Importere magasiner fra Starshooter.de - Hvordan?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Re: Importere magasiner fra Starshooter.de - Hvordan?

Indlæg af Kleth » 11. mar 2017, 08:24

Senserazer skrev:
Bofhenator skrev:
Senserazer skrev:Fik afslag første gang fordi den skulle underskrives i hånden... Og jeg har ikke printer/scanner... Så nu prøver jeg bare igen! :rolf:
Du kan evt skrive din underskrift på et A4 ark med en fed tusch, tage et godt billede med din telefon, og beskære det. Smide billedet over på PC'en, bruge Acrobat DC underskriftsfunktion til at "klistre" den ind i dokumentet.

Og så lade underskriften blive på din computer til næste gang du skal underskrive et dokument der er født som pdf... Så behøver det aldrig komme ud på papir.
Ja den løsning overvejede jeg også, det prøver jeg hvis de afviser den igen :giggle:
Med ACØ har jeg 100% hitrate på det jeg skrev tidligere
Kleth skrev:Jeg plejer at skrive det samme i hånden og tage et billede af det med telefonen, indtil videre har det været G2G.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Carlsen93
Newbie
Newbie
Interesser: Våbenworship og jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 1 time

Indlæg af Carlsen93 » 22. mar 2017, 18:29

Det teknisk korrekte og mindst nervepirrende er naturligvis at søge om importtilladelse. Det ER dog muligt, at købe magasiner hjem fra Starshooter og ZIB uden...skulle jeg hilse og sige....fra en ven...eller noget. :blink:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 49 times
Been thanked: 171 times

Indlæg af Senserazer » 23. mar 2017, 12:31

Nu er Politiet til gengæld viiiirkelig langsomme med at behandle min ansøgning :cry:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
The Mad Viking
This member is
This member is
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 425 times
Been thanked: 136 times

Indlæg af The Mad Viking » 23. mar 2017, 12:52

Carlsen93 skrev:Det teknisk korrekte og mindst nervepirrende er naturligvis at søge om importtilladelse. Det ER dog muligt, at købe magasiner hjem fra Starshooter og ZIB uden...skulle jeg hilse og sige....fra en ven...eller noget. :blink:
Jeg har lige fået magasinerne med posten igår, de lå i postkassen da jeg kom hjem fra arbejde her i nat/morges. :biggrin:
Jeg havde jo søgt om importtilladelsen, og også fået den (Selv om det jo overhovedet ikke er lovpligtigt), men jeg har den jo bare liggende herhjemme.
Skal jeg så gøre et eller andet med den nu?
Eller skal jeg bare lade mit liv gå videre uforstyrret uden at oplyse div. skrankepaver om hvor mange 30-skuds magasiner jeg ligger inde med?
Jeg skal jo alligevel køre dem i knuseren inden længe, når reglerne fra vores højt elskede EU :puke: bliver implementeret, hvilket jeg jo som en god og lovlydig samfundsborger naturligvis har tænkt mig at gøre allerede inden reglerne træder i kraft, bare for at vise min velvillighed... :neutral:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Ølgaard
This member is
This member is
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 104 times
Been thanked: 108 times

Indlæg af Ølgaard » 23. mar 2017, 13:58

Du skal sende den tilbage, når den er udløbet, står det ikke på tilladelsen ?? eller er det lavet om ??

Og hvis du som jeg spurgte politi og justitsministeriet, er det lovpligtigt at skulle have en importtilladelse, selvom du har tilladelse til våbenet.

Også selvom der er faldet dom for det modsatte, der har været en stor debat om det her på NVF, og jeg satte svarene ind fra politi og JM, som sagde at importtilladelse skulle man have og at dommen var uvedkommende, fordi det stod klart og tydeligt i love og paragrafer.

Så for at være på den sikre side søger man om tilladelse, for HVIS filmen knækker er det dødirriterende og besværligt med sagfører og skal i retten selvom der som sagt er faldet en dom for det modsatte.

:razz: :razz:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Senserazer » 31. mar 2017, 11:37

Ølgaard skrev:Du skal sende den tilbage, når den er udløbet, står det ikke på tilladelsen ?? eller er det lavet om ??
Jeg har lige fået min tilladelse ind af døren, og har bestilt 3 stk. magasiner. På tilladelsen står:

For tilladelsen gælder følgende vilkår:
- Tilladelsen kan til enhver tid tilbagekaldes
- Våben og/eller ammunition må ikke anvendes før våbentilladelsen er udstedt
- Tilladelsen skal straks tilbagesendes til politiet, hvis den ikke benyttes.

Nederst på siden er så et felt hvor jeg som modtager ved indførsel udfylder indførselsdatoen, samt dato/underskrift.

