Det er første gang jeg skal købe tilladelseskrævende våbendele fra udlandet, så jeg vil gerne høre om der er nogle som kan give mig en "tjekliste", så jeg ikke kommer til at dumme mig.

Jeg har selvfølgelig tilladelse til riflen, og jeg har købt ting på nettet fra hele verden gennem adskillige år, det er bare første gang hvor det kræver tilladelse.

Skal man bare lægge tingene i indkøbskurven, betale og vente på at butikken beder om et scan af min tilladelse, eller mailer man først?
Og skal jeg udbede mig en af de importtilladelser jeg har læst om? (Selv om våbentilladelsen burde være nok?)

Skal importtilladelsen i givet fald mailes til sælger, som printer den ud og lægger i pakken, eller er det nok at jeg kan fremvise den hvis pakken bliver taget i tolden? (Usandsynligt, da det er Tyskland, men alligevel)
Jeg undskylder på forhånd for dumme nybegynderspørgsmål, men jeg vil hellere tage mine sorger på forskud og så blive positivt overrasket istedet for det modsatte. (Jeg er en "glasset er halvt tomt-person...

Mvh. Magnus