Det fremgår ikke klart i loven eller bekendtgørelsen, men Justitsministeriet skriver selv:
Skal jeg have en tilladelse til ammunition til luft- og fjedervåben?
Ammunition til ethvert luft- og fjedervåben kan indføres, fremstilles, herunder samles, erhverves, besiddes, bæres og anvendes uden en tilladelse, et jagttegn eller en våbenpåtegning fra en skytteforening. Dette gælder uanset, hvilken kaliber luft- og fjedervåben ammunitionen er til.
EDIT: MEN de skriver også (så selvom du må købe og besidde, så må du ikke skyde med, uden tilladelse):
Skal jeg fremover have tilladelse til luft- og fjedervåben?
En person over 18 år kan indføre, fremstille, herunder samle, erhverve, besidde, bære og anvende luft- og fjedervåben, uden at indhente en tilladelse fra politiet, hvis luft- eller fjedervåbnet har en kaliber på 4,5 mm eller derunder.
En person, der ønsker at indføre, fremstille, herunder samle, erhverve, besidde, bære og anvende et luft- og fjedervåben med en kaliber over 4,5 mm skal have en tilladelse hertil fra politiet
. Men det ved vi jo godt, alle sammen,
Kan findes på Justitsministeriets side med information omkring den "nye" luftbøsselov:
http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... edervaaben
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!