Importere magasiner fra Starshooter.de - Hvordan?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
The Mad Viking
This member is
This member is
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 437 times
Been thanked: 137 times

Importere magasiner fra Starshooter.de - Hvordan?

Indlæg af The Mad Viking » 23. feb 2017, 21:50

Som overskriften antyder, har jeg fundet mig nogle magasiner til min Ruger Mini-14 hos Starshooter.de, som jeg godt kunne tænke mig at købe nogle stykker af.
Det er første gang jeg skal købe tilladelseskrævende våbendele fra udlandet, så jeg vil gerne høre om der er nogle som kan give mig en "tjekliste", så jeg ikke kommer til at dumme mig. :oops:
Jeg har selvfølgelig tilladelse til riflen, og jeg har købt ting på nettet fra hele verden gennem adskillige år, det er bare første gang hvor det kræver tilladelse. :smile:
Skal man bare lægge tingene i indkøbskurven, betale og vente på at butikken beder om et scan af min tilladelse, eller mailer man først?
Og skal jeg udbede mig en af de importtilladelser jeg har læst om? (Selv om våbentilladelsen burde være nok?) :???:
Skal importtilladelsen i givet fald mailes til sælger, som printer den ud og lægger i pakken, eller er det nok at jeg kan fremvise den hvis pakken bliver taget i tolden? (Usandsynligt, da det er Tyskland, men alligevel)
Jeg undskylder på forhånd for dumme nybegynderspørgsmål, men jeg vil hellere tage mine sorger på forskud og så blive positivt overrasket istedet for det modsatte. (Jeg er en "glasset er halvt tomt-person... :blink: )
Mvh. Magnus
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Importere magasiner fra Starshooter.de - Hvordan?

Indlæg af Formandlao » 23. feb 2017, 21:58

The Mad Viking skrev:Som overskriften antyder, har jeg fundet mig nogle magasiner til min Ruger Mini-14 hos Starshooter.de, som jeg godt kunne tænke mig at købe nogle stykker af.
Det er første gang jeg skal købe tilladelseskrævende våbendele fra udlandet, så jeg vil gerne høre om der er nogle som kan give mig en "tjekliste", så jeg ikke kommer til at dumme mig. :oops:
Jeg har selvfølgelig tilladelse til riflen, og jeg har købt ting på nettet fra hele verden gennem adskillige år, det er bare første gang hvor det kræver tilladelse. :smile:
Skal man bare lægge tingene i indkøbskurven, betale og vente på at butikken beder om et scan af min tilladelse, eller mailer man først?
Og skal jeg udbede mig en af de importtilladelser jeg har læst om? (Selv om våbentilladelsen burde være nok?) :???:
Skal importtilladelsen i givet fald mailes til sælger, som printer den ud og lægger i pakken, eller er det nok at jeg kan fremvise den hvis pakken bliver taget i tolden? (Usandsynligt, da det er Tyskland, men alligevel)
Jeg undskylder på forhånd for dumme nybegynderspørgsmål, men jeg vil hellere tage mine sorger på forskud og så blive positivt overrasket istedet for det modsatte. (Jeg er en "glasset er halvt tomt-person... :blink: )
Mvh. Magnus
Jeg ville til enhver tid søge importtilladelse .... den er gratis og er gyldig i tre måneder. Så er du 100 % sikker på at du har dine ting i orden!

Send dem da en mail inden du handler - de taler engelsk :biggrin: (og giv mig svaret bagefter, så slipper jeg selv for at gøre noget :eek: )
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 24. feb 2017, 00:29

Jeg vil til enhver tid søge importtilladelse til magasiner - det potentielle bøvl ved at lade være overstiger, i min optik, besværet ved at ansøge og ventetiden på tilladelsen.

Det er forresten en "farlig" side du fik gjort opmærksom på der. Jeg tror allerede der skal bestilles nu i nat :biggrin:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
The Mad Viking
This member is
This member is

Indlæg af The Mad Viking » 24. feb 2017, 01:09

Elbæk skrev:Jeg vil til enhver tid søge importtilladelse til magasiner - det potentielle bøvl ved at lade være overstiger, i min optik, besværet ved at ansøge og ventetiden på tilladelsen.