Som jeg ser det betyder det at den dag jeg modtager magasinerne udfylder jeg nederste rubrik, og gemmer papiret i tilfælde af nogen nogensinde skulle komme og spørge efter det. Tilladelsen bliver jo benyttet, magasinerne indføres, den forevises bare ikke offentlig myndighed (medmindre selvfølgelig de stopper dem i tolden og vil se den :giggle: )

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Senserazer » 5. apr 2017, 18:17

Elbæk skrev: Jeg har lige bestilt et nyt skæfte til min Ruger 10/22; http://www.starshooter.de/Schaefte-Zube ... tac%20star Præcis den model har jeg ledt efter i Europa længe. De to andre steder som har den inden for EU, vil ikke sende til Danmark. Starshooter.de var billigere end dem begge - og vil godt sende til Danmark :newyear:
Har du modtaget skæftet endnu? Jeg lavede overførslen d. 31/3 men har siden da intet hørt til min ordre. Har smidt dem en mail.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 5. apr 2017, 20:11

Senserazer skrev:
Elbæk skrev: Jeg har lige bestilt et nyt skæfte til min Ruger 10/22; http://www.starshooter.de/Schaefte-Zube ... tac%20star Præcis den model har jeg ledt efter i Europa længe. De to andre steder som har den inden for EU, vil ikke sende til Danmark. Starshooter.de var billigere end dem begge - og vil godt sende til Danmark :newyear:
Har du modtaget skæftet endnu? Jeg lavede overførslen d. 31/3 men har siden da intet hørt til min ordre. Har smidt dem en mail.
Ja, det tog kun et par dage efter overførslen.

Jeg har, i dag, modtaget fire magasiner fra dem, også et par dage efter overførslen.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Senserazer » 5. apr 2017, 21:05

Elbæk skrev:
Senserazer skrev:

Jeg har, i dag, modtaget fire magasiner fra dem, også et par dage efter overførslen.
Underligt.. Jeg lavede overførslen som SEPA til det swift og IBAN nummer der stod i mailen, og skrev mit bestillingsnummer i emnefeltet, kan ikke se jeg kunne gøre det meget anderledes? :???: Måske er den bare røget ved siden af bunken, må se hvad de svarer på mail!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 5. apr 2017, 21:12

Senserazer skrev:
Elbæk skrev:
Senserazer skrev:

Underligt.. Jeg lavede overførslen som SEPA til det swift og IBAN nummer der stod i mailen, og skrev mit bestillingsnummer i emnefeltet, kan ikke se jeg kunne gøre det meget anderledes? :???: Måske er den bare røget ved siden af bunken, må se hvad de svarer på mail!
De er, i min erfaring, desværre ikke verdensmestre i at svare på mails - men de plejer at sende så snart de har modtaget pengene. Hvad siger din ordrestatus på deres hjemmeside?
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Senserazer » 5. apr 2017, 21:16

Elbæk skrev:
Senserazer skrev:
Elbæk skrev:
Senserazer skrev:

De er, i min erfaring, desværre ikke verdensmestre i at svare på mails - men de plejer at sende så snart de har modtaget pengene. Hvad siger din ordrestatus på deres hjemmeside?
Jeg var faktisk ikke klar over jeg kunne se det derinde :giggle: Den siger de er 'versendet', men siger ikke hvornår. Og de har i hvert fald været mere end et par dage undervejs siden overførslen. Det kan selvfølgelig være Tolde-Kjeld har slået sit klamme greb i dem :alcohol:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 330 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 6. apr 2017, 10:41

Senserazer skrev:Og de har i hvert fald været mere end et par dage undervejs siden overførslen. Det kan selvfølgelig være Tolde-Kjeld har slået sit klamme greb i dem :alcohol:
Det er ikke usandsynligt. Hvilken politikreds bor du i? (Der er nogen der er ret langsomme)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Senserazer » 7. apr 2017, 11:56

Fast Fumble skrev:
Senserazer skrev:Og de har i hvert fald været mere end et par dage undervejs siden overførslen. Det kan selvfølgelig være Tolde-Kjeld har slået sit klamme greb i dem :alcohol:
Det er ikke usandsynligt. Hvilken politikreds bor du i? (Der er nogen der er ret langsomme)
Jeg ved ikke hvordan kredsene er inddelt, bor ved Skanderborg

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 330 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 7. apr 2017, 12:38

Senserazer skrev:Jeg ved ikke hvordan kredsene er inddelt, bor ved Skanderborg
Nå, så er det nok ikke i Århus den bliver toldbehandlet. Så ved jeg sgu ikke...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Senserazer » 7. apr 2017, 19:03

Så kom de! :razz: De var nok bare længe undervejs

Besvar