt
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 7 times
og lige her kunne man godt ønske sig lidt mere EU da der rent faktisk findes en EU import/export formular til våben som blandt andet tyskerne bruger,
her er alt standardiseret og alle felter nummereret så alle uanset sprog kan finde ud af hvad feltet er til.
adspurgt af en tysk våbenhandler hvorfor vi ikke brugte den EU formular måtte jeg forklare ham , at vi altså var dasnkere og lidt dumme
her er alt standardiseret og alle felter nummereret så alle uanset sprog kan finde ud af hvad feltet er til.
adspurgt af en tysk våbenhandler hvorfor vi ikke brugte den EU formular måtte jeg forklare ham , at vi altså var dasnkere og lidt dumme

Ved siden af er også at ramme.
Der er altid mest plads uden om midten
Der er altid mest plads uden om midten
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Jeg har ved tidligere lejligheder selv oversat importtilladelsen - og det har i mit tilfælde blevet accepteret af de udenlandske myndigheder. Jeg har tidligere uploadet scannet eksempel til dette forum i en anden tråd....et sted....søg herinde og du skal sikkert finde:)
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Sydjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Mange tak, det vil jeg prøve.
Havde heller ikke held med denne EU formular hos våbenkontoret....
Havde heller ikke held med denne EU formular hos våbenkontoret....
- K_Nielsen
- Silver Member
- Interesser: Riffel og pistolskydnng
- Geografisk sted: Syd-Jylland
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 29 times
Hvilket land er der tale om?Skaði skrev:Jeg skal bruge en tilladelse til indførsel af en riffel (indenfor EU). Dette dokument har jeg imidlertid modtaget. Det er på dansk og sælger (et firma) siger nu de skal bruge den på minimum engelsk for at kunne opnå en udførselstilladelse hos Deres myndigheder. Uden denne må de ikke sende våbenet.
Våbenkontoret hos politiet svarer at der ikke er andet at få end en dansk tilladelse og at der ikke finds nogen international blanket el.lign..
1000-kroners spørgsmålet: er der andre der er løbet ind denne problemstilling og hvordan har I I så fald løst den?
Mvh
K_Nielsen
K_Nielsen
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
- Geografisk sted: Midtjylland
Præcis som Kruffe skriver kan du lave en oversat kopi og sende med, jeg har en word template med felter og det hele hvis du mangler