Det er forresten en "farlig" side du fik gjort opmærksom på der. Jeg tror allerede der skal bestilles nu i nat :biggrin:
Bare for at være fuldstændig sikker: Hvilken specifik tilladelse er det?
Og skal man skrive hvad og hvor mange man har tænkt sig at købe?
Og sidst, men ikke mindst: Skal den tilladelse så også sendes til butikken?
Og ja, det er en spændende side! :biggrin:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 24. feb 2017, 06:11

Jeg ved ikke om man i den digitale løsning kan søge om indførselstilladelse til magasiner
https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... vaaben.htm

Ellers er det at udfylde en "P 704-03 (02/15)" og sende den til det relevante administrative center.
Blanketten er her hvis/så længe linket virker
https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/A141 ... A_0315.pdf

Jeg kender ikke de Tyske regler for magasiner, og hvis der skal laves en tysk eksporttilladelse, så skal de bruge en kopi af din indførselstilladelse ligesom at du skal bruge en kopi af eksporttilladelsen.
Der står dog ikke noget om tilladeses krav på Grauwolf når jeg kigger på magasiner, som der gør på våben, krudt og ammo.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 24 times
Been thanked: 38 times

Indlæg af ACE1 » 24. feb 2017, 08:27

Tyskerne sender magasiner uden videre. ( ingen papirer )

Du skal bare søge importtilladelse herhjemme.
Senest rettet af ACE1 24. feb 2017, 08:54, rettet i alt 1 gang.
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Elbæk » 24. feb 2017, 08:53

Brug den her formular; https://www.politi.dk/vaaben/HTML/index ... ype=p70403

Udfyld fabrikant
Skriv "Uden nummer" under Våbennummer
Vælg "Våbendel" under Våbenart
Vælg "Ikke relevant" under Våbentype og Ladesystem
Angiv kaliber i feltet Kaliber
Skriv "00" under Totallængde og Pibelængde
Skriv "X-skuds Magasin type XX til våben type XX" under Supplerende oplysninger om våbnet (hvor du erstatter X'erne med de relevante oplysninger)

Butikken skal ikke have en kopi af importtilladelsen. Nogen butikker beder om det alligevel, for at kunne vedlægge en kopi i pakken.

Jeg har lige bestilt et nyt skæfte til min Ruger 10/22; http://www.starshooter.de/Schaefte-Zube ... tac%20star Præcis den model har jeg ledt efter i Europa længe. De to andre steder som har den inden for EU, vil ikke sende til Danmark. Starshooter.de var billigere end dem begge - og vil godt sende til Danmark :newyear:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 750 times
Been thanked: 93 times

Indlæg af 100Radsbar » 24. feb 2017, 10:29

Har handlet med StarShooter et par gange uden problemer, en anden hjemmeside er http://waffen-teile.de/
De sender også til DK, der kan man også få en del reservedele m.m.
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
The Mad Viking
This member is
This member is

Indlæg af The Mad Viking » 25. feb 2017, 00:37

Tak skal I have, allesammen. :smile:
Jeg udfylder den sædvanlige samtykkeerklæring (Som de jo først gør opmærksom på lige til allersidst, når man ansøger... :impatient: ) og søger importtilladelse for en sikkerheds skyld.
Skal jeg gøre noget med den tilladelse, når jeg modtager magasinerne? (Meddele at jeg har fået dem, eller hvordan?)
Bonusinfo: Jeg er normalt ikke den store tilhænger af digitalisering, men når det nu er indført alligevel, er der så nogen som kan give mig en plausibel og logisk forklaring på hvorfor jeg skal indscanne en underskrevet samtykkeerklæring, når jeg kunne vinge et ja-du-må-gerne-tjekke-mig-i-diverse-registre-hvilket-du-jo-gør-uanset-om-jeg-giver-dig-lov-eller-ej...-flueben af, samtidig med at jeg var logget in med NemID? :what: :wall:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Elbæk » 25. feb 2017, 08:19

Fordi de har søsat et digitalt system før det reelt var færdigt. Det har vi åbenbart tradition for her i landet :wall:

Vi er blevet lovet implementering af NemID. Men jeg kan ikke huske om vi er blevet sat en tidshorisont i udsigt.

Udover den klodsede funktionalitet med at skulle printe, underskrive, scanne og uploade en gammeldags samtykkeerklæring, så synes jeg faktisk at det digitale ansøgningssystem fungerer helt fint. Eller også har jeg efterhånden bare vænnet mig til dets særheder :giggle:

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 25. feb 2017, 08:40

Elbæk skrev:Fordi de har søsat et digitalt system før det reelt var færdigt. Det har vi åbenbart tradition for her i landet :wall:

Vi er blevet lovet implementering af NemID. Men jeg kan ikke huske om vi er blevet sat en tidshorisont i udsigt.

Udover den klodsede funktionalitet med at skulle printe, underskrive, scanne og uploade en gammeldags samtykkeerklæring, så synes jeg faktisk at det digitale ansøgningssystem fungerer helt fint. Eller også har jeg efterhånden bare vænnet mig til dets særheder :giggle:
Naahh, du er nok bare sær fra starten af :moon: :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Elbæk » 25. feb 2017, 09:04

Det er bestemt også en mulighed :freak:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 50 times
Been thanked: 171 times

Indlæg af Senserazer » 25. feb 2017, 09:09

Hvad endte fremgangsmåden lige med at være? Søg importtilladelse, og bestil så bare over hjemmesiden som man normalt ville gøre? :???:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Elbæk » 25. feb 2017, 09:19

Senserazer skrev:Hvad endte fremgangsmåden lige med at være? Søg importtilladelse, og bestil så bare over hjemmesiden som man normalt ville gøre? :???:
Den nemme, men langsomme: Søg tilladelse -> Vent på tilladelse -> Modtag tilladelse -> Bestil

Alternativt: Aftal forud med sælger at magasinerne først afsendes når du giver besked derom (lad være med at bestille, for så at give sælger besked bagefter - det har jeg personligt ikke gode erfaringer med, jeg har en enkelt gang endog oplevet at sælger ignorerede min mail og bare sendte) -> Bestil -> Søg tilladelse -> Vent på tilladelse -> Modtag tilladelse -> Giv sælger besked på at sende

Begge muligheder har fungeret for mig.

Jeg vil ikke anbefale at man bestiller, uden at give sælger besked på at afvente GO, for derefter at søge om importtilladelse. For så kommer varen, med en vis sandsynlighed, før man har fået tilladelsen. Det kan potentielt give ballade
Det ene tilfælde hvor jeg, grundet at sælger ignorerede min besked om at vente med at sende, har oplevet at varen kom før tilladelsen, gav det dog ingen problemer, jeg blev aldrig, af tolderne, bedt om at fremvise tilladelsen for lige netop dén vare.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Senserazer » 25. feb 2017, 11:37

Okay super! Jeg mente bare om sælger skulle se tilladelsen eller sådan noget, men skal sælger evt. export tilladelse ligger det vedl bare ved dem? :razz:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Elbæk » 25. feb 2017, 12:20

Senserazer skrev:Okay super! Jeg mente bare om sælger skulle se tilladelsen eller sådan noget, men skal sælger evt. export tilladelse ligger det vedl bare ved dem? :razz:
Så vidt jeg ved skal sælger ikke have eksporttilladelse til magasiner i Tyskland, men min viden kán mangle at blive opdateret her.

Sælger skal ikke se din importtilladelse - men de kan nogen gange finde på at bede om det, for at sikre at varen ikke bare bliver returneret pga. mgl. tilladelse. Jeg har en enkelt gang oplevet en (amerikansk godt nok) sælger bede om en kopi af min importtilladelse, så han kunne vedlægge den i pakken. Den handel blev så ikke til noget, fordi producenten, af frygt for ATF, ikke ville tillade at deres produkt blev eksporteret ud af USA, sælger turde ikke sende af frygt for at miste retten til at sælge produktet :wall:

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 25. feb 2017, 13:36

Vil det egentig sige at hvis jeg bor i udlandet må jeg ikke lovligt tage et magasin til min egen riffel og kaliber med til danmark uden at søge en tilladelse på det?

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Kleth » 25. feb 2017, 13:37

Elbæk skrev: Udover den klodsede funktionalitet med at skulle printe, underskrive, scanne og uploade en gammeldags samtykkeerklæring, så synes jeg faktisk at det digitale ansøgningssystem fungerer helt fint. Eller også har jeg efterhånden bare vænnet mig til dets særheder :giggle:
Jeg plejer at skrive det samme i hånden og tage et billede af det med telefonen, indtil videre har det været G2G.

.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Elbæk » 25. feb 2017, 13:45

LapuaMagnum skrev:Vil det egentig sige at hvis jeg bor i udlandet må jeg ikke lovligt tage et magasin til min egen riffel og kaliber med til danmark uden at søge en tilladelse på det?

mvh
Til en riffel registreret i Danmark?

Nej, så må du, efter min opfattelse, ikke. Men, jeg ved at der ikke er enighed om det spørgsmål. Under alle omstændigheder er der folk herinde som er mere vidende på det punkt end jeg er.
Kleth skrev:
Elbæk skrev: Udover den klodsede funktionalitet med at skulle printe, underskrive, scanne og uploade en gammeldags samtykkeerklæring, så synes jeg faktisk at det digitale ansøgningssystem fungerer helt fint. Eller også har jeg efterhånden bare vænnet mig til dets særheder :giggle:
Jeg plejer at skrive det samme i hånden og tage et billede af det med telefonen, indtil videre har det været G2G.

.
Jeg har et udfyldt og underskrevet eksemplar liggende på min mail og i min Dropbox som jeg genbruger fra gang til gang. Det har aldrig givet problemer.

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Indlæg af Formandlao » 25. feb 2017, 15:06

Elbæk skrev:Jeg vil til enhver tid søge importtilladelse til magasiner - det potentielle bøvl ved at lade være overstiger, i min optik, besværet ved at ansøge og ventetiden på tilladelsen.

Ja de har et rigtigt fint ud valg, og ligger på et fornuftigt prisniveau :smile:
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 426 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 25. feb 2017, 19:54

Elbæk skrev:Fordi de har søsat et digitalt system før det reelt var færdigt. Det har vi åbenbart tradition for her i landet :wall:
Her vil jeg faktisk tage Politiet i forsvar. De har kigget på, hvad Minimum Viable Product var, og så fået sat det i søen, i stedet for at lave endnu et umuligt projekt som fejler (f.eks. et system til at håndtere alle ansøgninger til dem).
Under forudsætning af at der kommer en version 2, som retter op på de mange uhensigtsmæssigheder, så synes jeg ikke det er den værste måde at gøre det på.
At jeg så mener de kunne ha' gjort det bedre med version 1 er en anden sag.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Kleth » 26. feb 2017, 06:39

Løsningen lugter langt væk af noget auto-generet brugergrænseflade til et properitært system med properitære snitflader baseret på noget som CICS, TSO eller Tuxedo.
Det kan være fint nok til prof of concept og som minimum viable product i stedet for at service enable en forældet platform til version 1. Til gengæld eksponerer det alle udfordringerne der er akkumuleret på platformen.
Der kan også være "sjove" krav til samkørsel af registre på tværs af statslige organisationer og hvad der kan eksponeres til internet.

Jeg vil tro at det ikke er lavet på vores præmisser, da vi er tvangsindlagt, men aflastning af sagsbehandlerne som jo har måtte stå på mål for løsningen over for os.

Vi må jo håbe at der er pågået et arbejde i parallel, med at bygge en bedre konsolideret og integreret version 2, som måske benytter noget processmodelering og integreret sikkerhed.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Senserazer » 10. mar 2017, 22:03

Fik afslag første gang fordi den skulle underskrives i hånden... Og jeg har ikke printer/scanner... Så nu prøver jeg bare igen! :rolf:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Has thanked: 413 times
Been thanked: 974 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 10. mar 2017, 23:15

Senserazer skrev:Fik afslag første gang fordi den skulle underskrives i hånden... Og jeg har ikke printer/scanner... Så nu prøver jeg bare igen! :rolf:
Du kan evt skrive din underskrift på et A4 ark med en fed tusch, tage et godt billede med din telefon, og beskære det. Smide billedet over på PC'en, bruge Acrobat DC underskriftsfunktion til at "klistre" den ind i dokumentet.

Og så lade underskriften blive på din computer til næste gang du skal underskrive et dokument der er født som pdf... Så behøver det aldrig komme ud på papir.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Senserazer » 11. mar 2017, 00:40

Bofhenator skrev:
Senserazer skrev:Fik afslag første gang fordi den skulle underskrives i hånden... Og jeg har ikke printer/scanner... Så nu prøver jeg bare igen! :rolf:
Du kan evt skrive din underskrift på et A4 ark med en fed tusch, tage et godt billede med din telefon, og beskære det. Smide billedet over på PC'en, bruge Acrobat DC underskriftsfunktion til at "klistre" den ind i dokumentet.

Og så lade underskriften blive på din computer til næste gang du skal underskrive et dokument der er født som pdf... Så behøver det aldrig komme ud på papir.
Ja den løsning overvejede jeg også, det prøver jeg hvis de afviser den igen :giggle:

Besvar